تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818918156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولیدگرایی باید در راس تمام برنامه‌های اقتصادی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارشناس اقتصادی:
تولیدگرایی باید در راس تمام برنامه‌های اقتصادی باشد
کارشناس اقتصادی درخصوص وظیفه دولت در حمایت از تولید گفت: اساسا در راس تمام برنامه‌های اقتصادی باید تولید گرایی وجود داشته باشد.


ایزد خواه کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص فراوانی کالاهای خارجی در بازارهای کشور گفت: باور و عزم جدی برای حمایت از تولید یا تاکنون شکل نگرفته یا اگر شکل گرفته به صورت ناقص شکل گرفته است. یعنی در واقع این بحث که تولید ملی راهکار اصلی بهبود و تحول اقتصادی است هنوز نزد بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی به باور تبدیل نشده است نکته مهم اینجاست که ساختارها و ساز و کارهای اقتصادی کشور بیشتر در واقع به سمت پشتیبانی واردات پیش رفته است. 

وی در خصوص وظیفه دولت در حمایت ار تولید افزود: اساسا در راس تمام برنامه‌های اقتصادی باید تولید گرایی باشد تولید در اقتصاد دارای جایگاه ویژه‌ای است که با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نیست و در واقع زیر بنای اقتصاد تولید است اگر این بینش در دولت وجود داشته باشد به خودی خود بقیه قسمت‌ها اصلاح می‌گردد. وظیفه دولت این است که برای تولید جایگاه ویژه‌ای قرار دهد. 

ایزد خواه با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تاکنون سیاست خاصی برای حمایت از تولید دیده نشده گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بخش تولید عدم باور عمومی و جدی مسئولان به این امر است و وقتی باوری وجود نداشته باشد متاسفانه تولید گرایی بی معنی خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: تا وقتی که مردم و تولیدکننده‌ها به صحنه نیامده‌اند تولید رونق نخواهد گرفت در صورتی که ما کشوری غنی هستیم که منابع خوبی داریم و دولت باید با تفویض به بخش‌های مختلف آنها را وارد صحنه تولید کند. 

ایزد خواه در ادامه تصریح کرد: راه حل دولت در مشکلات اقتصادی در دو نکته خلاصه شده است؛ تولید اصل قرار گیرد و نیروهای مردمی و اجتماعی سکان‌دار شوند و با رعایت این نکات می‌توان مشکلات اقتصادی را با سرعت و با حرکتی شتابان و میانبرهای زیاد حل کرد. 


انتهای پیام/


اخبار مرتبط

حمایت از تولید و عدم وابستگی با استفاده از کالای ایرانی
سکوت سنگین مسئولان، سیاستی جدید در برابر صنعتگران
خروج ارز برای واردات کالاهای غیر ضروری/ واردات مانکن خیاطی، جوراب زنانه و بادام زمینی
قطعه سازان:اگر پول دارید، طلب ما را بدهید/ مشتریان: هزینه باشگاهداری را روی "قیمت خودرو" نکشید




۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن