تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798372360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام مالياتي به دنبال گسترش خوداظهاري است/امکان ثبت اظهارنامه و پرداخت ماليات به صورت صد درصد الکترونيکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۴ب.ظ)
رئيس مرکز فناوري اطلاعات سازمان ماليات: نظام مالياتي به دنبال گسترش خوداظهاري است/امکان ثبت اظهارنامه و پرداخت ماليات به صورت صد درصد الکترونيکي موج - رئيس مرکز فناوري اطلاعات سازمان ماليات از انجام ثبت نام و ارائه اظهارنامه مالياتي موديان به صورت الکترونيکي خبر داد و گفت: تا امروز بيش از 95 درصد موديان فرايند ثبت نام الکترونيک را انجام داده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، نادر آريا، مدير طرح جامع مالياتي و رئيس مرکز فناوري اطلاعات سازمان ماليات، امروز در نشست خبري سازمان امور مالياتي اظهار کرد: با الکترونيکي شدن اظهارنامه‌هاي مالياتي شاهد شفاف‌سازي و افزايش درجه عدالت مالياتي هستيم و سهولت، توسعه روزافزون خوداظهاري از ديگر اثرات اين سامانه بوده که با اجراي طرح جامع مالياتي سازمان به دنبال آن است.
آريا با بيان اينکه در حال حاضر 100 درصد مراحل اظهارنامه هاي مالياتي به صورت الکترونيکي است افزود: فرايند ثبت نام و نيز تکميل آن کاملا به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود و پس از آن مودي مي‌تواند نسبت به تکميل و تسليم الکترونيکي اظهارنامه اقدام کند و هيچ کاغذي در اين بين وجود ندارد.
به گفته وي تا امروز بيش از 95 درصد موديان فرايند ثبت نام الکترونيک را انجام داده، اما؛ اغلب اطلاعات آنها تکميل نشده است.
رئيس مرکز فناوري اطلاعات سازمان ماليات ادامه داد: براي مشارکت اشخاص حقيقي يک اظهارنامه به صورت مشارکتي ارائه خواهد شد و بعد از تسليم اظهارنامه مي‌توانند با دريافت کد رهگيري پرداخت الکترونيکي را انجام دهند، همچنين سامانه پيامکي در باره بخشي از تکاليف قانوني و خدمات پيش بيني شده است.
مدير طرح جامع مالياتي با بيان اينکه دريافت شماره اقتصادي پس از تکميل ثبت نام ارائه خواهد شد، به موضوع ارائه فهرست حقوق کارکنان پرداخت و گفت: سال گذشته اين موضوع الکترونيکي شده و رسيد دريافت مي‌کنند که نيازي به حضور در مراکز ندارند.
وي اظهار کرد: سازمان حرکت خود را به سمت نظام خود اظهاري پيش مي برد و اين موضوع الزاماتي دارد که هنوز کامل نشده، ولي؛ تحولاتي که در روش ماليات ستاني و حذف روش تشخيص غيرمتکي بر اطلاعات است که موديان اين موارد را پيش بيني کرده اند، اما؛ رسيدن جامعه به آن زمان بر است.
آريا در مورد نحوه اعتبارسنجي ماليات‌ها اذعان کرد: اقلام اطلاعات مودي و شرکا اطلاعات محل‌هاي فعاليت، نوع مشارکت در شرکت‌ها هر کدام پايگاه اطلاعاتي دارد و روش‌هايي براي آن پيش بيني شده و در کنار فرايند ثبت نام الکترونيکي، فرايند بررسي اعتبار سنجي ميداني نيز براي تاييد اين اطلاعات انجام مي‌شود. همچنين جهت بررسي صحت اطلاعات، اطلاعات افراد در سازمان ثبت احوال و اطلاعات شرکت ها در سازمان ثبت شرکت ها وجود دارد.
آريا با بيان اينکه ماده 120 برنامه پنجم توسعه ايجاد پايگاه هاي اطلاعاتي را تکليف کرده و اطلاعات به تدريج در حال کامل شدن است، افزود: اصلي ترين اطلاعاتي که مبناي تعاملات با موديان قرار خواهد گرفت همان تکليفي است که خود موديان در نظام مالياتي ثبت کرده اند.
وي در مورد ارائه اطلاعات از سازمان مالياتي براي حذف يارانه ثروتمندان، گفت: مرکز فناوري اطلاعات هيچ اختياري براي ارائه اطلاعات موديان به خارج از سازمان و حتي بخش‌هاي داخلي ندارد، در صورتي که سازمان هايي از بيرون و با حتي افرادي از داخل درخواست اطلاعات داشته باشند، ارائه اطلاعات فقط با اخذ مجوز از دفتر اطلاعات و معاونت مربوطه خواهد بود.
وي افزود: با شرکت پست هماهنگ کرده ايم که در مورد مشاغل خاصي که ساعات کاري خاصي دارند، در زمان مورد نظر اطلاعات را براي آن ها ببرند و لازمه اين کار اين است که موديان آدرس خود را به طور صحيح و دقيقي ثبت کنند.
مدير طرح جامع مالياتي در مورد تاثير اين طرح بر اقتصاد کشور بيان کرد: هدف طرح جامع مالياتي در واقع اصلاح همه جانبه نظام مالياتي است، اولين نکته اي که موردنظر سازمان امور مالياتي است مودي محوري است؛ يعني تسهيل تکاليف قانوني براي موديان از طرف ديگر اجراي طرح جامع ميتواند به تحقق درآمدهاي مالياتي دولت درواقع تامين درآمدهاي مورد نياز دولت کمک کند بنابراين ما ايجاد سهولت و تسهيل فرايند کسب و کار براي موديان موثر است و در جهت تامين درآمد هاي دولت و کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي.
در پاسخ به سوال خبرنگار موج که طرح جامع مالياتي چقدر مي تواند به جلوگيري از فرار مالياتي کمک کند و الزامات آن چيست، اظهار کرد: نظام مالياتي به دنبال گسترش خوداظهاري است؛ يعني ما با روشي سهل و با کمترين مشکل بتوانيم با موديان تعامل داشته باشيم و بتوانيم اطلاعاتي که خود موديان ارائه مي کنند را مبناي تشخيص قرار دهيم. اصحاب رسانه در اين زمينه بايستي کمک کنند، اما؛ قطعا اطلاع رساني لازم و فرهنگ سازي نقش اساسي دارد و بايد مورد تاکيد و توجه ويژه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن