تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820688538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد سعدی به علاقه مندان زبان فارسی در دنیا خدمات می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حداد عادل در جمع خبرنگاران: بنیاد سعدی به علاقه مندان زبان فارسی در دنیا خدمات می دهد تهران-ایرنا- رییس بنیاد سعدی گفت: اولویت ما برای آموزش زبان فارسی مناطقی مانند تاجیکستان، افغانستان، شبه قاره هند و همسایگان است، اما خود را متعهد خدمت به علاقه مندان این زبان در سراسر دنیا می دانیم.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سعدی که در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان انجام شد، با تشریح روند امضای این تفاهمنامه افزود: تفاهمنامه همکاری بین این دو سازمان پس از یک بررسی دقیق و کارشناسانه به امضا رسید.
به گفته وی، بنیاد سعدی موسسه ای است که از دل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیرون آمده و این نهاد برنامه هایی برای آینده مانند تولید انواع نرم افزار آموزش زبان فارسی به خارجیان و ایرانیان مقیم خارج دارد.
حداد عادل اضافه کرد: این نرم افزارها می تواند شامل آثار مکتوب، کتاب های دوزبانه و انواع نرم افزارهایی که به فضای مجازی تعلق دارد باشد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی افزود: ما قدم در این راه گذاشته ایم و در سال 94 کتاب های جدیدی که برای آموزش زبان فارسی تالیف کرده ایم عرضه خواهد شد و در کنار این فعالیت ها به دنبال تربیت و آموزش معلمان زبان فارسی برای خارج از ایران هستیم.
به گفته حداد عادل، همچنین به دنبال گسترش بازآموزی هستیم که برای مثال در سال 93 بیش از 200 معلم زبان فارسی در خارج از کشور را در تابستان گذشته آموزش دادیم و با توجه به تربیت نیرو و تولید نرم افزار همه آنها را زیر نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرا خواهیم کرد.
رئیس بنیاد سعدی تصریح کرد: ما برای اینها برنامه ریزی کردیم و در این میان 12 شورای راهبردی برای 12 منطقه جهان فعال شده اند که همه افراد آنها قبلا یا تدریس داشته یا رایزن فرهنگی بودند.
حداد عادل خاطرنشان کرد: براساس آن سیاست ها به کشورهایی اولویت خواهیم داد که به طور قطع مناطقی مانند تاجیکستان، افغانستان، شبه قاره هند، همسایگان و کشورهایی که با آنها رابطه فرهنگی و سیاسی خوبی داریم، را شامل می شود.
وی تاکید کرد: هرجای دیگری هم که در آنجا علاقه مندی به زبان فارسی باشد خودمان را متعهد می دانیم که به آنها خدمت ارائه کنیم.
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: براین باوریم که برای آموزش ابتدایی الفبای فارسی باید به تربیت معلم بپردازیم و به جای اساتید دانشگاه در این امور باید از معلمان آموزش دیده استفاده کرد.
وی افزود: در کرسی های زبان فارسی در خارج کشور همچنین باید از اساتید دانشگاه و کارشناسان و صاحبنظران استفاده کرد.
در ادامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: تاسیس بنیاد سعدی از سال 89 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مقرر شد که موضوع توسعه و ترویج زبان فارسی به شکل متمرکز در بنیاد سعدی و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شود.
ابوذر ایراهیمی ترکمان افزود: به همین دلیل بنیاد سعدی تشکیل شد و در خارج از کشور از طریق رایزنی های فرهنگی به این امر اقدام خواهد کرد و امروز ما شاهد امضای تفاهم نامه بین این دو سازمان بودیم.
وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه هر دو سازمان تلاش خواهند کرد که برای گسترش زبان فارسی در دنیا تلاش کنند و آموزش، آماده سازی و پشتیبانی ستادی از آموزش زبان فارس در خارج از کشور به عهده بنیاد سعدی نهاده شده و امورات اقدامی در خارج از کشور به عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.
به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سعدی برای گسترش آموزش زبان فارسی در جهان در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی و غلامعلی حدادعادل، ریاست بنیاد سعدی به امضا رسید.
فراهنگ**1355**1027



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن