تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821256893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی جاذبه های ایران به علاقه مندان چینی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در قالب یک نمایشگاه در شهر گوانگ ژو؛
معرفی جاذبه های ایران به علاقه مندان چینی
جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران در نمایشگاهی که به میزبانی شهر گوانگ ژو چین برپا شد، در معرض دید علاقمندان به فرهنگ ایران زمین قرار گرفت.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در این نمایشگاه که با عنوان «جاده ابریشم، تبادلات فرهنگی و شکوه تمدنی ایران» و به مدت چهار روز در مرکز استان «گواندونگ» چین دایر بود، اماکن تاریخی، فرهنگی و دیدنی ایران در قالب تصاویر و تابلو فرش های نفیس به معرض نمایش گذاشته شد.
  در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که برخی از مسئولین سازمان های فرهنگی و رسانه های گروهی استان گوانگ دونگ، سرکنسول های مقیم شهر گوانگ ژو و تجار چینی حضور داشتند، «علیرضا سالاریان» سرکنسول کشورمان به همراه یکی از مسئولین دفتر امور خارجه استان گواندونگ، سخنران افتتاحیه این نمایشگاه بودند.
  به گزارش سایت رادیو چین، سالاریان در سخنان خود به جاده ابریشم و جاذبه های گردشگری ایران اشاره کرد و علاوه بر معرفی هنر اصیل ایرانی، از «فرش» به عنوان یکی از سمبل های فرهنگ و هنر ایران نام برد.
  وی با بیان اینکه صنعت و هنر فرش در ایران از سابقه ای بالغ بر 2 هزار و 500 سال برخوردار است، از آن به عنوان یک صنعت نجیب، هنر زیبا و نمادی از فرهنگ اصیل ایرانی نام برد.
  بنابر این گزارش، در نماشگاه «جاده ابریشم، تبادلات فرهنگی و شکوه تمدنی ایران» در گوانگ ژو که با استقبال خوب مردم و علاقمندان به فرهنگ ایران همراه بود، نمایشگاه عکسی توسط یکی از عکاسان چینی برپا شد که خاطرات و سفرهای خود به نقاط دیدنی ایران را در قالب تصاویر زیبا به نمایش گذاشت.
  نمایش فیلم از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی ایران و معرفی فرش ایران توسط یک شرکت مشترک ایرانی - چینی که در زمینه فرش فعالیت دارد، از دیگر برنامه های این مراسم بود.
  این نمایشگاه که به مدت چهار روز و با همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانگ ژو و همکاری دفتر امور خارجه استان «گوانگ دونگ» در محل باشگاه دیپلماتیک شهر گوانگژو برپا بود، امروز - یکشنبه - به کار خود پایان داد.
  شهر گوانگ ژو در خط ساحلی جنوب چین واقع شده و مرکز استان «گواندونگ» است. این شهر به دلیل فاصله کم خود با ماکائو و هنگ کنگ و به دلیل دارا بودن مراکز فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و آموزشی در جنوب چین؛ به «دروازهٔ جنوبی چین» مشهور است.
  استان گواندونگ به ویژه دلتای «جو جیانگ» فعالترین منطقه اقتصادی چین به شمار می رود و بخش قابل توجهی از صنایع این کشور در این استان قرار دارد.
  براساس گزارش های منتشر شده، درآمد سرانه استان گواندونگ دو برابر درآمد سرانه سایر نقاط چین است.   115  



۳۱/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن