تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820830423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر یک ناشر در باره واحد تکثیر دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نظر یک ناشر در باره واحد تکثیر دانشگاه ها تهران-ایرنا- یک ناشر شایسته تقدیر سال 93 گفت: واحدهای تکثیر دانشگاه ها بلای جان ناشران شده و کتابها به راحتی بدون هزینه ای کپی می شود.


مرتضی زینلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به اینکه به این واحدها در دانشگاه یارانه کاغذ داده می شود و به راحتی با کمترین هزینه کتاب های ناشران را کپی کرده و در اختیار افراد قرار می دهند.
وی اظهار کرد: این مساله برای ناشران نگران کننده بوده و باعث پایین آمدن تیراژ کتاب می شود، وزارتخانه های علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این اقدام پیشگیری کنند.
زینلی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها باید تولید علم و دانش صورت گیرد، ادامه داد: این نوع بداخلاقی در دانشگاه ها باعث شده تا کمترین حمایت از ناشر و نویسنده صورت گیرد.
ناشر شایسته تقدیر سال 93 با بیان اینکه قوانین کپی رایت در کشور مربوط به قبل از انقلاب است ، گفت: این قوانین به روز نبوده و به ناشران داخلی آسیب زیادی وارد کرده است.
زینلی افزود: نبود قوانین کپی رایت باعث میزان بالایی از کپی کتاب و کتاب سازی شده که بزرگترین مشکل حوزه نشر را شامل می شود.
وی افزود: ورود دستگاه های چاپ دیجیتال در کشور منجر به کپی کتاب در کمتر از 24 ساعت می شود و ما قوانین جدی و سخت گیرانه در این زمینه نداریم.
زینلی با تاکید به اینکه باید از این بی قانونی ها جلوگیری شود، گفت: ناشری که با فراز و نشیب زیاد کتابی را با تیراژ یکهزار نسخه چاپ می کند تا سود اندکی کسب کند، متوجه می شود کتاب او در بازار سیاه از طریق کپی به فروش زیادی رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه نبود برنامه ریزی در عرصه دیجیتال آسیب زیادی به بدنه نشر وارد کرده است، اظهار داشت: نمی توان جلوی نشر دیجیتال را گرفت، ضرورت دارد کارگروه هایی از ناشران باسابقه و خوش نام از طریق برگزاری نشست های مختلف با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا برنامه ریزی های دقیق در این زمینه صورت گیرد.
زینلی، مساله کاهش مطالعه در جامعه را اساسی دانست و اضافه کرد: باید برای این مشکل، آسیب شناسی انجام شود، زیرا میزان بازدید از نمایشگاه کتاب در کشور که هر سال برگزار می شود، 10 برابر بیش از کشورهای دیگر بوده اما سرانه مطالعه ما پایین تر است، این مسئله نیاز به واکاوی دارد.
مدیر مسوول نشر جامعه نگر تاکید کرد: در حوزه نشر با ورود به عصر دیجیتال با چالش هایی رو به رو هستیم و باید سیاست گذاران حوزه نشر که راس آن وزارت فرهنگ و ارشاد است ، با کارشناسی دقیق آنها را تبدیل به فرصت کند.
به گفته زینلی، تجارب کشورهای مختلف نشان می دهد که دولت در فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم برای ورود به این عرصه به ناشران کمک کند.
فراهنگ**9022**1027



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن