تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803175203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد سازی مهم‌ترین عنصر در بازار سرمایه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارشناس اقتصادی مطرح کرد:
اعتماد سازی مهم‌ترین عنصر در بازار سرمایه
کارشناس اقتصادی گفت: : در بازار سرمایه به دلیل نبود اعتماد سازی بین سهامداران و مسائل و مشکلات بورس می‌بایست اطلاع رسانی و شفاف سازی را در دستور کار قرار دهیم.


حسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،در خصوص ساختار اقتصادی کشور گفت:ساختار اقتصادی کشور ما بر مبنای علمی پایه ‌گذاری نشده است و یا بر این مبنا اجرا، نمی‌شود و بیشتر توجه آن به سمت اقتصاد سیاسی است و بیشتر این موضوع بر اقتصاد کشور ما تاثیر گذار خواهد بود.


وی در توضیح تاثیر تحریم بر شرایط اقتصاد کشور اظهار داشت:اقتصاد کشور از حدود 30 سال گذشته با موضوع تحریم‌ها رو‌به‌رو بوده و سایه‌ی آن گه‌گاهی تهدیدی برای فرصت‌های اقتصادی کشور ایجاد کرده است.


طاهری افزود:اقتصاد کشور از ابتدا با یک سری ناملایمات رو‌به رو بوده و این موضع موجب شده تا از دستاوردهای اقتصادی به خوبی بهره‌مند نشویم و در عرصه بهره‌وری و دانشگاه‌ها که خط اتصال صنعت و مشاغل گوناگون اقتصادی است با موانع و مشکلات زیادی مواجه شویم ولی با وجود ضعف در اقتصاد کشور توانسته‌ایم انقلابی در این بخش به وجود آوریم.


کارشناس اقتصادی با اشاره به نیاز اقتصاد کشور به جراحی گفت:اقتصاد ایران نیاز به یک جراحی دارد تا بتوان سناریوی مناسبی برای کارهای اقتصاد کشور تهیه کرد و پول‌های کثیف موجود در اقتصاد را از بین برد.


وی تصریح کرد:اقتصاد کشور در سال‌های اخیر شاهد ضرر‌های بسیاری بوده است واین شرایط در دولت یازدهم مقداری بهبود پیدا کرده و در این شرایط سرمایه گذاران علاوه بر نگاه درونی توجه ویژه‌ای به بیرون خواهند داشت و باید در این راستا امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین کرد و مشکلات ساختاری را ازبین برده و کمتر به منافع زود حاصل توجه کنیم. 


طاهری در خصوص حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور با لغو تحریم‌ها اظهار داشت:در زمان لغو تحریم‌ها نباید شتاب زده در جریان مسائل اقتصادی عمل کنیم و با برنامه ‌ریزی در جهت استفاده‌ی مطلوب نقدینگی  و زیر ساخت‌های اقتصاد کشور حرکت کنیم.


کارشناس اقتصادی افزود:اقتصاد کشور باید با توجه به کلیه شرایط در جهت رشد اقدام کند و در منجلاب مشکلات تورم و اقتصاد تک محصولی فرو نرود.و باید بعد از تحریم آن را درجهت رشد زیر ساخت‌ها و تولید استفاده کنیم.


وی در خصوص شرایط بازار سرمایه پس از لغو تحریم‌ها گفت:در بازار سرمایه شاهد ورود سرمایه‌گذاران بیشتری خواهیم بود و در بازار سکه و مسکن هم این موضوع پیش بینی می شود.


طاهری تاکید کرد: در بازار سرمایه به دلیل نبود اعتماد سازی بین سهامداران و مسائل و مشکلات بورس می‌بایست اطلاع رسانی و شفاف سازی را در دستور کار قرار دهیم.


کارشناس اقتصادی در توضیح گروه‌های حاضر در بازار سرمایه تصریح کرد:بازار سرمایه شامل گروه‌های تولیدی، صنعتی  و نفتی هستند که در صورت برداشت تحریم‌ها می‌توان انتظار رشد در بخش‌های مختلف را داشت.


وی با اشاره به کوچک شدن اقتصاد کشور افزود:اقتصاد کشور باید کوچک شود و بورس می‌تواند بعد از لغو تحریم‌ها نقش تولیدی را در اقتصاد کشور ایفا کند وبازار بورس با برنامه می‌تواند رقیب بیشتری داشته باشد و از حباب زدگی دور شود. 


طاهری در پایان با بیان رفع تحریم‌ها و تاثیر آن بر بازار سرمایه خاطر نشان کرد:تحریم‌ها به تدریج کمتر می شود و بازار سرمایه بایستی با برنامه پیش رود و برنامه دولت بر اساس سناریوتقویت بخش خصوصی در دستور کار باشد. دراین راستا باید سرمایه‌های خارجی را وارد اقتصاد کرد و بازار سرمایه را رونق بخشید.




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

آمار سهامداران ایرانی از مرز 8 میلیون نفر گذشت
برنامه سازمان بورس برای راه‌اندازی بورس ارز/ معامله سکه در بازار آتی سکه
آرامش بعد از طوفان در تالار شیشه‌ای حکم‌فرما شد




۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن