تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802226344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی میراث فرهنگی با مشارکت همه اقشار جامعه محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معرفی میراث فرهنگی با مشارکت همه اقشار جامعه محقق می شود تهران- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگیری، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه دربعضی موارد حوزه میراث فرهنگی آنطور که باید و شاید معرفی نشده است، گفت: برای تحقق این هدف به مشارکت تمامی اقشار جامعه نیاز است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رجبعلی خسروآبادی شامگاه یکشنبه در آستانه روز جهانی موزه در برنامه ای تحت عنوان شب با موزه افزود: برای مشارکت تمامی اقشار جامعه در بخش میراث فرهنگی کشور موزه خصوصی و فردی شکل گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران بسیاری از موزه ها و منازلی از بزرگان و افراد تاثیرگذار کشور وجود دارد که می تواند این مکان ها تبدیل به موزه شود تا مردم با سبک زندگی این افراد برجسته کشور آشنا شوند.
وی روز جهانی موزه را به همه موزه داران و علاقمندان به موزه تبریک گفت و افزود: موزه مکانی است برای ارائه اشیا، آثار و آیاتی که از گذشتگان ما برجای مانده است.
خسروآبادی یادآورشد: به میزانی که به موزه ها توجه می کنیم به همان میزان با گذشته خود ارتباط ملموس تری برقرار می کنیم.
وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف می توان با خواندن کتاب و مطالعه و همچنین با رفتن به موزه با گذشته خود ارتباط ملموس تری پیدا کرد، گفت: وقتی به موزه می رویم می توانیم با آثاری از زندگی، آداب و رسوم گذشتگان خود از لباس گرفته تا اشیایی که به عنوان ابزار زندگی بوده آشنا شویم و یا ازآثار ارزشمندی که به عنوان خلاقیت ها از گذشتگان ما به یادگار مانده است، دیدن کنیم.
** بسیار کشورها آرزوی یک موزه غنی دارند
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا آرزوی یک موزه غنی را دارند تا گذشته خود را در معرض دید جهانیان بگذارند، گفت: ما دراین هدف برعکس این کشورها عمل می کنیم، چرا که ما بسیاری از اشیای گرانبها را در اختیار داریم اما سال های سال طول می کشد و هنوز چشمان ما به جمال این آثار روشن نمی شود.
وی تاکید کرد: جنبه خوب این اتفاق این است که می توانیم به این غنای فرهنگی کشور ببالیم و افتخار کنیم اما جنبه بد این اتفاق این است که نمی توانیم از این سرمایه غنی کشورمان به خوبی بهره برداری کنیم.
خسرو آبادی گفت: حوزه اجتماعی و فرهنگی کشور و در یک کلام حوزه میراثی ما خیلی بیشتر از آنچه هست باید فعال شود و برای محقق این هدف بزرگ، نیازبه مشارکت تمامی اقشار جامعه است.
در این آیین یک کارشناس حوزه میراث فرهنگی هم گفت: همزمان با اولین روز از هفته آغاز میراث فرهنگی و گردشگری یکبار در سال مردم سراسر جهان در نشست های هم اندیشی با موزه داران برگزار می کنند و مردم جشن موزه ها را در داخل موزه ها برپا می کنند.
سیداحمد محیط طباطبایی افزود: 14هزار موزه در سراسر جهان وجود دارد که امسال جشن موزه ها با شعار پایداری در تمامی موزه های سراسر جهان برگزار می شود.
درآستانه 29 اردیبهشت، روز جهانی موزه، برنامه ای تحت عنوان شب موزه به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در سر در موزه ملی تهران برگزار شد.
در این آیین ایرج حسابی فرزند پرفسور حسابی نیز پیرامون زنده نگه داشتن شخصیت های برجسته کشور و حفظ آثار این بزرگان سخنرانی کرد.
تهرام/7243/1109//1871



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن