تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818816010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد میراث فرهنگی خراسان شمالی به رتبه 12 ارتقا یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عملکرد میراث فرهنگی خراسان شمالی به رتبه 12 ارتقا یافت بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: براساس گزارش جدید سازمان، رتبه این اداره کل در بخش عملکرد از 30 به 12 ارتقا یافته است.


به گزارش ایرنا آدینه محمد سویدانلویی روز سه شنبه از جمله دلایل این ارتقا را انسجام سازمانی و فعال کردن شورای های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: عملیات اجرایی ساخت هتل پنج ستاره پروژه هماک در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی که سه سال به علت ناهماهنگی بین دو اداره کل معطل مانده بود، اواخر بهار امسال به زمین زده می شود.
وی افزود: عملیات اجرایی ساخت این هتل به خاطر اختلاف میان دو اداره کل اوقاف و خیریه و راه و شهرسازی استان بر سر زمین آن معطل مانده است.

*کمک 10 میلیارد ریالی کمک بلاعوض سفر رهبری در بودجه 94
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از گنجاندن کمک 10 میلیارد ریالی به صورت بلاعوض به صنعتگران از محل سفر رهبری به استان در بودجه سال 94 میراث فرهنگی خبر داد.
وی گفت: گنجاندن این رقم در بودجه سال 94 با پی گیری شخص استاندار صورت گرفت.
به گفته وی در سفر رهبری سال 91 به خراسان شمالی، مصوبه شده بود 85 میلیارد ریال اعتبار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص و جذب شود.

* افزایش مطالبه سرمایه گذاری در دولت یازدهم
وی گفت: با روی کارآمدن دولت یازدهم فضای مطالبه سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این استان دوچندان شده است.
سویدانلوی افزود: اکنون شرکت های بزرگ آمادگی پیدا کرده اند در بخش های مختلف حوزه میراث فرهنگی، سرمایه گذاری داشته باشند.
وی گفت: این اداره کل هم آماده است در زمینه تامین تسهیلات بانکی و با پرداخت یارانه هشت درصد سود بانکی، سرمایه گذار را حمایت کند.
سویدانلوی ایجاد مجموعه فرهنگی اسپاخو در مانه و سملقان، ایجاد سایت بوم موزه های باز در مسیر تردد رائران و گردشگران گذری از استان، ایجاد دهکده توریستی عشایری خراسان شمالی، احیای کاروان سراهای مسیر جاده ابریشم را از جمله طرح های جذب و افزایش ماندگاری زائر و گردشگری گذری در این استان برشمرد.
استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 867 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر از اقوام فارس، کرد، ترک، ترکمن و.. می باشند. ک/2
6204/ 6042



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن