تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802774792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس میراث فرهنگی: گردشگری ایران از رکود خارج شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس میراث فرهنگی: گردشگری ایران از رکود خارج شده است یزد - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری با حمایت های دولت تدبیر و امید از حالت رکود خارج و در مسیر رونق قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر عصر روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد افزود: در سال گذشته از محل جابجایی یک میلیارد و 250 میلیون گردشگر بین کشورها مختلف یکهزار و 500 میلیارد دلار درآمد نصیب کشورهای جهان شده است.
وی با اشاره به جاذبه های مختلف فرهنگی ، مذهبی و زیارتی کشور خاطرنشان کرد:
ارزیابی سازمان های جهانی ذیربط این است ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری رتبه 15دنیا ، تعداد گردشگران ورودی رتبه 46 و از جهت درآمد ارزی رتبه 35 دنیا را داراست.
سلطانی فر به سهم نیم درصدی ایران از درآمد یک هزار و 500 میلیارد دلاری گردشگری جهان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته از تعداد پنج میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی ، هفت میلیارد و 700 میلیون دلار درآمد نصیب کشور ما شده است.
وی اظهار کرد: سهم کشور ما با توجه به ویژگی های گردشگری در زمینه های مختلف طبیعی، تاریخی و مذهبی، حداقل باید بین دو تا سه درصد باشد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه ایران به لحاظ جاذبه های تاریخی، فرهنگی و برخورداری از هویت فرهنگی قدمت 11 هزار ساله دارد، افزود: همچنین یک میلیون مکان، بنا و سایت و محوطه تاریخی در کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد 32 هزار اثر به ثبت ملی و 17 اثر در یونسکو به ثبت میراث جهانی رسیده است.
این مسوول اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین مقاصد گردشگری گردشگران غربی و اروپایی بعد از بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی حضور در کویرهای است این یک فرصت در بخش گردشگری است.
سلطانی فر عنوان کرد: در سند چشم انداز 20 ساله، باید در افق 1404، میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با حدود 30 میلیارد دلار درآمد در کشور باشیم.
وی تاکید کرد : با توجه به جاذبه های ایران این افق دست یافتنی است، گفت: باید زیر ساخت ها، تسهیل شرائط صدور ویزا، ساماندهی شبکه های حمل و نقل داخلی و خارجی و فعال کردن دفاتر جذب گردشگر خارجی و تامین نیروی انسانی در کشور فراهم شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد شعیان در جهان را 280 میلیون نفر بیان کرد و گفت: نیمی از گردشگران خارجی ورودی به کشور مسلمان هستند که برای زیارت و بازدید از اماکن مذهبی وارد ایران می شوند و پس از آن به شهرهای شمالی سفر می کنند.
این مسوول تاکید کرد: اگر سالیانه تنها نیم درصد از شیعیان جهان را به کشورمان جذب کنیم، سالانه 10 میلیون گردشگر مورد نیاز کشورمان را تامین کرده ایم.
سلطانی فر افزود: ایران را به عنوان یکی از کانون گردشگری حلال در دنیا بویژه برای گردشگران کشورهای اسلامی تبدیل کنیم تا این کشورها ایران را مهمترین مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه روند رشد گردشگران خارجی در یزد به نحو بسیار قابل توجهی در دو سه سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: در سال 91 حدود 12 هزار نفر، در سال 92 حدود 23 هزار و در سال 93 حدود 65 هزار نفر گردشگر وارد استان یزد شده اند.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: باید از یزد به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و خارجی مورد توجه قرار دهیم.
معاون رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد، مجموعه خانه های تاریخی صدرالعلما با کمک خاندان صدوقی و خیرین استان به بزرگترین موزه منطقه ای کشور تبدیل شود.
وی یادآور شد: ثبت بافت تاریخی یزد در یونسکو را به صورت جدی با همکاری مسئولان و مدیران استان یزد پیگیری می کنیم و امیدواریم در سال 2017 به عنوان کاندید اصلی جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو ارائه شود.
2088/8068



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن