تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798322983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست دولت در انتخابات تکلیف قانونی و برگزاری سالم و بی طرفانه است/از تشکیل موسسات اقتصادی فاقد صلاحیت جلوگیری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار خراسان رضوی: سیاست دولت در انتخابات تکلیف قانونی و برگزاری سالم و بی طرفانه است/از تشکیل موسسات اقتصادی فاقد صلاحیت جلوگیری می شود مشهد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست دولت در انتخابات تکلیف قانونی و برگزاری سالم و بی طرفانه است که باید به این مهم اهتمام ویژه داشت.


سید محسن صادقی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی خراسان رضوی برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سالجاری را یاد آور شد و افزود: دولت یازدهم و به طبع آن استانداری خراسان رضوی همه تلاش خود را برای ایجاد فضای توام با آرامش و نشاط انتخاباتی و تامین سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم و اطمینان بخشی به آحاد جامعه برای برگزاری صحیح انتخابات به کار می گیرد.
وی گفت: دولت خود را ملزم می داند که ضمن مبنا قرار دادن کامل قانون در برگزاری انتخابات از هر گونه جرائم انتخاباتی و استفاده از رانت توسط جریانها و ستادها و اشخاص و بهره گیری از بودجه های عمومی در انجام فعالیتهای انتخاباتی جلوگیری کرده و از همه سلائق وفادار به نظام و بازی گران سیاسی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حمایت می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی در رقابتهای انتخاباتی را رویکرد مهم در برگزاری پر شور این انتخابات است.
وی اظهار داشت: کمیته های ستاد انتخابات خراسان رضوی شامل کمیته سیاسی، حقوقی و آموزشی، پشتیبانی، انتظامات، امنیتی و انتظامی ، اطلاع رسانی و تبلیغات و فناوری اطلاعات از هم اکنون تشکیل و در راستای وظایف تعریف شده خود فعالیت می کنند.
وی افزود: بالغ بر چهار میلیون نفر در خراسان رضوی واجد شرایط اخذ رای هستد که این میزان نسبت به انتخابات قبلی 16،3 درصد افزایش نشان می دهد.
صادقی تعداد رای اولی ها در استان خراسان رضوی را هم 268 هزار و 205 نفر ذکر کرد و گفت: 137 هزار و 321 نفر از این تعداد پسران و 130 هزار و 884 تن را دختران تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: 12 حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستانهای مشهد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، فریمان ، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشاپور تشکیل می شود و سایر شهرستانهای استان به عنوان حوزه های فرعی زیر مجموع آنها قرار دارند.
صادقی گفت: چهار هزار صندوق اخذ رای برای برگزاری این انتخابات در استان در نظر گرفته شده و 13 هزار نفر هم دست اندرکار تامین امنیت آنها هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی به فعالیت های موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت: قانون مند سازی و نظارت بر فعالیتهای موسسات اقتصادی و تعاونی های اعتبار مورد توجه جدی استاندار و سایر دست اندرکاران ذیربط استان قرار دارد.
وی افزود: ضعف در نظارت در گذشته را از دلایل مهم بروز مشکلات در فعالیت برخی از تعاونی ها و موسسه های اقتصادی در استان ذکر کرد.
دکتر صادقی یادآورشد: با دستور و پیگیری استاندار خراسان رضوی ستاد ساماندهی موسسات اقتصادی در استانداری تشکیل شده که در کنار نظارت دقیق بر روند فعالیتهای بخشهای فعال از تشکیل موسسات و تعاونی های اقتصادی فاقد صلاحیت جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: جلوگیری از ورود رانت به چرخه فعالیت این بخشها و تلاش برای ورود موسسات با گستره فعالیت وسیع در بورس و فرابورس را از دیگر اقدامات این ستاد ذکر کرد.
وی اظهار داشت: میزان، تعاونی اعتباری است و در فهرست موسسات مجاز بانک مرکزی قرار ندارد؛ در ابتدا با عضویت تعدادی از بازنشستگان یکی از دستگاههای اجرایی تشکیل شد و بعد از آن غیر قانونی مبادرت به پذیرش سپرده گذاری کرد و از آذرماه سال گذشته با یک سری مشکلات و بحرانهایی روبرو شد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: فرصتهای بسیاری برای مدیریت این بحران و رفع آن به مسوولان این تعاونی داده شد که چون آنان نتوانستند در این زمینه موفق شوند به دلیل شکایتهای بسیار متقاضیان تعدادی از اعضای هیات مدیره آن بازداشت شدند.
صادقی گفت: تعاونی میزان حدود یک میلیون سپرده از استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی جذب کرده که 77 درصد آنها در استان خراسان رضوی است
وی گفت: بر اساس تصمیم بانک مرکزی قرار است میزان در بانک صادرات الحاق شود و در آینده نزدیک شاهد تحقق آن خواهیم بود و این مساله منجر به پاسخگو نبودن مدیران و اعضای هیات رییسه فعلی آن نیست و آنان باید پاسخگوی مطالبات سپرده گذاران خود باشند.
وی اضافه کرد: روزنامه گاردین به تازگی در یکی از مطالب غیر واقعی خود به دنبال تخریب وجهه معنوی مشهد و ایجاد نفرت و تهمت زدن نسبت به زائران خارجی و از جلمه عرب امام رضا (ع) بود و یک یا دو مورد را نمی توان به کل زائران تعمیم داد.
صادقی خاطر نشان کرد: اهل سنت فرصت برای کشور و تهدید برای جهان اسلام و نظام نیستند و آن دسته جریانها و اندیشه های انحرافی و تکفیری تهدید به شمار می روند.
معاون سیاسی ، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: جریانهای افراطی و متحجر تشیع و دارای زاویه با نظام به شدت نسبت به این مساله مطالب اغراق آمیزی بیان می کنند و فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از اهانت به مقدسات اهل سنت از افتخارات مراجع تشیع محسوب می شود.
وی نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، هم دلی و همزبانی توسط رهبر معظم انقلاب را یاد آور شد و گفت: نباید با شعار سال به صورت کلیشه ای و پوستری برخورد شود و دولت تلاش می کند مصادیق تحقق کامل رهنمود مقام معظم رهبری را احصاء و با بستر سازی مناسب زمینه تحقق مطلوب آن را فرام کند.
صادقی گفت: برخی جریانهای افراطی و تندرو همدلی بین دولت و ملت را مورد هدف خود قرار می دهند و به دنبال افزایش اختلاف و گسست بین جریانهای سیاسی هستند و این سری جریانها باید به حاشیه رانده شده و در متن قرار نگیرند و نگاه دولت حذف جریانهای فوق نیست بلکه به حاشیه راندن آنها است.
وی مهمترین مصادیق تحقق هم دلی و هم زبانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را افزایش سطح رضایت مندی مردم، ترویج فرهنگ مهربانی و مدارا در جامعه ، ارتقاء سطح سلامت اداری، حاکمیت قانونی در همه عرصه ها، افزایش مشارکت اجتماعی و کاهش تصدی گری دولت، ارتقاء سطح رفاه و بهبود معیشت مردم، پیشگیری از فساد و رانت ، توسعه کیفی رسانه ها و غیره برشمرد.
معاون استاندار خراسان رضوی میزان رشد جمعیت این استان را در سال گذشته 5،1 درصد ذکر کرد و گفت: این میزان شش دهم درصد بالاتر از میانگین متوسط کشوری است.
وی خاطر نشان کرد: جمعیت این استان از شش میلیون و 171 هزار نفر در سال 1392 به شش میلیون و 262 هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است.
صادقی گفت: میزان ازدواج ها در استان در سال 1393 در مقایسه با سال قبل از آن نزدیک به سه درصد کاهش یافته و از طرفی شاهد افزایش سن ازدواج هستیم و میزان ازدواج در شش شهرستان دارای رشد و در 19 شهرستان استان کاهش نشان می دهد.
وی با اشاره به کاهش 1،7 درصدی تعداد متوفیان در خراسان رضوی در این مدت آن را نشان دهنده افزایش سطح امید به زندگی در استان دانست.
وی اظهار داشت: متاسفانه استان خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین میزان طلاق را در سطح کشور به خود اختصاص می دهد و میانگین سن طلاق در مردان 34 و زنان 29 سال تشکیل می دهد و اکثر طلاق ها در شش سال نخست زندگی به وقوع می پیوندند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون 107 تشکل و حزب در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده که 68 مورد آن مربوط به اصول گرایی، 29 تشکل و حزب اصلاح طلبی و بقیه رویکردی مستقل دارند.
وی گفت: همچنین 47 تشکل دارای مجوز در حال تاسیس و 60 تشکل هم در حال سپری کردن مراحل اخذ مجوز و تاسیس هستند.
صادقی اضافه کرد: 803 سازمان مردم نهاد در حوزوه های مختلف در سطح استان مجوز گرفتند و این میزان نسبت به مشابه سال قبل 15 درصد رشد نشان می دهد.
وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی 7،3 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص می دهد و بر اساس تقسیم بندی جدید دولت این استان جزو کارگروه پنج کشور قرار گرفته است.
وی افزود: نرخ شهر نشینی در استان خرسان رضوی در سال گذشته 73،3 درصد و میانگین کشوری این میزان 72،5 است و تراکم جمعیتی در استان 53،8 و کشوری 47،8 است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس تقسیمات کشوری شش مورد ارتقاء بخش به شهرستان، 30 مورد روستا به شهر، سه مورد راه اندازی فرمانداری ویژه در استان در دستور کار ما قرار دارد ولی با صلاحدید دولت اجرای تقسیمات کشوری به بعد از انتخابات موکول شد.
صادقی خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از مجموع 28 شهرستان خراسان رضوی فرمانداران 20 شهرستان تغییر کرده و میانگین تحصیلی فرمانداران جدید فوق لیسانس و بالاتر از فرمانداران قبلی است و بالغ بر 90 درصد انتصابات فرمانداران از مجموعه وزارت کشور و با سابقه کاری بیشتر از 20 سال است تا بعد از اتمام دوره مسوولیت از بدنه کاری این وزارت خانه خارج نشوند.
وی اضافه کرد: همچنین از 38 معاون فرماندار شهرستانهای استان تاکنون 13 معاون و از 70 بخشدار ، 24 نفر تغییر کرده که 70 درصد معاونین فرماندار دارای تحصیلات فوق لیسانس و 50 درصد بخشداران کارشناس و بقیه کارشناس ارشد هستند.
این مسوول گفت: 50 درصد از مسوولین انتصابی وزارت کشور در دولت یازدهم در این استان دارای سابقه ایثارگری هستند.
وی گفت: از مجموع 320 هزار اتباع خارجی در استان خراسان رضوی 250 هزار تن مجاز و 150 هزار تن دارای کارت هویت آمایش ، 34 هزار نفر دارای پروانه اقامت و 32 هزار تن دارای پاسپورت هستند و 70 هزار نفر به صورت غیر مجاز در استان ساکن هستند که 95 درصد اتباع غیر مجاز استان ساکن مشهد هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 60 هزار دانش آموز و چهار هزار و 300 دانشجو و دو هزار طلبه خارجی در استان خراسان رضوی شاغل به تحصیل هستند و تاکنون 12 هزار ازدواج اتباع خارجی با بانوان ایرانی در استان صورت گرفته است که از این تعداد هفت هزار ازدواج غیر قانونی است.
صادقی گفت: 93 هزار مجوز اشتغال و بیمه برای اتباع خارجی در استان صادر شده است و 20 هزار تبعه خارجی مقیم استان مدعی تابعیت ایرانی هستند که در واقع هویت کشورمان را ندارند.
وی خاطر نشان کرد: 400 هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز در سال گذشته از طریق مرزهای خراسان رضوی از کشور اخراج شدند و ساماندهی اتباع خارجی و مشکوک التابعه در دستور کار ما قرار دارد.ک/2
2095/1211



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن