تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805816954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوزستان مهم‌ترين منشأ داخلي ريزگردهاست/ امسال 22 روز آلوده براي لرستان به ثبت رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۵۷ب.ظ)
مديرکل محيط‌ زيست لرستان: خوزستان مهم‌ترين منشأ داخلي ريزگردهاست/ امسال 22 روز آلوده براي لرستان به ثبت رسيده است موج - خرم آباد - مدير کل محيط‌ زيست لرستان گفت: استان لرستان در سال 93، 136 روز آلوده را سپري و در سال 94 نيز تاکنون 22 روز آلوده براي استان به ثبت رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، فتحي بيرانوند در جلسه شوراي برنامه‌ريزي لرستان که در سالن جلسات استانداري برگزار شد، اظهار داشت: طوفان‌هاي گردوغبار يک چالش جدي براي محيط‌ زيست است.
وي افزود: در دهه گذشته شاهد خودنمايي ريزگردها در منطقه غرب آسيا بوده‌ايم که اين خسارت‌هاي زيادي را نيز به‌ دنبال داشته و زندگي افراد را در ابعاد مختلف تحت‌تأثير قرار داده است.
مدير کل محيط‌ زيست لرستان عنوان کرد: بر اساس رصد تصاوير ماهواره‌اي، کانون‌هاي گرد وغباري که کشور را تحت‌ تأثير قرار داده، دو منشأ داخلي و خارجي دارد.
وي با بيان اينکه 73 درصد ريزگردهاي ايران منشأ خارجي و 27 درصد آن‌ها منشأ داخلي دارند، تصريح کرد: منشأ اصلي کانون‌هاي گرد و غبار خارج از کشور، عراق بوده و پس از آن کشورهاي اردن، سوريه و عربستان است.
فتحي‌بيرانوند با بيان اينکه با توجه به جهات وزش باد، منشأ اصلي کانون‌هاي گرد و غبار در داخل کشور، استان خوزستان است، خاطرنشان کرد: 66 درصد گرد و غبار ايران از کشور عراق، هفت درصد از کشور عربستان و 27 درصد از استان خوزستان ايجاد شده است.
وي بيان کرد: خشکيدگي تالاب‌هاي کشور عراق که بافت خاک آن‌ها از نوع «رس» است، سبب ورود ذرات گرد و غبار بسيار ريزي به کشور شده است کما اينکه اثرات تخريبي ذراتي با قطر کمتر به مراتب بيشتر از ذرات درشت است.
مدير کل محيط‌ زيست ريزگردها را يکي از مهم‌ترين عوامل مؤثر در خشکيدگي جنگل‌هاي زاگرس دانست و گفت: از مهم‌ترين خسارت‌هاي اقتصادي ناشي از ورود ريزگردها به استان مي‌توان به خشک‌شدن جنگل‌هاي زاگرس، تعطيلي واحدهاي صنعتي افزايش ميزان تصادفات و هزينه‌هاي درمان اشاره کرد.
وي عنوان کرد: تعطيلي مدارس در اثر آلودگي ناشي از وجود بيش از حد استاندار گردوغبار در هوا و افزايش مهاجرت از استان از تبعات اجتماعي وجود ريزگردها در استان است، بنابراين اهميت موضوع و اهتمام استاندار لرستان براي مقابله با ريزگردها اداره کل محيط‌ زيست لرستان را برآن داشت که نسبت به تهيه سند جامع گرد و غبار در استان اقدام کند.
فتحي‌بيرانوند تصريح کرد: بر اساس سند جامع مقابله با گرد و غبار لرستان، وظايفي براي دستگاه‌هاي اجرايي استان در نظر گرفته شده است تا با همکاري‌هاي بين بخشي به کنترل اين پديده بپردازيم.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر لرستان يکي از کانون‌هاي توليد گرد و غبار در کشور نيست ولي با توجه به بحث خشکسالي‌ها و خشک‌شدن تالاب‌ها اگر اقدامات زيرساختي لازم انجام نشود، در آينده لرستان به عنوان يکي از کانون‌هاي گردوغبار کشور شناخته مي‌شود.
مدير کل محيط‌ زيست لرستان با اشاره به لزوم آموزش به مردم در جهت آگاهي‌بخشي در رابطه با آثار زيان‌بار ريزگردها بر سلامتي انسان و موجودات، بيان کرد: استان لرستان در سال 93، 136 روز آلوده را سپري کرده که ميزان و شدت آن متفاوت بوده و در سال 94 نيز تاکنون 22 روز آلوده براي استان به ثبت رسيده است.
وي در پاسخ به اظهارات رئيس دانشگاه لرستان مبني بر عدم توجه به نقش دانشگاه ها در سند مقابله با ريزگردهاي لرستان، گفت: در سند جامع مقابله با ريزگردها، سه وظيفه تشکيل کارگروه هاي تحقيقاتي، همکاري در برگزاري سينارهاي علمي و ارائه راهکارهاي علمي جهت مقابله با ريزگردها به دانشگاه لرستان سپرده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن