تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای جایگاه خانواده پایدار اولویت برنامه حوزه زنان استان مرکزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ارتقای جایگاه خانواده پایدار اولویت برنامه حوزه زنان استان مرکزی است اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: پیشگیری از طلاق و ارتقای جایگاه خانواده پایدار از اولویت های جدی حوزه زنان این استان در سال جاری است.


زهرا فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه مداخله ای و پیشگیرانه از طلاق در استان کلید خورده که دو محور عمده اجباری شدن آموزش های مهارت زندگی و همسرداری در مدارک ثبت عقد و آموزش گسترده اخلاقمداری در خانواده و لزوم درک روابط متقابل در مدارس را شامل می شود.
وی توضیح داد: بر اساس آخرین آمار موجود رشد طلاق در استان مرکزی در سال 93 نسبت به مدت مشابه قبل آن 3 و دو دهم درصد رشد داشته که این زنگ خطری جدی است.
مشاور استاندار مرکزی در امور زنان و خانواده بیان کرد: اگرچه شاخص رشد طلاق کشور در سال 93 نسبت به مدت مشابه قبل آن پنج و هفت دهم درصد بوده و استان مرکزی از این میانگین وضعیت بهتری دارد اما، تحکیم بنیان خانواده و به حداقل رساندن آمار طلاق با افزایش آگاهی و مهارت زوجین موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود.
فرجی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های اولویت دار استان مرکزی در سال جاری در حوزه زنان و خانواده ، راهبردهای هدفمند پیشگیرانه و مقابله ای با اعتیاد زنان است.
وی توضیح داد: بر اساس آمار موجود جدود 10 درصد معتادان استان را زنان شامل می شوند که اغلب آن ها به مواد شیمیایی خطرناک آلوده اند و بیشترین سن شیوع اعتیاد نیز از 20 تا 30 است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی بیان کرد: اعتیاد زنان به مراتب از اعتیاد مردان نگران کننده تر است چرا که دامنه وسیعی از مشکلات بهداشتی، اخلاقی و روانی و آسیب های متعدد را در پی دارد.
فرجی گفت: ایجاد نهضت اطلاع رسانی از آسیب های اعتیاد با مساعدت تشکل های مردمی و نهادهای آموزشی از دیگر برنامه استان در حوزه اعتیاد زنان در سال جاری است.
وی یادآور شد: محور ابلاغی سیاست های وزارت کشور در حوزه زنان در تحکیم خانواده، سیاست های افزایش جمعیت با اولویت گذاری بر بهداشت باروری، ساماندهی مسایل زنان روستایی و عشایری، اوقات فراغت دختران و زنان و مهارت آموزی و ارتقای دانش زنان در حوزه آسیب های اجتماعی و مشارکت جمعی و شغلی ترسیم شده است.
فرجی عنوان کرد: سند راهبردهای عملیاتی حوزه زنان و خانواده استان مرکزی با رویکرد محورهای کشوری در استان تدوین شده و پس از تصویب ریز برنامه های آن با مشارکت دستگاه های اجرایی اقدام می شود.
وی گفت: یکی از اولویت های جدی کاری حوزه زنان استان نیز ساماندهی مراکز خدمات آسیب های اجتماعی به این قشر است که می تواند به عنوان مصداق بارز همدلی و همزبانی به کانون اثرگذاری در مهار و ساماندهی این بخش تبدیل شود.
بر اساس سرشماری سال 90 از یک میلیون و 414 نفر جمعیت استان مرکزی 698هزار و 432 نفر زن هستند.ک/3
6013/



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن