تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803747500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاي ايوبي! زبان خارجي‌تان چطور است؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آقاي ايوبي! زبان خارجي‌تان چطور است؟!
نویسنده : احسان اعتصام 
رايزنان فرهنگي پروسه‌ جالبي براي آموزش و تربيت دارند. آنها پيش از هر چيز ياد مي‌گيرند كه در هر شرايطي مدافع فرهنگ جمهوري اسلامي و مبلغ ارزش‌هاي والاي اسلامي- ايراني باشند. آنها انتخاب مي‌شوند كه در كنار مردان سياست خارجي، سفيران فرهنگي كشورشان باشند و نقاط روشن و مزيت‌هاي نسبي سيستم‌عامل مورد استفاده‌ حكومت متبوع‌شان را در معرض نگاه جهانيان به نمايش بگذارند. «حجت‌الله ايوبي» يكي از همين افراد است.
او اصرار ويژه‌اي دارد كه بر گذشته‌ خود به‌‌عنوان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در فرانسه تكيه كند. او درس‌خوانده‌ دانشگاه امام صادق(ع) است و حتماً به زبان عربي هم تسلط دارد. جدا از اينكه به گفته‌ خودش در چند برنامه‌ تلويزيوني، انگليسي و فرانسه هم مي‌داند. پس بد نيست اگر با همين ذائقه‌ رايزني فرهنگي، فرض كند كه در يكي از كشورهاي خارجي در حال مأموريت است و هر روز در يكي از سخنراني‌هايش از فرهنگ و تمدن ايران مي‌گويد و همچنين از چشم‌انداز 20 ساله و... كه ناگاه خبر اكران فيلم «قصه‌ها» در جشنواره‌ ونيز يا جشنواره‌هاي نوپاي عربي در كنار خليج فارس به گوشش مي‌رسد. اصلاً آقاي ايوبي مي‌‌تواند تصور كند كه در راه شركت در يكي از همايش‌هاي تمدن‌شناسي، فرهنگ‌شناسي، ايران‌شناسي، مردم‌شناسي و اسلام‌شناسي است و در ماشين، يكي از روزنامه‌هاي مشهور اروپايي يا عربي را كه حاوي بازتاب اكران فيلم «قصه‌ها»ست، دستيارش برايش مي‌خواند و به اين عبارت مهم مي‌رسد كه «فيلم «قصه‌ها» برملا‌كننده‌ زشتي‌هاي جامعه‌ ايراني است»؛ همان جمله‌اي كه كليدواژه‌ گزارش همه‌ رسانه‌هاي غربي- عربي از نمايش اين فيلم در جشنواره‌ فيلم ابوظبي و ونيز بود (روزنامه لبناني «النهار» با اشاره به دور زدن قانون توسط بني‌اعتماد در توليد و ساخت اين فيلم نوشته بود كه اين فيلم مجموعه‌اي از فيلم‌هاي كوتاه و بازتابي واقعي از جامعه ايران است كه در آن سرخوردگي، اعتياد، عشق و سوء‌استفاده جنسي ديده مي‌شود! يا رسانه‌هاي ديگر مثل پايگاه مصري «الموجز» هم اعتقاد داشتند كه بني‌اعتماد فيلمي مستندوار از فساد ساخته است؛ فيلمي از يك راننده تاكسي، زني كه خودفروشي مي‌كند و... و نهايتاً يك پرتره دقيقي از ايران نشان مي‌دهد كه مردمان آن بين بقا در آن و كوچيدن از اين ديار مردد هستند!) چند ماه قبل‌تر هم «قصه‌ها» در جشنواره‌ سياسي ونيز نمايش داده‌ شده و در ميان رسانه‌هاي پرتواتر اروپايي بازتاب‌هايي از همين جنس را ايجاد كرده بود؛ ظاهراً رسانه‌هاي عربي و غربي در يك نقطه‌ واحد به جمع‌بندي رسيده بودند و برخلاف آنچه مديران و فيلمسازان شبه‌روشنفكر داخلي بر طبل آن مي‌كوبيدند، اين فيلم تصوير سفيد و درخشاني از ايران ارائه نمي‌كرد.
مخلص كلام اينكه آقاي ايوبي بيش از هر فرد ديگري مي‌داند كه اكران «قصه‌ها» همانند نسخه‌هاي خلف خود - «زندان زنان»، «دايره» و «ده»- چه بلايي بر سر نگاه ايرانيان نسبت به سرزمين مادريشان خواهد آورد؛ چه آنهايي كه در خارج از ايران متولد شده‌اند و وطن را در ميان كم‌كاري ما از دريچه‌ رسانه‌هاي پرهياهوي آن طرف آبي شناخته‌اند و چه آنهايي كه در اين روزهاي سخت تهديد و تحريم، براي حركت به سمت آينده نياز به اميد دارند. قطعاً پرونده‌ اكران «قصه‌ها» در ميان استقبال سرد مردم، همچون نسخه‌هاي ديگر نگاه يأس‌آلود شبه‌روشنفكران به جامعه‌ ايراني بسته خواهد شد. اما مطالبه‌ جواب سؤال ما از جناب ايوبي داستاني است كه به وسعت جراحت وارده بر غرور ملي ايرانيان و نمايش سياه‌نمايانه از زيست آنها در منظر جهانيان ادامه خواهد داشت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن