تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819459068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منافع گروه 40 نفره و 12 هزار عضو اتاق تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: منافع گروه 40 نفره و 12 هزار عضو اتاق تهران
نویسنده : ‌مهران ابراهيميان 
از زمان روي كار آمدن اعضاي جديد هيئت نمايندگان اتاق تهران، ‌اين اتاق به رغم وفاق و همدلي كامل در ميان اعضاي هيئت نمايندگان، با گارد بسته و بدون حضور خبرنگاران و با چراغ خاموش به كار خود پرداخته است كه نمونه‌هاي آن برنامه تقدير از رئيس سابق اتاق تهران و نشست روز گذشته اتاق تهران بدون حضور خبرنگاران است.   اگر چه مسئوليت عدم دعوت خبرنگاران در مراسم خداحافظي با رئيس و هيئت نمايندگان قبلي اتاق تهران را روابط عمومي برعهده گرفت و مدير فعلي روابط عمومي تقصير را در گفت‌و‌گو با «جوان» بر گردن خود و سيستم پيامك اطلاع‌رساني اتاق تهران انداخت اما به گفته اعضاي اتاق تهران بيم اين مي‌رود كه منافع يك گروه به منافع تمام 12 هزار اعضاي فعال اتاق ترجيح داده شود. آنها علت اين نگراني را گارد بسته و برگزاري نشست‌هاي فوق‌العاده اعضاي هيئت نمايندگان با تمام اعضاي يك گروه (اعم از36 نفر برنده و اعضاي برنده نشده‌شان در اتاق) و به‌دور از چشم خبرنگاران بيان كرده‌اند.  شايد اين حساسيت از سوي اعضاي اتاق‌هاي شهرستان‌ها و تهران در رابطه با حركت چراغ خاموش هيئت نمايندگان اتاق تهران چهار دليل عمده داشته باشد كه بايد اتاق تهران نسبت به اين موضوع دغدغه‌هاي فعالان اقتصادي كشور را درميان اعضاي اتاق تهران و ساير اتاق‌هاي شهرستان‌ها رفع كنند و با اطلاع‌رساني و تعامل بيشتر با رسانه‌ها «اتاق شيشه‌اي» و شفاف مد نظرشان را رونمايي كنند:
1- رفت و آمدهاي گروه‌هاي اقتصادي خارجي و احتمال تماميت خواهي منافع اعضاي گروه موسوم به ائتلاف فردا - برنده انتخابات - براي قرارداد بستن و آغاز همكاري‌ها با طرف‌هاي خارجي واحتمال اعزام افراد خاص به سفرهاي متقابل وبه كشورهاي خارجي .
2- تلاش‌ها و لابي‌ها براي تصاحب سنگر اصلي بخش خصوصي كه رياست و هيئت رئيسه اتاق بازرگاني ايران است. شنيده‌ها حاكي است گروه برنده تهران با تجربه پيروزي قاطع در تهران به شدت در حال لابي براي بردن رئيس اتاق تهران به اتاق ايران و به كرسي نشاندن وي بر مسند اتاق ايران هستند، لذا از اين رو انجام وظايف و وعده‌هاي داده شده در ايام انتخابات براي اعضاي اتاق تهران را به بعد از برگزاري انتخابات اتاق ايران موكول كرده و از اين رو تمام قواي خود را براي آن موضوع گذاشته‌اند.
3- نگراني اتاق‌هاي شهرستان‌ها براي تماميت خواهي تهراني‌ها و احتمال قطع يا كاهش شديد رابطه با بدنه دولت كه معمولاً از اتاق ايران براي چانه‌زني با دولت استفاده مي‌كردند.
4- نگراني از روش انتخابات هيئت رئيسه كه در آن انتخابات هريك از اعضاي هيئت رئيسه اعم از رئيس اتاق، نايب رئيس اتاق و دوم، ‌خزانه دار و منشي تنها يك كانديدا داشتند.  اين در حالي است كه تا پيش از اين تمام گروه‌هاي فعال در جريان انتخابات اتاق تهران مدعي بودند بايد راهكاري براي شفافيت در عملكرد اتاق و نقش‌پذيري بيشتر تمام اعضا پيش‌بيني شود. اما در عمل آنچه در اتاق تهران رخ داده است تاكنون برون داد و انعكاسي از نتايج تغيير در اتاق تهران در رسانه‌ها نمود نداشته است لذا برندگان اتاق تهران حتي بر اساس مانيفست‌ها و برنامه‌هاي خود و بر اساس پتانسيل‌هايي كه دارند بايد بتوانند در شرايط حاضر نه فقط نسبت به اقناع افكار اعضاي خود و شهرستان‌ها اقدام كنند بلكه نشان دهند براي ارائه خدمت آمده‌اند وگرنه قافيه را در همين ابتداي امر خواهند باخت !


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن