تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801210214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايندگان از پاسخ هاي وزير کشور قانع شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱ب.ظ)
نمايندگان از پاسخ هاي وزير کشور قانع شدند موج- نمايندگان سوال کننده از پاسخ‌هاي وزير کشور پيرامون سامان‌دهي اتباع بيگانه قانع شدند.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از مجلس شوراي اسلامي، سه نماينده سوال‌کننده در نشست علني امروز (سه‌شنبه 22 ارديبهشت) مجلس شوراي اسلامي، پس از استماع سخنان وزير کشور در مورد سامان‌دهي اتباع بيگانه از پاسخ‌هاي وي قانع شدند.
حسين آذين که به عنوان نماينده سوال‌کننده از وزير کشور خواستار سامان‌دهي اتباع بيگانه در کشور شده بود، افزود: با توجه به وعده وعيد وزير کشور براي سامان‌دهي 6 ماهه اين اتباع در کشور از پاسخ‌هاي وي قانع شدم.
بنا براين گزارش سيد حسين نقوي حسيني قبل از طرح سوال توضيحاتي پيرامون علت سوال نمايندگان و پاسخ‌هاي وزير کشور در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارائه کرد.
وي گفت:‌ اين گزارش در خصوص دو مورد سوال ملي و مشترک آقايان حسين آذين و محمد مهدي زاهدي و ابراهيم آقا محمدي به ترتيب نمايندگان محترم رفسنجان، کرمان و خرم آباد از وزير محترم کشور است.
اين نماينده مردم درمجلس نهم، بايادآوري خلاصه سوال اول حسن آذين و محمدمهدي زاهدي، افزود: علت حضور صدها هزار اتباع بيگانه غير مجاز در کشور مربوط به سوال آقايان آذين و زاهدي است و علل افزايش ناامني در استان‌هاي مرزي و استفاده از نيروهاي کم توان و با بينش ضعيف سياسي در جايگاه استانداري ها و کادر سياسي کشور و علل قلع و قمع بي رويه نيروهاي توانمند و ارزشي در حوزه سياسي کشور و ديگر ادارات با نظر استانداريها که خلاف مشي اعتدال رئيس جمهور است و بي‌توجهي به تقسيمات کشوري و ريخت و پاش در استانداريها سوال آقا محمدي از وزير کشور به شمارمي‌رود.
نقوي حسيني درباره نتيجه بررسي اين دو سوال در کميسيون امنيت تاکيد کرد: دو مورد سوال آقايان حسين آذين، محمد مهدي زاهدي و ابراهيم آقامحمدي نمايندگان رفسنجان، کرمان و خرم آباد از آقاي دکتر رحماني فضلي وزير محترم کشور در جلسه روز سه‌شنبه مورخ 17/4/93 مورد بررسي قرار گرفت؛ آقاي آذين در توضيح سوال با اشاره به اين نکته که حضور صدها هزار اتباع بيگانه خصوصا افاغنه غيرمجاز موجب ايجاد ناامني، آسيب‌ها و جرايم اجتماعي، اشغال فرصت‌هاي شغلي، جاسوسي و مسائل امنيتي در کشور شده است ادامه دادند که چرا وزير کشور اين معضل را ساماندهي نمي‌کند و علت حضور اين اتباع غير مجاز در کشور چيست؟
وي يادآور شد: آقاي آقامحمدي نيز در توضيح سوال با اشاره به اين نکته که در ماه‌هاي اخير شاهد ناامني در برخي استان‌هاي کشور، گروگان گيري و شهادت برخي نيروها حتي افراد عادي توسط اشرار بوده‌ايم ادامه دادند که با استقرار استانداران جديد تقريبا کادر اصلي سياسي استانداري‌ها و حوزه وزارت کشور در سراسر کشور که بسياري از آنها از تجارب ارزنده برخوردار بوده و صرفا وابسته به نظام بوده‌اند و نه احزاب، تعويض شده اند و عناصر بي‌تجربه و يا کم تجربه جايگزين شده اند و شايسته سالاري به جناح سالاري تبديل شده است که برخلاف مشي رئيس جمهوري است، همچنين برخي بخشها مانند پاپي، بيرانوند و زاغه در شهرستان خرم آباد قريب يک قرن از بخش بودن آنها مي گذرد، بي‌توجهي در ارتقاء آنها به شهرستان باعث مهاجرت بسياري از ساکنان اين بخشها و تخليه روستاها و آسيب جدي به توليد محصولات کشاورزي و دامي شده است. همچنين در سال توليد اقتصادي شاهد ريخت و پاش مديران نو رسيده بوده‌ايم، جنابعالي بعنوان رئيس شوراي امنيت کشور در خصوص اين موارد توضيح بفرماييد؟
نماينده مردم ورامين در مجلس نهم،‌ گفت:‌آقاي رحماني فضلي وزير محترم کشور در پاسخ به سوال اول با اشاره به اين نکته که موضوع حضور اتباع افغاني در کشور موضوع جديدي نيست ادامه دادند که مشکل عدم کنترل مرز از سوي همسايگان شرقي است که نمي‌توانند اتباع خود را کنترل کنند و مسائل مطرح شده هم عواقب آن است در جمهوري اسلامي ايران استقرار افاغنه مجاز ساماندهي شده است و نيروي انتظامي در همه جاي کشور با اتباع افغاني غير مجاز برخورد کرده و آنها را بازداشت و از کشور خارج مي‌کند، پاسخ نمايندگان محترم را دادند.
نقوي حسيني يادآور شد: وزير محترم کشور در پاسخ به سوال دوم با اشاره به اين نکته که مطابق آمارهاي موجود، ناامني در مرزها نه تنها افزايش نداشته بلکه کاهش نيز داشته است ادامه دادند که عزل و نصب‌ها در وزارت کشور در يک مجراي مشخص با شرايط و قواعد تعريف شده و استعلامات قانوني انجام مي شود و در ارتباط با تقسيمات کشوري نيز بايد عرض کنم که بحث تقسيمات کشوري مطابق مصوبه هيات دولت فعلا متوقف شده است تا ان شاا... در آينده نزديک لايحه‌اي در اين ارتباط تنظيم و جهت بررسي تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد، پاسخ نماينده محترم را دادند.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:‌ در نهايت نمايندگان سوال کننده نهايتا از پاسخ وزير کشور قانع نشدند و کميسيون قلمرو سوالات را ملي تشخيص داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن