تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820288849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون جهادکشاوری گیلان:تصاحب بازار کار در گرو افزایش کیفیت تولید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون جهادکشاوری گیلان:تصاحب بازار کار در گرو افزایش کیفیت تولید است انزلی - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از سال 93 در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده ایم و اکنون باید روی افزایش کیفیت تولید و پرورش برای صادرات و تصاحب بازار کار کنیم.


به گزارش ایرنا، ایرج بنیادی عصر دوشنبه در آیین افتتاحیه مزرعه مرغ مادر شاهد آبکنار افزود: گیلان در تولید جوجه گوشتی رتبه ششم را در کشور دارد و تولیدکنندگان با وجود زنجیره تولید مرغ مادر، نیمه، اجداد، کشتارگاه و فراوری باید بازارهای داخلی را برای افزایش سرانه مصرف مواد پروتئینی مردم کشور و همچنین تصاحب بازارهای جهانی را مد نظر قرار دهند .
وی با اشاره به وجود افزون بر 770 واحد پرورش طیور و تولید بالغ بر 120 هزار تن گوشت مرغ در استان خاطرنشان کرد: هم اینک زمینه مناسبی برای صادرات تولیدات مازاد از گیلان فراهم شده است.
بنیادی با تاکید بر لزوم هدف قرار دادن بازار کشورهای حاشیه خزر و سایر کشورهای همسایه برای صادرات افزود: در زمان حاضر 50 تا 75 هزار تن صادرات مرغ از کشور داریم و تولید کنندگان گیلان ماهانه یکهزار تا 1200 تن قرارداد صادرات گوشت مرغ عمدتا به عراق و همچنین جوجه یک روزه به کشورهای حاشیه خزر دارند.
وی تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی بین ایران و کشور مقصد صادرات امضاء شده و کدIR برای کشتارگاه ها صادر شده کسانی که می خواهند مرغ صادر کنند از 15 اردیبهشت کشتارگاه باید کد را داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان میزان تولید گوشت مرغ در استان را حدود 120 هزار تن ، 16 میلیون عدد جوجه در هر دوره عنوان کرد .
به گفته وی همچنین سالانه 315 هزار تن شیر در دامداری های استان تولید می شود که حدود 73 هزار تن آن فراوری می گردد.
وی با بیان این که تولیدات دامی و گیاهی از محورهای اقتصاد استان گیلان است، یادآور شد: میزان اعتبارات تخصیصی به این بخش در مقایسه با ارزش اقتصادی تولیدات قابل ملاحظه ای نیست و باید به بخش کشاورزی کمک بشود .
بنیادی افزود: تولید مرغ از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید بکوشیم بر اساس سیاست های ابلاغی برنامه ها را اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: در کنار افزایش تولید باید تلاش شود که ثبات قیمتی داشته باشیم و روند قیمت ها طوری نگه داشته شود که هم تولید کننده متضرر نشود هم مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد .
معاون جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: حفظ این بازار و تولیدات تلاش مضاعفی از سوی سیاستگزاران بخش کشاورزی و سایر ارگانهای ذیربط را می طلبد.
بنیادی با بیان این که بخش اعظم اقتصاد استان را کشاورزان خرده پا تشکیل می دهند، افزود: برای حفظ و حمایت این بخش نیاز به برنامه ریزی و تدوین بودجه های مرتبط با کشاورزی و در عین حال تلاش برای تبدیل اقتصاد معیشیتی به اقتصاد تجاری داریم .
معاون بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی کشاورزی شهرستانها تشکیل خواهد شد و امیدوارم علاوه بر ارتقای کیفی برنامه ها اعتبارات بیشتری به این بخش مهم اقتصادی اختصاص داده شود.
کشاورزی از محورهای اصلی اقتصاد استان سرسبز گیلان را تشکیل می دهد. برنج، چای و زیتون و همچنین گوشت سفید و ماهی از جمله تولیدات گیاهی و دامی مهم استان گیلان هستند.ک/2
6030/ 6158



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن