تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799270663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت تولید خمیرمرغ شرایط را برای مراکز زیرپله ای فراهم می کند/گوشت گاومیش هندی کیفی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: متخصص مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور؛ ممنوعیت تولید خمیرمرغ شرایط را برای مراکز زیرپله ای فراهم می کند/گوشت گاومیش هندی کیفی است تهران - ایرنا – متخصص بهداشت و کنترل موادغذایی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خمیرمرغ استاندارد در دنیا مصرف می شود، گفت: ممنوعیت تولید خمیرمرغ استاندارد توسط کارخانجات تحت نظارت سازمان دامپزشکی می تواند شرایط را برای مراکز زیرپله ای و غیرمجاز فراهم کند که این امر به نفع بهداشت عمومی جامعه نیست.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرهمند صالح زاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از دو کارخانه تولیدکننده فرآورده های خام دامی و سوسیس و کالباس، افزود: نخستین دستگاه صنعتی جداسازی گوشت چسبیده به استخوان در سال 1940 در ژاپن ساخته شده تا بتوانند برای استفاده بهینه از محصولات گوشت روی اسکلت ماهی و مرغ جداسازی انجام دهند.
به گفته وی، خمیر مرغ به دو شکل مرغ کامل (گوشت کامل مرغ با اسکلت) و یا اسکلت مرغ (گوشت چسبیده به اسکلت) توسط دستگاه های جداسازی تولید می شود.
وی اظهار داشت: این درحالیست که سالها خمیر مرغ یا MDM در تمام کشورهای پیشرفته دنیا از جمله امریکا، اتحادیه اروپا نیز در فرآورده های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: به طوری که خمیر مرغ در امریکا از سال 1990 به شکل نامحدود در فرآورده های گوشتی، در اتحادیه اروپا و کانادا به جای گوشت چرخ کرده در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و در استرالیا، برزیل و آرژانتین مصرف می شود و در دنیا هیچ ممنوعیت مصرفی ندارد.
متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی سازمان دامپزشکی گفت: در سال 2014 کمیته علمی اتحادیه اروپا مخاطرات خمیر مرغ را با سایر فرآورده های دامی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد که نتیجه حاصل از این ارزیابی نشان می دهد مخاطره خمیر مرغ با گوشت چرخ شده و یا گوشت خام یا محصولات گوشتی فراوری شده همچون شنسل تفاوتی ندارد.
وی ادامه داد: تمام محصولات خام دامی یا فرآوری شده همانند آب یا نان یا سایر محصولات در صورت تولید در شرایط نامناسب نگهداری می توانند مخاطراتی برای سلامت جامعه ایجاد کنند و این موضوع تنها مختص به خمیر مرغ نمی شود.
صالح زاده افزود: این درحالیست که خمیر مرغ تولیدی کشور توسط کارخانجات تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور از طریق بهترین دستگاه های مدرن و به شکل استاندارد تولید می شد.
وی گفت: حتی لاشه مرغ های مورد استفاده کارخانجات برای تولید خمیر مرغ و سایرفرآورده های گوشتی نیز از زمان کشتار تا تولید نحت کنترل و نظارت مسئولان فنی سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد و تمام مراحل تولید به شکل آنلاین مورد کنترل و پیگیری است.
وی در خصوص چگونگی این روند، افزود: در مرحله نخست مرغ در هنگام ورود به کارخانه، میزان تولید و زمان خروج محصول و تحویل به کارخانجات فرآورده های گوشتی در سیستم یکپارچه قرنطینه ثبت می شود و به صورت آنلاین تحت نظارت ناظران سازمان دامپزشکی قرار می گیرد.
متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه خمیر مرغ منجمد سه ماه ماندگاری دارد، افزود: فرآیند تولید خمیرمرغ استاندارد در کشور ما طبق استاندارد کدکس و همانند کشورهای پیشرفته دنیا همچون امریکا و اتحادیه اروپا است.
وی با بیان اینکه مخاطرات فرآورده های گوشتی در کارخانجات یک درصد است، اظهار داشت: 99 درصد مخاطرات از خوراک دام و طیور، شرایط تولید، بیماری ها، مصرف داروهای دام و طیور و شرایط نگهداری محصول ناشی می شود.
وی درباره بیماری آنفولانزای پرندگان، گفت: هم اکنون اکثر کشورهای اروپایی با مشکل بیماری آنفولانزای پرندگان مواجه هستند اما خوشبختانه در ایران به دلیل وجود سیستم کنترلی دقیق سازمان دامپزشکی کشور با این مشکل مواجه نیست.
صالح زاده معتقد است: در هر جای دنیا اگر از تولید قانونی و استاندارد تحت کنترل و نظارت جلوگیری شود، شرایط برای ایجاد مراکز غیرمجاز و زیرپله ای فراهم می شود که در آن صورت مراکز غیرمجاز قابلیت کنترل و نظارت ندارد و همین امر نگرانی هایی را ایجاد می کند.
وی ادامه داد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفتی با تولید خمیرمرغ استاندارد ندارد بلکه با تولید این محصول به شکل غیراستاندارد توسط مراکز غیرمجاز مخالف است.
متخصص بهداشت و کنترل موادغذایی سازمان دامپزشکی اضافه کرد: طبق استانداردهای جهانی سال 2014 برای تولید خمیر مرغ می توان از لاشه مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار و مرغ مادر استفاده شود.
وی درباره وجود فلزات سنگین در طیور نیز گفت: طی 5 سال اخیر سازمان دامپزشکی کشور طیور را مورد پایش قرار داده است و طبق نمونه برداری های صورت گرفته میزان فلزات سنگین در طیور کمتر از حد مجاز بوده است.
وی از برنامه پایش خوراک دام در سالجاری توسط سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و افزود: همچنان برنامه پایش برای فرآورده های خام دامی توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود.
وی درباره اظهارنظر غیرکارشناسی برخی درباره وجود سرب و کادیوم در گوشت مرغ، گفت: تمام آزمایش ها و نمونه برداری های توسط کارشناسان خبره سازمان دامپزشکی کشور و از طریق آزمایشگاه های مرجع و مجهز این سازمان انجام می شود و هیچ سازمان یا ارگان دیگری مجهز به چنین آزمایشگاه هایی نیست، بنابراین هیچ سازمان یا ارگان دیگری نمی تواند درخصوص وجود باقیمانده فلزات سنگین در فرآورده های خام دامی اظهارنظر کند.

** گوشت گاومیش هندی از کیفیت بالایی برخوردار است
متخصص بهداشت و کنترل موادغذایی گوشت گاومیش هندی را کیفی عنوان کرد و گفت: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان دامپزشکی کشور استفاده ازگوشت بوفالو (گاومیش) هندی وارداتی، گوشت برزیلی و گاومیش تولید داخل برای کارخانجات فرآورده های گوشتی و مصرف مردم بلامانع است زیرا تحت کنترل و نظارت شدید این سازمان قرار گرفته است.
صالح زاده اضافه کرد: گوشت گاومیش هندی تفاوت زیادی با گوشت گاو ندارد و برعکس تصور عامه به دلیل داشتن خواص زیاد از گوشت گاو نیز مصرف آن بهتر است به طوری که در برخی از کشورهای دنیا قیمت این نوع گوشت از گوشت گاو نیز گرانتر است.
مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدکننده فرآورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) نیز درباره مصرف گوشت گاومیش هندی، گفت: این نوع گوشت محصولی استاندارد است که از لحاظ تغذیه ای و کیقیت به مراتب از گوشت گاو بالاتر است.
مهدی علیمردانی با بیان آنکه هند یکی از 10 کشور صادرکننده گوشت گاومیش به دنیاست، افزود: هند به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشت گاومیش است و 65 درصد تولید این کشور به مصرف کشورهای دنیا می رسد.
به گفته وی، طی سه تا چهار سال گشته گوشت بوفالو (گاومیش ) هندی به دلیل کیفیت مناسب و اقتصادی بودن وارد و در صنایع فرآورده های گوشتی استفاده می شد و در حال حاضر به دلیل کاهش تفاوت بین نرخ دلار و یورو صنایع ترجیح می دهند از گوشت برزیلی در فرآورده های گوشتی خود استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در بازدید خبرنگاران از دو واحد تولیدکننده فرآورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) در مرحله نخست پس از بازدید گواهی بهداشتی محصول لاشه مرغ در کارخانه تخلیه و پس از پاکسازی محتویات داخل لاشه و چند مرحله شستشو برای تولید خمیر مرغ لاشه کامل مرغ وارد دستگاه بادر (دستگاه جداکننده گوشت مرغ از اسکلت) و در این مرحله خمیر مرغ جداسازی و اسکلت مرغ نیز به عنوان ضایعات از مخزن دیگری خارج می شود و پس از بسته بندی در تونل انجماد با دمای منفی 16 تا 20 درجه سانتیگراد و بعد از ان در سردخانه در درمای منفی 16 درجه سانتیگراد قرار می گیرد.
به گفته مسئول فنی یکی از این کارخانجات، ورودی گوشت مرغ به این کارخانه روزانه 3 تن است که حدود یک تن آن برای تولید خمیر مرغ و 2 تن دیگر وارد چرخه تولید انواع شنیسل، سوخاری و جوجه کبابی برای مصرف مستقیم خانوار می شود.
البته از هر 100 کیلورگرم گوشت مرغ ، 65 کیلوگرم خمیرمرغ و 35 کیلوگرم ضایعات تولید می شود که ضایعات از چرخه تولید خارج و راهی کارخانجات تولید کننده پودر ماهی می شود.
بنابه گفته مدیران دو کارخانه فراورده های گوشتی، وزن مناسب گوشت مرغ برای تولید خمیر مرغ بین 2 تا 2.5 کیلوگرم است.
اقتصام(3)9186**1558



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن