تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803011116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز آمار: اشتغال ۱.۲میلیون نفر در کارگاه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مرکز آمار ایران با تاکید بر نتایج آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن سال ۹۲، اعلام کرد: ۱.۲ میلیون نفر از مجموع شاغلان کشور در این بخش فعالیت دارند.

به گزارش تراز ، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر سال ۱۳۹۲ را منتشر کرد. بر این اساس، در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۴۶۹۷ کارگاه ۱۰ نفر کارکن و بیش تر به فعالیت صنعتی اشتغال داشته اند که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۰.۶ درصد کاهش دارد.

بیشترین تعداد کارگاه های ۱۰ نفر کاکن و بیش تر کشور در زمینه تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی فعال بوده و کم ترین تعداد کارگاه ها در تولید محصولات از توتون و تنباکو و سیگار فعالیت دارند. همچنین بیش ترین کارگاه های صنعتی به ترتیب در استان های تهران (۲۳۷۹ کارگاه) اصفهان (۱۷۲۵ کارگاه) و خراسان رضوی (۱۰۰۶ کارگاه) قرارداد دارند که در مجموع حدود ۳۴.۸ درصد کل کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و پیش تر کشور را شامل می شود.

تعداد شاغلان این بخش در سال ۱۳۹۲، ۱۲۷۹۵۷۷ نفر بوده که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۶.۱ درصد افزایش داشته است. شاغلان صنایع مواد غذایی و آشامیدنی با تعداد ۲۱۴۶۳۹ نفر، صنایع تولید سایر محصولات کانی غیرفلزی با ۱۷۴۲۶۲ نفر و صنایع تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر و نیم تریلر با ۱۳۱۵۱۲ نفر کارکن رتبه هایی اول تا سوم را در زمینه اشتغال به خود اختصاص داده اند.

از مجموع ۱۲۷۹۵۷۷ نفر شاغلان کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش تر کشور، تعداد ۴۰۲۷۶۸ نفر کارگران ساده، ۳۹۱۹۴۲ نفر کارگران ماهر، ۹۱۶۰۷ نفر تکنسین ها، ۸۶۹۶۲ نفر مهندسین و ۳۰۶۲۹۸ نفر شاغلان غیرتولدی هستند.

کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر در سال ۱۳۹۲، ۲۱۳۱۵۱ میلیارد ریال به منظور جبران خدمات، به مزد و حقوق بگیران خود پرداخت کرده اند که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۳۵.۹ درصد رشد داشته است.

در سال ۱۳۹۲، بیشترین رقم جبران خدمات کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش تر با ۳۵۳۹۳۴ میلیارد ریال متعلق به صنایع تولید فلزات اساسی و کمترین رقم جبران خدمات مربوط به بازیافت بوده است.

ارزش تولید کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر در سال ۱۳۹۲، ۴۹۷۱۲۷۹ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۶۳.۷ درصد رشد را نشان می دهد. از مجموع ۴۹۷۱۲۷۹ میلیارد ریال ارزش تولید این کارگاه ها در کشور، استان های خوزستان، اصفهان و تهران هر کدام به ترتیب با ۷۷۴۸۷۶، ۷۵۹۲۶۸ و ۷۴۵۵۵۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش تولید را داشته اند که در مجموع حدود ۴۵.۹ درصد کل ارزش تولید کشور را شامل می شود.

ارزش صادرات مستقیم کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش تر در سال ۱۳۹۲، ۲۲۴۲۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۳۸.۵ درصد افزایش را نشان می دهد. بیشترین ارزش صادرات مستقیم این بخش در سال ۱۳۹۲ توسط سه فعالیت صنعتی صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی ۹۸۳۵ میلیون دلار، صنایع تولید زغال کک- پالایشگاه های نفت و سوخت های هسته ای ۶۶۴۶ میلیون دلار و تولید فلزات اساسی ۲۰۴۵ میلیون دلار بوده است.

در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۱۱۲۸۱۱ میلیارد ریال در کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر سرمایه گذاری شده است که نسبت به سال ۱۳۹۱، رشد ۲۱.۲ درصد را نشان می دهد. در بین فعالیت های مختلف، کارگاه های تولید فلزات اساسی، تولید سایر محصولات کانی غیرفلزی و صنایع مواد غذایی و آشامیدنی به ترتیب ۳۹۶۵۶، ۱۵۸۶۹، ۱۳۴۹۰ میلیارد ریال بیشترین سرمایه گذاری را داشته اند.

در سال ۱۳۹۲ کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان خوزستان با ۱۴۶۵۷ میلیارد ریال، استان تهران با ۱۳۳۱۹ میلیارد ریال و استان اصفهان با ۱۱۱۷۴ میلیارد ریال از نظر سرمایه گذاری مراتب اول تا سوم را در کشور دارا بوده اند.

ارزش افزوده حاصل از فعالیت کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۱۶۳۸۵۹ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۱، رشد ۳۷.۲ درصدی را نشان می دهد.

در بین فعالیت های مختلف، صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی، تولید فلزات اساسی و صنایع تولید زغال کک- پالایشگاههای نفت و سوخت های هسته ای به ترتیب با ۳۰۷۷۰۳، ۲۰۵۷۵۶، ۱۵۴۲۶ میلیارد ریال بالاترین ارزش افزوده را داشته اند. استان های تهران، اصفهان و خوزستان به ترتیب ۱۷۳۳۴۹، ۱۵۸۴۷۳ و ۱۵۶۹۹۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش افزوده را نسبت به سایر استان ها ایجاد کرده اند.


منبع: مهر



يكشنبه 20 ارديبهشت 1394 ساعت 16:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن