تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820634381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 50 درصد شبکه انتقال آب شرب شهر زنجان فرسوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیش از 50 درصد شبکه انتقال آب شرب شهر زنجان فرسوده است زنجان - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: عمر شبکه انتقال آب شرب این شهر به 42 سال می رسد و هم اکنون بیش از 50 درصد شبکه انتقال آب شرب این شهر فرسوده است.


داوود رستمخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اصلاح شبکه این شرکت در نظر دارد، امسال سه کیلومتر از شبکه انتقال آب شرب را بازسازی کند.
وی یادآورشد: اغلب شبکه فرسوده و قدیمی شهر در بافت فرسوده قرار دارد و باید پس از نیاز سنجی این مناطق، اقدام به اصلاح و بازسازی خطوط انتقال کرد.
رستمخانی به مدفون شدن شیرهای آب موجود در خیابان ها بر اثر آسفالت ریزی مکرر اشاره و اظهار کرد: برای جلوگیری از این اتفاق باید دستگاه های خدمات رسان همچون شهرداری و شرکت آبفا هماهنگی لازم را داشته باشند.
مدیر شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بر لزوم صرفه جویی شهروندان در مصرف آب تاکید کرد و گفت: هم اکنون قیمت آب علاوه بر آنکه پایین و غیر واقعی محسوب می شود، مصرف شرب، شستشو و آبیاری نیز مشترک است.
قیمت هر لیتر آب محاسبه شده برای مشترکان آب 123 تومان است در حالی که قیمت تمام شده هر لیتر برای شرکت آبفا به 800 تومان می رسد.
شبکه انتقال احداث شده برای مصارف شرب، بهداشت و شستشو مشترک است و همین موضوع میزان مصرف آب توسط شهروندان ایرانی و به تبع آن زنجانی را افزایش می دهد، در حالی که آب در سایر کشورهای همسایه همچون عراق برای بهداشت، شستشو و آبیاری شبکه انتقال احداث شده و مردم آب مورد نیاز برای شرب را به طور مجزا خریداری و تهیه می کنند.
رستمخانی با بیان اینکه شهر زنجان 117 هزار اشتراک و 143 آحاد دارد، منظور از آحاد را استفاده چند واحد از یک کنتور مشترک عنوان کرد.
وی تاکید کرد: در صورتی که مردم به درستی از آب در اختیار خود استفاده کنند، می توان از کمبود این مایه حیات در سال جاری جلوگیری کرد.
3001/6085



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن