تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواجهه دو خانواده جنگ‌زده ایرانی و عراقی/ سرباز روایت می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
مواجهه دو خانواده جنگ‌زده ایرانی و عراقی/ سرباز روایت می‌کند

اجرای نمایش من تا مرز من


شناسهٔ خبر: 2572405 - یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
هنر > تئاتر

یکی از کارگردان های نمایش «من تا مرز من» عنوان کرد این نمایش با زبان طنز تلاشِ دو خانواده ایرانی و عراقی پشت مرز مانده را برای بازگشت به کشورشان به تصویر می کشد. احمد صمیمی که به صورت مشترک با هما پریسان نمایش «من تا مرز من» را کارگردانی کرده است درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش «من تا مرز من» که اجرای خود را از ۶ اردیبهشت ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز کرده روایتگر فضای ذهنی یک سرباز است که سال هاست در مرز شلمچه خدمت می کند.
اجرای نمایش من تا مرز من
وی ادامه داد: اتفاق های این نمایش در روز عاشورا و زمانی که برای مدتی مرز بین ایران و عراق باز می شود، رخ می دهد. در همین روز و بعد از باز شدن مرز، دو خانواده ایرانی و عراقی یکی برای زیارت امام حسین (ع) و دیگری برای زیارت امام رضا (ع) از مرز عبور می کنند اما بعد از مدتی مرز بسته می شود و نمی توانند به کشورشان بازگردند. این دو خانواده می خواهند از لب مرز و جایی که سرباز خدمت می کند و میدان مین است عبور کنند. در این نمایش وقایع از زاویه دید سرباز که دچار توهماتی نیز است روایت می شود.صمیمی عنوان کرد: نمایش رگه هایی از طنز دارد و یک کمدی موقعیت را به نمایش می گذارد. این سرباز با بشکه های نفت کوچک و بزرگ برای خودش مرز درست کرده است و با کاموای قرمز حدود این مرز را تعیین کرده بنابراین طراحی صحنه و فضاسازی نمایش رئالیستی نیست.
اجرای نمایش من تا مرز من
وی درباره کارگردانی مشترک با هما پریسان توضیح داد: از آنجا که من نقش اصلی نمایش را هم ایفا می کنم خانم پریسان زحمت اصلی کارگردانی نمایش را برعهده دارد. در زمان تمرین ها در صحنه هایی که من در صحنه تمرین می کردم وی هدایت کار را بر عهده می گرفت و چون خانم پریسان هم یکی از بازیگران نمایش است در صحنه هایی که وی بازی داشت من کارگردانی و هدایت صحنه را بر عهده داشتم. در هر صورت برای آماده سازی کار یکی از ما باید بیرون از صحنه موقعیت نمایش را تحت کنترل می گرفت که این کار با هماهنگی هر دو ما انجام شد و همچنان و در زمان اجرای عمومی اثر نیز ادامه دارد. در تمرین ها هم ما نقطه نظرات مشترکی در کارگردانی داشتیم و ایده هایمان در یک مسیر قرار داشت.این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره استقبالی که تاکنون از این نمایش شده است، گفت: این نمایش در حوزه هنری به صحنه می رود و مخاطبان خاص خودش را دارد و چون هنوز ابتدای سال است به نظرم مردم فعلا علاقه به دیدن نمایش های روی صحنه پیدا نکرده اند و ترجیح می دهند به کارهای عقب افتاده شان برسند. به هر جهت هنوز آنطور که انتظار داشتیم استقبال از نمایش خوب نبوده است که البته امیدوارم در اجراهای بعدی جبران شود.
اجرای نمایش من تا مرز من
وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: اسم گروه نمایش ما «سه، دو، یک» است و به عنوان کار بعدی قرار است نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری» را برای حضور در جشنواره آیینی سنتی آماده کنیم.نمایش «من تا مرز من» تا ۷ خرداد ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می رود. مرتضی شاه کرم نویسنده این نمایش است و احمد صمیمی، هما پریسان، طاها محمدی، رستا رضوی، وحید عبدالله زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.
اجرای نمایش من تا مرز من
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: مرتضی شاه کرم، دستیار کارگردان و برنامه ریز: خشایار پیرعلمی، آهنگساز: علی انوری، طراح صحنه: هما پریسان، رضا منصوری، مدیران صحنه: مصطفی مباشر امینی، دانیال محمودی، طراح گرافیک: محمد جهانی مقدم، مدیر اجرایی: علیرضا شمس، عکاس و فیلمبردار: رضا بهرامی، مشاور زبان عربی: وحید عبدالله زاده، مشاور زبان کردی: طاها محمدی، مشاور گروه: امیرحسین شفیعی.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن