تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819044213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش تولید مهمترین برنامه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش تولید مهمترین برنامه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است گچساران- ایرنا- مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: تثبیت برداشت از مخازن و افزایش تولید از مهمترین برنامه های این شرکت در سال جاری برای شکوفایی اقتصادی کشور است.


به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، احمد پورهادی روز شنبه با اشاره به پراکندگی تاسیسات در این شرکت افزود: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران مجهز به 36 واحد بزرگ، 760 حلقه چاه، شش هزار و 700 کیلومتر خطوط انتقال لوله و 100 مجموعه سر چاهی است.
وی بیان کرد: با توجه به پراکندگی تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، تولید از چاه های واقع در حوزه عملیاتی این شرکت با کمک تزریق گاز صورت می گیرد.
مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: تمامی برنامه های تولید این شرکت در سال گذشته تحقق یافت.
پورهادی بر اهمیت استراتژیک تلمبه خانه گوره تاکید کرد و افزود: نفت تولید شده در مناطق نفت خیز جنوب با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه ها هدایت می شود، که راهبری تمام این مراحل و همچنین تعمیر و نگهداری این تاسیسات به عهده شرکت بهره برداری گچساران است.
وی افزود: در مجتمع گاز مایع 900، طی فرآیندهای انجام شده نفتای تولیدی که بیش از 15 هزار بشکه در روز است به پتروشیمی بوعلی منتقل و گاز خشک حاصله نیز برای بهبود فشار مخزن نفتی در دو مخزن گچساران و بی بی حکیمه تزریق می شود.
پور هادی گفت: در حوزه گچساران و بی بی حکیمه نیز گازهای همراه نفت در مراحل مختلف جدا سازی شده و بعد از افزایش فشار و فرآیند مایع گیری در دو مجتمع گاز مایع 1200 و 1300، مایعات گازی حاصله به پتروشیمی بندر امام ارسال و گاز خشک آن همراه با گاز گنبدی پازنان به دو میدان گچساران و بی بی حکیمه تزریق می شود.
وی ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های بهره بردار تابعه مناطق نفتخیز جنوب است که مسوولیت تولید نفت و گاز از میادین گچساران، بی بی حکیمه، سیاهمکان، رگ سفید، پازنان، منصور آباد، نرگسی و کیلور کریم را بر عهده دارد.
2082/6162/ 6075



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن