تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804023143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب تپنده‌‌ سینمای ایران درام اجتماعی است/ ضرورت سینمای ملی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست «نسبت سینمای ایران و منافع ملی»:
قلب تپنده‌‌ سینمای ایران درام اجتماعی است/ ضرورت سینمای ملی

«نسبت سینمای ایران و منافع ملی»


شناسهٔ خبر: 2570184 - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
هنر > سینمای ایران

نهمین جلسه از سلسله نشست‌های «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» با موضوع «سینمای اجتماعی ایران و بحران جذب مخاطب» با حضور علیرضا داودنژاد و علیرضا رئیسیان در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین جلسه از سلسله نشست‌های «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» با موضوع «سینمای اجتماعی ایران و بحران جذب مخاطب» با حضور علیرضا داودنژاد و علیرضا رئیسیان عصر روز گذشته در سالن امیرحسین فردی در حوزه هنری برگزار شد.علیرضا داودنژاد در ابتدا با بیان مشکلات سینمای اجتماعی گفت: در درجه نخست باید مشخص شود سینمای ایران ژانر اجتماعی دارد یا خیر؟ و در پاسخ به این سؤال باید بگویم که ما اصلا چنین سینمایی نداریم. چراکه برای داشتن چنین ژانر سینمایی باید در مردم و مسئولان روحیه نقدپذیری وجود داشته باشد اما به عنوان نمونه سریال «در حاشیه» به دلیل نبود روحیه نقدپذیری دچار مشکلات فراوانی شد. قبل از انقلاب هم به همین صورت بود و قشر پلیس‌، معلم‌، پزشکان هم اساس نمی‌گذاشتند درباره آنها حرف زده شود.عمده فیلم‌های ایران سفارشی استوی با بیان نسبت سینما و زندگی ادامه داد: مشکلات در بیان مسائل اجتماعی ابتدایی است. کشورهایی مثل مصر، تونس، عراق و پاکستان پیش از ما سینما داشتند اما به این دلیل که در این کشورها به هنرمند می گفتند با زندگی واقعی کار نداشته باشند موجب شد که صنعت سینما در این کشورها نابود شود.علیرضا رئیسان در ادامه این نشست در تعریف سینمای اجتماعی گفت: این نکته درست است که قلب تپنده‌‌ سینمای ایران درام اجتماعی است چراکه برخلاف کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته هیچ پدیده ای سرجای خودش نیست و به همین دلیل سینمای نئورئالیزم ایتالیا پس از جنگ در محدودیت‌ها ایجاد شد.رئیسیان در ادامه درباره بحران مخاطب گفت: در بحث مخاطب هم که علیرضا داودنژاد اشاره کردند. من این امار را اخیرا در جایی مکتوب و رسمی دیدم که از ۳۰۰ سالن سینمای فعال در ایران فقط ۲۰۰ سالن نزدیک به استاندارد سالن سینماست و بیشتر فروش سینمای ایران فقط برای پنج پردیس است. یعنی اگر شما این پنج پردیس را دوبرابر کنید میزان فروشتان هم دوبرابر خواهد شد.در دهه شصت که همه ارکان سینما دست دولت بوددر ادامه رئیسیان با بیان تاثیر مدیریت دهه شصت بر سینمای ایران گفت: در دهه شصت که همه ارکان سینما دست دولت بود. دو فیلم «ناخدا خورشید» «خانه دوست کجاست» ساخته شد و فیلم «ناخدا خورشید» یک فیلم کامل بود و هم قهرمان و هم نقد اجتماعی در آن مطرح بود اما دست آخر جایزه کارگردانی را به او ندادند.بعد از آن «خانه دوست کجاست» ساخته شد و جایزه کارگردانی را گرفت یعنی این نوع نگاه توسط مدیران تقویت شد. بنابراین مدیران در جهت‌دهی به سینما نقش دارند و حمایت مدیران از یک فیلم روی سینما تاثیر می‌گذارد.در ادامه این بحث علیرضا داودنژاد با ورود به بحث سینمای قهرمان‌محور گفت: واقعیت این است که سینمای ایران قهرمان ندارد. به این معنا که اگر از سینما اعتماد به نفس گرفته شود و مدام بگویید چه ساخته شود و چه ساخته نشود و در عین حال تلویزیون و نمایش خانگی را نیز بگیرید باعث می شود هم ابتکار و هم قهرمان پروری از سینما گرفته شود و در نهایت هنرمند دچار خودسانسوری می شود.این کارگردان سینمای ایران با پایان بابیان این مطلب که نیاز به سینمای ملی ضرورت دارد گفت: باید سینمای ملی داشته باشیم چون اگر سینمای ملی وجود نداشته باشد قطعا سوژه، شخصیت و حتی دکوپاژ جعلی از آب در می آید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن