تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801555938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت کشورهای غربی در قبال حوادث یمن تاسف انگیز است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بروجردی در دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی نروژ:
سکوت کشورهای غربی در قبال حوادث یمن تاسف انگیز است
رییس کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: سکوت کشورهای غربی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند در خصوص حوادث یمن تاسف انگیز است.

سکوت کشورهای غربی در قبال حوادث یمن تاسف انگیز است
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، خانم آنیکن هویتفلد رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ که در راس هیاتی از نمایندگان عضو کمیسیون مذکور در مجلس این کشور و بنا به دعوت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان به تهران سفر کرده است، امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات دو کشور گفت: افزایش رفت آمد میان مسئولان دو کشور به درک بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و نروژ می‌انجامد که در گسترش مناسبات دوستانه فیمابین موثر است.


وی همچنین افزود: توسعه همکاری‌ها میان پارلمان‌های دو کشور به گسترش مناسبات فیمابین در سایر بخش‌ها کمک خواهد کرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: اشتباه آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه و دخالت در امور سایر کشورها موجب رشد و گسترش تروریسم و افراط گرایی در منطقه شده است.


بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشته شدن مردم بی‌گناه یمن طی حملات اخیر عربستان سعودی به این کشور گفت: نقض حاکمیت ملی یمن که عضوی از سازمان ملل متحد است توسط کشورهای دیگر عملی خلاف مقررات بین المللی، جنایت کارانه و محکوم است.


وی افزود: سکوت کشورهای غربی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند در این خصوص تاسف انگیز است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری های دو کشور در مسائل دو جانبه و منطقه‌ای ابراز امیدواری کرد.


آنیکن هویتفلد رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان مورد توجه دولت و پارلمان نروژ قرار دارد.


وی در ادامه با استقبال از توافق اولیه ایران و 1+5 گفت: حصول توافق نهایی از سوی طرفین گام مهمی در پایان دادن به یک دهه اختلاف نظر میان ایران و غرب می‌باشد.


هویتفلد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مواضع ایران در خصوص تحولات منطقه گفت: با جمهوری اسلامی ایران در زمینه لزوم برخورد ریشه‌ای با عوامل گسترش تروریسم و افراط گرایی در منطقه هم عقیده‌ایم.


وی در این خصوص نسبت به افزایش رایزنی و مشورت با ایران در خصوص مسائل منطقه‌ای و جهانی ابراز تمایل کرد.


رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ در پایان با دعوت از بروجردی برای سفر به نروژ، نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران بویژه در زمینه نفت و گاز ابراز علاقمندی کرد.


انتهای پیام/  



اخبار مرتبط

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به سخنرانی«رجوی» در کنگره آمریکا
شرکت «سامان کاشی بروجرد» حقوق معوق کارگران خود را پرداخت کند
طرح آمریکایی «تجزیه عراق» محکوم به شکست است
« نظام پارلمانی» یا « نظام نخست وزیری»/ پست «ریاست جمهوری» منحل می‌شود؟




۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن