تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغالزايي در استان نيازمند برنامه هدفمند و نظارت خاص است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۹ب.ظ)
سرپرست استانداري مرکزي: اشتغالزايي در استان نيازمند برنامه هدفمند و نظارت خاص است موج -اراک- سرپرست استانداري مرکزي گفت: استان مرکزي ظرفيت و توانمندي هاي بالايي براي اشتغالزايي دارد که نياز است با برنامه هدفمند و نظارت خاص از آن ها نهايت بهره را براي حل مشکلات اقتصادي برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شکرالله حسن بيگي در نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان مرکزي در اراک افزود: خيل زيادي از جمعيت بيکاران اين استان را فارغ التحصيلان دانشگاهي تشکيل مي دهد که بايد بستر درآمدزايي براي آنها و همچنين بهره مندي حوزه توليد و خدمات از تخصص و مهارت اين قشر در سايه برنامه ريزي محقق شود.
وي بيان کرد: استان مرکزي ظرفيت و توانمندي هاي بالايي براي اشتغالزايي دارد که نياز است با برنامه هدفمند و نظارت خاص از آن ها نهايت بهره را براي حل مشکلات اقتصادي برد.
سرپرست استانداري مرکزي ادامه داد: سهميه تعيين شده اشتغالزايي امسال اين استان 11 هزار و 674 فرصت شغلي است که براي تحقق آن بايد مشارکت موثر بخش خصوصي نيز در دستور کار مديران اجرايي ،بانک ها و تا مسوولان ذيربط باشد.
حسن بيگي گفت: بيشترين مشکل اشتغال اين استان در شهرستان هاي اراک، شازند، خمين، کميجان و خنداب است و نياز است که بسترهاي نوين اشتغالزايي و استفاده موثر از فضاهاي مجازي در کسب و کار و تقويت زيرساخت هاي اشتغالزا بر اساس توانمندي منطقه اي در اين مناطق امسال جدي گرفته شود.
وي اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان پيش بيني شده بخش مسکن و ساختمان در سال جاري با رشد چشمگيري همراه باشد که بايستي در اين حوزه سرمايه گذاري شغلي موثر کرد.
سرپرست استانداري مرکزي افزود: فرمانداران کميته کارشناسي اشتغال را در شهرستان ها فعال کنند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: سهم اشتغال امسال اين استان 11 هزار و 674 فرصت شغلي است که از اين تعداد پنج هزار و 144 فرصت شغلي براي اراک، 270 شغل در آشتيان، 304 فرصت شغلي براي تفرش، يکهزار و 23 شغل در خمين، 570 شغل در دليجان، يکهزار و 577 فرصت شغلي براي ساوه، 678 شغل در زرنديه، 683 فرصت شغلي براي شازند، 291 شغل در خنداب، 297 فرصت شغلي براي کميجان، 294 شغل در فراهان و 543 شغل براي محلات پيش بيني شده است.
ناصر شيخي افزود: از سهميه مصوب اشتغال امسال اين استان چهار هزار و 608 فرصت شغلي در بخش صنعت، 380 شغل در بخش معدن، دو هزار و 106 شغل در بخش کشاورزي، 239 بخش در آب، برق و گاز، 773 شغل در بخش بازرگاني، رستوران و هتل داري، 810 شغل در بخش حمل و نقل و انبارداري، 70 شغل در بخش خدمات عمومي، اجتماعي و شخصي، 818 شغل در بخش خدمات و موسسات ملي و پولي، يکهزار و 735 شغل در بخش مستغلات و فعاليت هاي کسب و کارو 40 شغل در بخش آموزش تعريف شده است.
وي بيان کرد: بر اساس اسناد توسعه 39 هزار و 41 بيکار در اين استان وجود دارد که از اين تعداد، سه هزار و 165 نفر در شازند، 748 نفر در فراهان، 762 نفر در کميجان، يکهزار و 363 نفر در محلات، 18 هزار و 195 نفر در اراک، 392 نفر در آشتيان، 612 نفر در تفرش، يکهزار و 36 نفر در خنداب، سه هزار و 461 نفر در خمين، 975 نفر در دليجان، يکهزار و 520 نفر در زرنديه و شش هزار و 522 نفر در ساوه است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي ادامه داد: بر اساس شاخص هاي جمعيتي سال 1390، جمعيت 10 سال و بالاتر اين استان در اين سال يک ميليون و 210 هزار و 465 نفر بوده که پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال جاري به يک ميليون و 266 هزار و 282 نفر برسد.
شيخي عنوان کرد: جمعيت فعال استان مرکزي در سال 90، 464 هزار و 553 نفر اعلام شد و پيش بيني مي شود اين آمار تا پايان امسال به 481 هزار و 986 نفر برسد.
وي گفت: نرخ بيکاري استان مرکزي در سال 90 حدود 12 درصد اعلام شد و پيش بيني شده اين مهم تا پايان سال جاري با شغل هاي تعهد شده به هشت و يک دهم درصد کاهش يابد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي افزود: جمعيت شاغل استان مرکزي در سال 90 به 409 هزار و 292 نفر رسيد و پيش بيني شده اين رقم تا پايان سال جاري به 442 هزار و 945 نفر افزايش يابد.
در نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان مرکزي عملکرد اداره کل کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي اين استان از محل تسهيلات قرض الحسنه بند ه تبصره 17 قانون بودجه سال 93 کشور به تفکيک بانک ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
10 طرح در حوزه مشاغل پشتيبان استان مرکزي در رشته طراحي و دوخت با 110 نفر اشتغال در اراک، شازند، ساوه، آشتيان، دليجان و آستانه از توابع شهرستان شازند، در اين نشست مصوب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن