تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819959709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام برنامه هاي پر بار هفته کار و کارگر در استان مرکزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۲۵ق.ظ)
اعلام برنامه هاي پر بار هفته کار و کارگر در استان مرکزي موج - برگزاري برنامه هاي فرهنگي و ورزشي در کارخانه هايي که بالاي 50نفر کارگر دارند، ديدار جامعه کارگري با نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و ائمه جمعه شهرستان ها، غبار روبي مزار شهدا و ديدار با خانواده هاي معظم شهداي کارگر استان بخشي از اين برنامه ها است.
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر شيخي در جمع خبرنگاران در اراک افزود: برگزاري برنامه هاي فرهنگي و ورزشي در کارخانه هايي که بالاي 50نفر کارگر دارند، ديدار جامعه کارگري با نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و ائمه جمعه شهرستان ها، غبار روبي مزار شهدا و ديدار با خانواده هاي معظم شهداي کارگر استان بخشي از اين برنامه ها است.
وي بيان کرد: ديدار جمعي از کارگران استان مرکزي با رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري، برگزاري يادواره شهداي کارگر و برپايي نمايشگاه کتاب از ديگر برنامه ها است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي ادامه داد: پيش بيني شده دراين هفته از شش کارگر نمونه، هشت گروه کار نمونه، يک تلاشگر نمونه، سه واحد نمونه، دو سرپرست خانوار زن و دو کارگر زن سرپرست خانوار نمونه استان مرکزي تجليل شود.
شيخي اظهار کرد: هدف از برگزاري برنامه هاي هفته کارگر، تبديل شدن کار به عنوان نماد پيشرفت و توسعه، معرفي الگوهاي خلاقيت در جامعه کار و توليد و تقويت فرهنگ کار و تجليل از خدمات و تلاش هاي کارگران است.
وي، در بخش ديگري از سخنانش عملکرد سال گذشته اين اداره کل را تشريح کرد و گفت: ثبت 76 شرکت تعاوني با دو هزار و 237 نفر عضو و ايجاد يکهزار و 713 فرصت شغلي جديد، 882 مورد نظارت عمومي بر فعاليت هاي تعاوني هاي فعال، يکهزار و 83 مورد نظارت بر مجامع تعاوني هاي فعال، ارائه بيش از 25 هزار ساعت آموزش عمومي براي تعاونگران و انجام بيش از 776 مورد بازرسي، حسابرسي و نظارت مالي از شرکت هاي تعاوني مهمترين اقدامات در بخش تعاون بوده است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي ادامه داد: در بخش بازرسي کار نيز سال گذشته دو هزار مورد بازرسي گزارش از اشتغال اتباع خارجي صورت گرفت و در اين بازرسي ها دو هزار و 100 نفر از اتباع خارجي غيرمجاز شناسايي و 525 نفر نيروي کار داخلي از طريق کاريابي ها به جاي اتباع غيرمجاز جايگزين شدند و 134 فقره پروانه کار صادر و تمديد و 57 فقره نيز باطل شد.
شيخي اضافه کرد: بازرسي از 12 هزار و 418 واحد مشمول قانون کار و هشت هزار و 190 ابلاغيه براي کارفرمايان به منظور رفع نواقص ايمني و بهداشت کار، رسيدگي درخواست سه هزار و 765 متقاضي بازنشستگي پيش از موعد و صدور يکهزار و 250 بازنشستگي پيش از موعد، بخش ديگري از اقدامات اين اداره کل در حوزه بازرسي کار بوده است.
وي اظهار کرد: سال گذشته 485 مورد حوادث ناشي از کار در اين استان رخ داد که از اين تعداد 283 حادثه در بخش صنعت، 131 حادثه در بخش ساختمان و 71 حادثه در ساير بخش ها بوده است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي، نبود نظارت بر کارگاه توسط کارفرما، تهيه و تحويل ندادن تجهيزات حفاظت فردي، نبود حفاظ در دستگاه هاي توليدي کارگاه ها و سهل انگاري و بي احتياطي کارگران را مهمترين عوامل بروز حادثه ناشي از کار در اين استان عنوان کرد.
شيخي گفت: سال گذشته پنج هزار و 272 نفر مقرري بگير جديد به سازمان تامين اجتماعي معرفي شدند که از اين تعداد براي پنج هزار و 267 نفر مقرري بيمه بيکاري برقرار شد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان مرکزي افزود: برگزاري 13 نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري، ارزيابي 400 طرح در اين نشست ها، انعقاد قرارداد براي 78 طرح با 818 ميليارد ريال تسهيلات از ديگر اقدامات مهم اين اداره در حوزه اشتغال بوده است.
شيخي اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگي از ابتدا تاکنون 22 هزار و 547 مجوز در اين استان صادر شده که از اين تعداد 9 هزار و 338 متقاضي به مبلغ 378 ميليارد ريال موفق به اخذ تسهيلات شده اند.
وي گفت: سال گذشته چهار هزار و 460 نفر از طريق 14 مرکز کاريابي اين استان به واحدهاي متقاضي نيروي کار معرفي و مشغول به کار شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن