تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805598108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهذيب و تزکيه حلقه مفقوده دانشگاه‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳۹ق.ظ)
آيت الله مجتهد شبستري: تهذيب و تزکيه حلقه مفقوده دانشگاه‌ها است موج - آيت الله مجتهدشبستري نماينده ولي فقيه دراستان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در ديدار جمعي از مسؤولان و اساتيد دانشگاه هاي هنراسلامي تبريز و صنعتي سهند، با تبريک روز معلم و گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيدمطهري، تهذيب و تزکيه را حلقه مفقوده دانشگاه‌ها دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله مجتهدشبستري بابيان اين‌که عصمت متشکل از دو جزو علم و ايمان است و کسي که از علم و ايمان کافي بهره‌مند باشد به مقام عصمت نائل خواهد شد، گفت: امام جواد (ع) در مجلس مأمون، در حکم مسئله سرقت، با اشاره به آيه «ان المساجد لله» حکم به قطع چهار انگشت سارق دادند، که مورد پسند مأمون قرار گرفت.
نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي با اشاره به فضل و علم مولاي متقيان نيز، گفت: به اذعان اديان و مذاهب مختلف حضرت علي (ع) اعلم الناس بود و اعتقاد بر اين بوده که ايشان ريشه تمام علوم هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش تعداد دانشگاه‌ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در مقايسه با دوران پهلوي، افزود: در زمان پهلوي دانشگاه مختص به طبقه اشراف بود، اما امروز شرايط فرق کرده، حتي دانشگاه‌هاي کشور در ارائه کيفي علوم مختلف پيشرفت‌هاي چشم‌گيري داشته‌اند که قابل‌مقايسه با قبل از انقلاب نيست.
عضو خبرگان رهبري با تأکيد بر اين‌که پيوند ميان صنعت و دانشگاه، موجب علمي شدن توليد داخل و درنتيجه ارتقاي بهره‌وري، کيفيت و کميت کالاي ايراني مي‌شود.
امام‌جمعه تبريز با اظهار تأسف از انقطاع برخي دانشگاه‌ها از صنعت، گفت: دانشگاه‌ها لازم است از مرحله تئوري و متون و فرضيات گذر کنند و در ارتباط با صنعت وارد عمل شوند تا علوم مختلف دانشگاهي مورداستفاده قرار گيرد.
وي بابيان اين‌که دانشگاهيان بايد متمسک به سيره معصومان شوند، افزود: حلقه مفقوده دانشگاه‌ها تهذيب و تزکيه است، وجود برنامه‌هاي فرهنگي هرچند عالي ولي کافي نيست.
امام‌جمعه تبريز در ادامه گفت: در جامعه اسلامي بايد همه نمازگزار و اهل قرآن باشند. لازم است دانشجويان با مسائل ديني آشنا باشند و در دانشگاه‌ها حتي نبايد يک شخص ناآشنا به قرآن و اعتقادات ديني داشته باشيم.
وي ادامه داد: لازم است اساتيد معارف دانشگاه‌ها بيشتر باشد و ديگر اساتيد هم بايد خلأ ديني دانشجويان را پر کنند، محيط دانشگاه‌ها در عدم گرايش دانشجويان به دين بايد آسيب‌شناسي شود.
رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل‌بيت (ع) افزود: بايد بين جنبه‌هاي مثبت و منفي تمدن تفکيک شود، وجود تکنولوژي و پيشرفت علمي از جنبه‌هاي مثبت تمدن غرب و دوري از اخلاق و تدين از جنبه‌هاي منفي تمدن غرب است، برخي اساتيد در دانشگاه‌ها سم‌پاشي مي‌کنند، بارها گفته‌ايم که گزينش اساتيد وظيفه خطيري است که وزارت علوم بايد اهتمام لازم را داشته باشد.
امام‌جمعه تبريز با اشاره به اين‌که در علم و ايمان بايد تمامي اساتيد از شهيد مطهري درس بگيرند، گفت: ويژگي شهيد مطهري در تخصص و تعهدش بود، چنانچه در شرايطي که دانشگاه‌ها به سمت مارکسيسم گرايش پيدا مي‌کرد، آن عالم مجاهد در دانشگاه تحولي حاصل کرد و در مقابل اين نفوذ ايستاد.
پيش از سخنان آيت‌الله مجتهد شبستري دکتر عباس عباس زاده مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر اسلامي تبريز و دکتر رسول آذري خسروشاهي سرپرست دانشگاه صنعتي سهند طي سخناني با تبيين ياد و آثار شهيد مرتضي مطهري، مقام استاد را گرامي داشته و با ارائه راهکارهاي فرهنگي جهت مقابله با هجمه دشمن به بيان گزارشي اجمالي از دانشگاه خود پرداختند.
گفتني است در انتها با اهداي لوح تقدير از اساتيد دو دانشگاه تجليل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن