تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802966977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سئول محدودیت تجارت خدمات با تهران را لغو می کند/ افزایش حضور شرکت های کره جنوبی در بازار ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سئول محدودیت تجارت خدمات با تهران را لغو می کند/ افزایش حضور شرکت های کره جنوبی در بازار ایران
کره جنوبی اعلام کرد که به منظور گسترش همکاری های اقتصادی با ایران و حضور بیشتر شرکت های کره ای در بازار کشورمان، محدودیت تجارت خدمات با تهران را لغو می کند.
به گزارش نامه نیوز خبر لغو محدودیت تجارت خدمات با ایران روز شنبه از سوی وزارت دارایی کره جنوبی اعلام شد و این وزارتخانه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این تصیم در راستای توسعه مبادلات تجاری دوجانبه اتخاذ شده است.


اقدام مسوولان اقتصادی کره جنوبی پس از آن صورت می گیرد، که پیشتر، اخبار و گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های کره جنوبی، نشان دهنده شکل گیری نوعی رقابت میان نهادهای اقتصادی این کشور جهت حضور و سرمایه گذری در بازار ایران بود.


در گزارش های منتشر شده، انتشار بیانیه سوئیس، تلاش ها برای رسیدن به توافق نهایی هسته ای، موقعیت خوب ایران در مذاکرات انجام شده با کشورهای 1 +5 و اعلام اینکه ایران شریک خوب و مطمئی برای تجارت است، دلایل عجله و شتاب شرکت های کره ای اعلام شد.


موضوع گسترش همکاری های اقتصادی شرکت های کره ای در ایران با توجه به چشم انداز روشنی که در جریان مذاکرات اتمی ایران و گروه 1 +5 فراهم شده سبب شد، وزارت دارایی کره جنوبی روز شنبه بیانیه ای منتشر کرده و در آن به صراحت اعلام کند که قصد دارد در ماه می جاری (اردیبهشت - خرداد) تجارت خدمات با ایران را با لغو محدودیت های موجود، افزایش دهد.


این بیانیه که بر ایجاد شرایط مناسب برای توسعه تبادلات تجاری دوجانبه تاکید دارد، می افزاید: اقدام مذکور به دلیل آن صورت می گیرد که شرکت های کره ای دست اندرکار در تجارت خدمات بتوانند با طرف های ایرانی در زمینه مشورت های مدیریتی، حقوقی، پشتیبانی، مهندسی، طراحی سامانه های رایانه ای، گردشگری و حق مالکیت معنوی همکاری بیشتر داشته باشند.


این وزارتخانه خاطر نشان کرده است که با توجه به تحریم های اعمال شده، سئول فقط دو قرارداد به ارزش 30 میلیون دلار در این زمینه ها با ایران در سال 2014 امضا کرد اما قصد دارد بزودی قراردادهای بیشتری با طرف ایرانی امضا کند.


بیانیه می افزاید: دولت کره جنوبی محدودیت های معاملات تجاری و خدمات با ایران را کاملا لغو خواهد کرد تا علاوه بر احیای روابط تجاری دوجانبه ای که با تحریم های بین المللی محدود شده بودند، همکاریها گسترش بیشتری یابد.


وزارت دارایی کره همچنین تصریح کرد: شرکت هایی که قبلا قراردادهای تجاری با ایران داشته اند می توانند قراردادهای جدید با تهران امضا کنند.


وزارتخانه مزبور این اقدام را به معنای گشایش درها برای شرکت های کره ای به منظور تامین خدمات در بخش ساخت و ساز، ارتباطات، داروسازی و خودروسازی به ایران دانسته است.


این وزارتخانه همچنین تصریح کرد این اقدام راه را برای دیگر شرکت های کره ای به محض برداشته شدن تحریم ها هموارتر می کند.


بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکت های بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاریهای جدید با ایران می گشاید.


«چو هاک هی»، یکی از تحلیلگران انجمن تجارت بین المللی کره جنوبی موسوم به «کی.آی.تی.ای» است که نظرات او در رابطه با تاثیرات مثبت ناشی از توافق هسته ای ایران و غرب جالب توجه است.


او می گوید: در حال حاضر میزان صادرات کره به ایران تنها یک درصد از مجموع رقم صادرات را تشکیل می دهد که با برداشته شدن برخی موانع، حجم صادرات و همکاریها به شکل قابل توجهی متحول خواهد شد.


وی با اشاره به تعهد کشورهای غربی نسبت به لغو تحریم های بین المللی ایران تصریح کرد: شکی نیست که در صورت برداشته شدن این تحریم ها، تاجران و شرکت های اقتصادی کره ای فرصت های بی بدیلی را برای کسب و کار خوب با جمهوری اسلامی ایران پیش رو خواهند داشت.


خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت دارایی این کشور نوشت: پس از تحریم هایی که در سال 2013 بر سر برنامه هسته ای ایران اجرا شدند، سئول با مبادلات دولتی در بخش خدمات از مارس 2014 به بعد موافقت کرد اما این اقدام تنها به امضای دو قرارداد به ارزش 30 میلیون دلار محدود شد.




منبع: ایرنا


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن