تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802916150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف تروريسم، مکه و مدينه است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هدف تروريسم، مکه و مدينه است
معاون وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر اینکه هدف تروریسم، مکه مکرمه و مدینه منوره است، گفت: دمشق موفق شده است عربستان و ترکیه را به سبب حمایت از تروریسم رسوا کند.
کد خبر: ۴۹۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ - 30 April 2015


معاون وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر اینکه هدف تروریسم، مکه مکرمه و مدینه منوره است، گفت: دمشق موفق شده است عربستان و ترکیه را به سبب حمایت از تروریسم رسوا کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد به تلویزیون سوریه گفت: ملت سوریه می خواهد این نبرد هرچه زودتر پایان یابد اما دشمنی دشمنان به ویژه کینه توزی سران سیاسی ترکیه که همه امکانات خود را به کار گرفته‌اند و افراد مسلح تروریست را به سوریه سرازیر کرده‌اند پیروزی را به تأخیر انداخته است.

مقداد گفت:« در امور ملت ترکیه دخالت نمی کنیم و همواره تأکید می کنیم یک ملت دوست و برادر برای ملت سوریه است به همین سبب در هرگونه تحول در ترکیه به ملت این کشور تکیه کرده‌ایم که از رهبران کنونی به عنوان جنایتکاران جنگی و حامیان تروریسم بازخواست خواهد کرد.»

مقداد گفت روابط با هم پیمانان به ویژه ایران و روسیه، راهبردی است و این روابط راهبردی در تحولات، تأثیرگذار باقی خواهد ماند و این هم پیمانان اجازه نخواهند داد که به غیر از پیروزی چیز دیگری نصیب سوریه شود و در مقابله با تروریسم در کنار سوریه خواهند بود.

این مقام سوری گفت دولت سوریه تلاش می کند مقاصد و اقدامات کشورهای حامی تروریسم را بر ملا کند.

وی افزود قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به اوضاع در سوریه که دربرگیرنده محکومیت مستقیم شبکه‌های تروریستی است نشان می دهد تلاشهای دیپلماتیک دمشق در مقابله با این حمله موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد سوریه موفق شده است عربستان و ترکیه را رسوا و اهداف این دو کشور را بر ملا کند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: «برای تأثیرگذاری بر وضع ترکیه در داخل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) تلاشهای زیادی کردیم و بسیاری از رهبران اکنون به ترکیه می آیند تا بگویند دیگر بس است و هر آنچه شما انجام دادید بر کشورهای ما و ملتهای ما تأثیر داشته و تروریسم در سراسر جهان بازتاب داشته است.»

وی بر لزوم گرفتن تصمیمات مستقیم علیه ترکیه و عربستان تأکید کرد.

مقداد گفت: «اما چه کسی علیه دولتی در ناتو در برابر رشوه‌ای که عربستان به سران اروپا می دهد تصمیم گیری خواهد کرد؟ سران اروپا با جیبهای خالی به عربستان می روند و به واسطه قراردادها با چمدانهای پر و پولهای هنگفت باز می گردند. همه اینها باعث شده است ما در ابعاد سیاسی و نظامی مسئولیت بزرگی داشته باشیم. ما در مقابله با این چالشها موفقیتهای بیشتری به دست آورده ایم.»

این مقام سوری تصریح کرد قطعنامه‌هایی که در سازمان ملل از حمایت بالا برخوردار بود اکنون حمایت از آنها به علت افشای حقیقت برای جهانیان کاهش یافته است و مطرح کنندگان این قطعنامه ها دیگر نمی توانند تصمیماتشان را تحمیل کنند. برای جهانیان روشن شده است که آنچه علیه سوریه رخ می دهد تروریسم است و به سایر مناطق جهان منتقل خواهد شد.

مقداد گفت تغییرات در داخل خاندان آل سعود نشانگر تشدید منازعه و اختلافات عمیق در داخل این خاندان است.

وی افزود: این تغییراتی که هر یک از پادشاهان سابق سعودی از آن پرهیز می کردند غیر قابل برگشت شده و تغییرات را بر عربستان تحمیل کرده است و باقیمانده وحدت داخل این خاندان از بین خواهد رفت.  ما در آینده تأثیرات این تغییرات را خواهیم دید .

مقداد در خصوص رایزنی‌های مربوط به کنفرانس ژنو سه گفت: سوریه درباره ژنو سه صحبت نکرده است اما آنچه رخ خواهد داد رایزنی ‌دو جانبه خواهد بود و دولت سوریه از طریق نمایندگان خود دیدگاههایش را درباره چگونگی اجرای بیانیه ژنو اعلام خواهد کرد و ما درباره مرحله‌ای از رایزنی ها صحبت می کنیم تا از دیدگاه تأثیر گذار بر بحران سوریه مطلع شویم.

وی بر لزوم رایزنی به خصوص با کشورهای حامی تروریسم تأکید کرد و گفت تا زمانیکه این کشورها متقاعد نشوند دست از حمایت از تروریسم بردارند ، ‌هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد و رایزنی ها اتلاف وقت خواهد بود در نتیجه هرگونه رایزنی در ژنو بدون متمرکز شدن به پایان دادن به تروریسم بی ارزش خواهد بود.

مقداد تأکید کرد قابل قبول نیست که این رایزنی‌ها با نتایج نشستهای مسکو مغایرت داشته باشد و باید از نتایج گفتگوهای مسکو استفاده شود.

مقداد به گروه سازمان ملل متحد توصیه کرد رایزنی هایش را به کشورهای حامی تروریسم متمرکز کند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت تروریسم ، مقاصد سیاسی را به رسمیت نمی شناسد زیرا اهداف اصلی تروریسم ، ‌مکه مکرمه و مدینه منوره است.

مقداد تصریح کرد کسی که از ملت سوریه در نبرد کنونی حمایت نکند شبکه های داعش و جبهه النصره به سراغ او نیز خواهند رفت و سپس مکه و مدینه و دین اسلام هدف قرار خواهد گرفت.

مقداد با اشاره به دیدارهای دیروزش با سه هیئت در وزارت خارجه سوریه که به صورت اعلام نشده انجام شد گفت گروه موسوم به دوستان سوریه عملا پایان یافته و به علت کوته نظری رهبران اتحادیه اروپا و رهبران کشورهای دیگر شکست خورده و سوریه با قدرت به عرصه منطقه ای و بین المللی بازگشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن