تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمارت‌هاي تاريخي ماکو احيا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۳ب.ظ)
عمارت‌هاي تاريخي ماکو احيا مي‌شود موج - صندوق احيا و بهره برداري از اماکن تاريخي و فرهنگي، اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي و سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ماکو، تفاهم نامه سه جانبه همکاري امضا کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي و فرهنگي به‌منظور همکاري مشترک در جذب مشارکت و سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي در حفاظت، مرمت، احيا و بهره‌برداري از مجموعه بناها و اماکن تاريخي و فرهنگي تحت اختيار اين صندوق، در محدوده منطقه آزاد ماکو، طي جلسه‌اي تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌اي با اداره کل ميراث فرهنگي استان آذربايجان غربي و سازمان منطقه آزاد ماکو در محل صندوق احيا منعقد کرد.
مدير عامل صندوق احياء و بهره‌برداري از اماکن تاريخي و فرهنگي در اين جلسه اظهار داشت: بنا به درخواست سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص ايجاد شرايط قانوني واگذاري اماکن تاريخي تحت اختيار صندوق، اين موسسه پس از طي مراحل موردتوافق در اين تفاهم‌نامه، نسبت به واگذاري اماکن تاريخي عمارت هاي بانک ملي، دارايي، کلاه‌فرنگي و شير و خورشيد ماکو به سرمايه‌گذاران صلاحيت‌دار معرفي‌شده از جانب سازمان مذکور با رعايت شرايط فني، اقتصادي و کاربري متناسب و چارچوب‌هاي قانوني مرتبط اقدام خواهد کرد.
احسان ايرواني تصريح کرد: صندوق احيا در اجراي فرايند فوق هرگونه همکاري و مساعدت لازم را با سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ماکو به عمل خواهد آورد.
وي افزود: صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي و فرهنگي، اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان غربي و سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ماکو در زمينه شناسايي اماکن تاريخي و فرهنگي واجد ارزش و راهبري و هدايت به سمت تعيين کاربري متناسب و جذب سرمايه‌گذاري غيردولتي براي احيا و بهره‌برداري با بهره‌گيري از قابليت‌هاي قانوني متقابل، همکاري و هماهنگي‌هاي لازم را خواهند داشت.
ايرواني اضافه کرد: در جهت تسريع اجراي کليه مفاد اين تفاهم‌نامه، کميته مشترک سه‌جانبه متشکل از نمايندگان امضاکنندگان تفاهم‌نامه، بلافاصله پس‌ از انعقاد تفاهم‌نامه با معرفي مديران مربوطه در سازمان مرکزي تشکيل مي‌شود.
جليل جباري، مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان غربي، نيز در اين جلسه با تأکيد بر هم‌جواري اين استان با کشورهاي خارجي همسايه، اظهار داشت: با توجه به رشد تجاري و صنعتي ماکو به‌واسطه هم‌مرزي اين استان با کشورهاي آذربايجان، ترکيه و نزديکي با مرز عراق، رسيدگي به آثار فاخر تاريخي و فرهنگي مورد توجه اين اداره کل است.
وي اظهار اميدواري کرد: اميد است با توجه به تکميل مطالعات اقتصادي و فني در قالب يک پکيج کاربردي، با امضاي اين تفاهم‌نامه شرايط مناسب جهت جذب سرمايه‌گذار ايجاد شده و در رشد و توسعه پايدار منطقه مؤثر واقع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن