تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798555745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احياي بناهاي تاريخي بزرگترين سرمايه براي مردم شيراز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۷ق.ظ)
احياي بناهاي تاريخي بزرگترين سرمايه براي مردم شيراز است موج - شهرداري با هدف فرهنگي وارد جريان احيا، مرمت، معرفي و بهره برداري از خانه هاي تاريخي شده است؛ چراکه احياي اين بناها بزرگترين سرمايه براي مردم شهر است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا پاک‌فطرت، شهردار شيراز، افزود: شهر شيراز 360 هکتار بافت تاريخي دارد که اين بخش به‌عنوان قلب شيراز براي اين استان از اهميت قابل‌توجهي برخوردار است.
وي ادامه داد: بناهاي نفيس، تاريخي و ارزشمندي در بافت تاريخي شيراز قرار دارد که تعدادي از اين بناها در اختيار صاحبان املاک است و تعدادي ديگر را سازمان ميراث فرهنگي خريداري کرده و در اختيار دارد، با توجه به اينکه حفظ و نگهداري از اين بناهاي تاريخي و ميراثي وظيفه همه ما و شهروندان است، شهرداري نسبت به مرمت و احياي آن‌ها اعلام آمادگي کرده است.
پاک‌فطرت تصريح کرد: در جلسه‌اي که به‌منظور اعطاي احکام انجمن‌هاي ميراث فرهنگي استان برگزار شده بود، آمادگي کامل خود را براي همکاري و اجراي عمليات نگهداري، مرمت، احيا و بهره‌برداري از اين خانه‌ها را به معاون رئيس‌جمهور اعلام کرديم.
شهردار شيراز اضافه کرد: خوشبختانه معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با طرح شهرداري شيراز براي احياي اين خانه‌هاي تاريخي ارزشمند موافقت کردند و صورت‌جلسه توافق در همين نشست به امضاي طرفين رسيد.
وي با اشاره به اينکه خانه‌هاي تاريخي شيراز پس از مرمت و احياي در چرخه گردشگري اقتصادي قرار مي‌گيرند، يادآور شد: تمامي مراحل احيا و بهره‌برداري از اين خانه‌ها با نظارت عالي سازمان و با سرعت و دقت در حفظ اصالت بناها انجام مي‌شود.
پاک‌فطرت تصريح کرد: بناهاي تاريخي مورد توافق، پتانسيل تبديل‌شدن به رستوران، چايخانه، هتل و مراکز اسکان گردشگران را دارد و اجراي عمليات حفظ و احيا، هر کدام از اين بناها را به خورشيدي مبدل مي‌کند که اطراف خود را روشن و پر رونق مي‌کند.
شهردار شيراز ادامه داد: با ورود شهرداري به حوزه مرمت و احياي بناهاي تاريخي، مردم و شهروندان نسبت به اين آثار ارزشمند حساسيت و علاقه بيشتري نشان مي‌دهند، شهرداري شيراز ارزش و اهميت هرکدام از اين بناها را مي‌داند، شهرداري با هدف فرهنگي وارد اين جريان شده است؛ چراکه احياي اين بناها بزرگ‌ترين سرمايه براي مردم شهر است.
وي در پايان اضافه کرد: تمامي اين بناهاي قابل‌ بازسازي و بهره‌برداري است، اما؛ با توجه به تفاوت خانه‌ها در ميزان مرمت، پيش‌بيني ما اين است که هرکدام از بناها از 4 ماه تا 2 سال زمان براي عمليات مرمت و احيا نياز دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن