تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهره اصلي تهران بايد حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۴۹ب.ظ)
رضا کيانيان: چهره اصلي تهران بايد حفظ شود موج - بازيگر سينما و تولويزيون کشورمان معتقد است هرگونه تغييري در شهر با هدف زيباسازي آن بايد به حفظ چهره اصلي شهر کمک کند و باعث بي‌هويت شدن تهران نشود.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا کيانيان با اشاره به اقدامات متعدد شهرداري براي زيباسازي تهران در آستانه بهار گفت: بازسازي خانه‌ها و گل و گياه‌هايي که در ميدان‌ها و بزرگراه‌ها اضافه‌شده است ازجمله فعاليت‌هاي قابل‌توجه شهرداري است.
کيانيان با بيان اينکه يک وجه از فعاليت‌ها نگهداري ميراث فرهنگي است، تصريح کرد: وجه ديگر آن است که مناظر شهر و خانه‌ها زيبا باشد و به همين واسطه حال شهروندان خوب شود.
وي افزود: روزگاري دروديوار شهر به مردم شهر فشار وارد مي‌کرد که اين فشار اغلب از نوع ايدئولوژيک بود، اما امروزه تصوير کردن خوبي‌ها و زيبايي‌ها در شهر باعث مي‌شود حال شهر و شهروند هرروز بايد بهتر شود.
کيانيان پيشنهاد ويژه‌اش براي زيباتر کردن شهر تهران را حفظ چهره اصلي شهر دانست و افزود: اين مهم تنها شامل تهران نيست بلکه براي تمام شهرهاي کشور وجود دارد.
وي افزود: چهره اصلي تهران ساختمان‌هاي قديمي است؛ ساختمان‌هايي که در دوره قاجار و رضاشاه به وجود آمده ولي از زمان محمدرضاشاه تخريب آن‌ها آغاز شد و بي‌هويتي در شهر درست‌شده است.
کيانيان هويت و شناسنامه شهر را ساختمان‌هاي آن دوره عنوان و خاطرنشان کرد: شهرهاي بزرگ و کوچک در جهان در حفظ هويت خود از طريق حفظ بناهاي قديمي کوشا هستند؛ ظاهر خيابان‌ها هماني است که در قديم بوده؛ امکانات رفاهي ايجاد مي‌شود اما کوي و برزن و خيابان‌ها هماني است که از قديم بوده ساختمان‌ها و امکانات جديد خارج از اين محدوده اضافه مي‌شود و اصل شهر دست‌نخورده باقي مي‌ماند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن