تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803520869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجاره مسکن شرکتی می‎شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


کارشناس اقتصاد مسکن؛
اجاره مسکن شرکتی می‎شود؟
سال‌ها است بسیاری از کارشناسان از کمبود مسکن و برخی از نبود مدیریت و کنترل بر بازار مسکن گلایه دارند؛ در همین حال صحبت از تشکیل شرکت‎های اجاره مسکن شده است. مسکنی که هنوز بر سر عرضه و تقاضا دچار مشکلاتی است.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، به تازگی مدیرکل اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی از تلاش این وزارتخانه برای ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن خبر داده و گفته است که تأسیس شرکت‌های اجاره‌ای مسکن که سهام‌داران شرکت در زمینه اجاره دادن خانه سرمایه‌گذاری می‌کنند،‌ رواج می‎یابد.
این در حالی است که به عقیده برخی کارشناسان بهتر است بسیاری ازبرنامه‎های از پیش تعیین شده بخش مسکن همچون اجاره به شرط تملیک ادامه یابد و به مرحله‎ای برسد که بتوان شرکت‎هایی را تشکیل داد تا خانه‎هایی را به مردم اجاره دهند.
برخی دیگر نیز بر این باورند که باید تعداد واحدهای مسکونی خالی تا اندازه‎ای باشد که بتوان آن‎ها را در زمره دیگر شرکت‎های اجاره‎ای قرارداد. به طور مثال در حال حاضر 1.6 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور موجود است که حدود 600هزار واحد آن متعلق به تهران است، اما همچنان مواردی  از قبیل کمبود مسکن و یا رکود در بازار مطرح است.
طبق آخرین آمار اعلام شده اکنون حدود 12 میلیون جوان درانتظار تشکیل زندگی وجود دار که باید حداقل شش میلیون واحد مسکونی آماده وجود داشته باشد،‌ اما سال‌ها است که این امکان فراهم نشده است که عرضه بیش از تقاضا باشد.
دراین باره نیز علی چگینی گفته است که اگر تا به حال به دلیل معافیت مالیاتی اجاره‌بها، افراد مایل بودند که به صورت انفرادی تعداد زیادی خانه بخرند و اجاره دهند، اکنون به سمت تأسیس شرکت‌های فعال در زمینه اجاره دادن مسکن حرکت خواهند کرد که مشاغل جانبی زیادی نیز ایجاد خواهد کرد.
وی گفته است قانونی در سال 77 تصویب شد که طبق آن اجازه تأسیس به این گونه شرکت‌ها داده شده است.

در این مسان بیت الله ستاریان گفته است که  درحالی وزارت راه و شهرسازی از تلاش این وزارتخانه برای ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن خبر داده است که در کشور ما برای اجاره دادن یک خانه کل حقوق یک شیفت کاری مستاجر دریافت می‌شود و اجاره‌داری در ایران بدون ایجاد شرکت هست و رونق دارد، اگر در کشورهای دیگر شرکت‌های اجاره‌دهنده فعالیت می‌کنند به دلیل آن است که هزینه اجاره‌داری برای افراد حقیقی، بالاتر از اجاره است و اجاره دادن مسکن صرفه اقتصادی ندارد اما در کشور ما این‌گونه نیست. طرح ایجاد شرکت‌های اجاره دهنده به خودی خود مشکلی ندارد اما مشکلی از بخش  مسکن ما حل نخواهد کرد.
این کارشناس اقتصاد مسکن بر این باور است که مساله‌ دیگری که گه‌گاه در حوزه اجاره مطرح می‌شود‏، اخذ مالیات بر اجاره است؛ حقیقت این‌ است که معضل مسکن فشار زیادی بر جامعه وارد می‌کند و همین مساله خانوارها را به تنگ می‌آورد.
به گفته ستاریان،  سوال این است که هدف از طرح این چنین مسائل توسط برخی مسئولین چیست؟ درحالی‌که کل مالیاتی که دولت می تواند از اجاره‌بها بگیرد در مقایسه با ارقامی که برای حل معضل مسکن باید هزینه کند رقم قابل ملاحظه‌ای نیست.
صاحبنظران معتقدند مسکن به تنهایی رابط میان حداقل 200صنعت و 1200شغل است که با رکود و رونق گرفتن این بازار این زنجیره نیز تحت تاثیر قرار می‎گیرد و به طور طبیعی با راه اندازی شرکت‎های اجاره مسکن که به نظر ادامه همان اجاره به شرط تملیک و طرح روی میز مانده ساخت واحدهای اجاره‎ای باشد.
حال مستاجران با شروع سال جدید و برنامه‎های وزارت مسکن،‌ چشم انتظار برنامه‎هایی برای هر چه سریعتر صاحبخانه شدن و یا نجات از بی نظمی اجاره مسکن هستند تا افزایش سالانه اجاره‎بها و ودیعه مسکن به صورت قانونی‎تر اجرا شود./اقتصادنیوز/110
 



۲۹/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن