تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814260609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد در مراسم معرفي بهداد: در شان نام بزرگ ايرنا، براي آن كار كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير ارشاد در مراسم معرفي بهداد: در شان نام بزرگ ايرنا، براي آن كار كنيم
جام جم آنلاين: جلسه‌ي توديع و معارفه‌ي مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا)، همزمان با آغاز به كار سامانه‌ي جامع گردش خبر و سايت جديد اين خبرگزاري برگزار شد. "محمدحسين صفارهرندي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با سپاسگزاري از زحمات سيدجلال فياضي، مدير عامل پيشين اين خبرگزاري در طول دوره‌ي مدت فعاليتش اظهار كرد: بنده گواهي مي‌دهم او بي‌شائبه و با تمركز بر نيرو و قواي خود برروي مقوله‌ي ارتقاي سطح خبرگزاري و جبران كمبودها آنچه را كه مي‌توانسته‌ انجام داده است.


وزير ارشاد افزود: جلساتي از اين قبيل فرصتي براي تذكر و تنبه براي ماست كه به ياد داشته باشيم لحظه‌هاي وقوف ما در ساحت مسووليت‌هاي اجتماعي به هر اندازه كه طول بكشد، در مرور آن مي‌بينيم كه به سرعت گذشته است. ضمن اين كه در ساحت بالاتر و وسيع‌تر بايد به وقوف ظاهرا بلند خود در اين جهان متوجه باشيم كه عمر 70 يا 80 ساله نيز در مقام حقيقت چيزي بيش از همين وقوف‌هاي كوتاه در مسووليت‌ها نيست كه در آن نيز نبايد به دنيا و ظواهر آن دل بست.

به گزارش ايسنا، صفار هرندي گفت: ظواهر دنيايي و مسووليت‌هاي ما در جهان مثل سكه‌ي گداخته‌اي‌ است كه بايد رها كرد؛ با مقوله‌ي مسووليت، رياست و مديريت در دنيا بايد اينگونه برخورد كرد و چه از روي حساب و كتاب يا چه از روي جفا بايد جا را براي ديگري خالي كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: قرائت ديگري كه براي اين امر مي‌توان داشت، اين است كه وقتي راهي سنگين و فوق طاقت ما انسان‌ها در پيش روي قرار مي‌گيرد، چاره‌اي جز عمل امدادي باقي نمي‌ماند؛ بدين شكل كه وقتي در اوج هستيم، موفقيت‌هايمان را به ديگري واگذار كنيم.

او اضافه كرد: فياضي، مدير عامل پيشين ايرنا، با شناخت و آگاهي انتخاب شد و گواهي مي‌دهم در حد مقدورات و امكاناتي كه براي يك انسان در ميدان تحرك و پرواز، براي رشد و ارتقاء فراهم است، به خوبي عمل كرد.

وي گفت: بزرگي نام ايرنا در مقام عمل كارهايي را طلب مي‌كند كه بخشي از آن توسط مديران و عوامل خبرگزاري و برخي از آن نيز در بيرون از آن با حمايت‌ در عرصه‌ي قانونگذاري و همچنين دولتي بايد انجام شود.

صفار هرندي با اشاره به اين كه برخي مشكلات ايرنا به دليل قديمي بودن اين خبرگزاري برايش به وجود مي‌آيد، افزود: بايد به تناسب اين وضعيت طبيعي يعني قديمي بودن اين خبرگزاري، به اين سامانه و تشكيلات رسيدگي كرد؛ ايرنا اگر امروز بخواهد بالاتر از ساير خبرگزاري‌ها قرار گيرد، بايد در درون خود تكثر و زايش را به تماشا گذاشته و آداب توقف نكردن در گذشته و حضور در آينده را به رخ ديگران بكشد.

او تاكيد كرد: به نسبتي كه براي خبرگزاري مايه مي‌گذاريم، بايد از آن انتظار داشته باشيم و فياضي در حد مقدوراتي كه در اختيار داشت، كارش را انجام داد؛ البته شايد آنچه انجام گرفت كامل نبوده باشد، اما مطمئنا در حد خود خوب و مناسب بوده است.

وي ادامه داد: حالا قرار است فرد تازه‌نفسي ادامه‌ي كار را بر عهده گيرد؛ چه بسا او هم در آينده به چنين تغييري محكوم باشد كه وقتي از نفس افتاد، عرصه را به ديگري واگذار كند، البته به اين شرط كه تداوم و حركت در همان مسير باشد؛ استفاده از تكنيك‌هاي شخصي جايز است، اما بايد همچنان در راستاي قبل حركت كرد و اين همان چيزي است كه از مدير جديد ايرنا انتظار مي‌رود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: راه ايرنا راه دشواري است؛ از ساختمان قديمي‌اش گرفته تا وسايل و ابزار و نيروي انساني كه هزاران دغدغه در سر و دل دارد؛ بويژه در شرايطي كه امروز رقباي نيرومندي نيز در بيرون داريم كه با استفاده از تجربيات ما، پا روي دوش ما گذاشتند و مي‌خواهند همه چيز را مال خود كنند؛ در چنين شرايطي اگر تدبير درستي نداشته باشيم، قطعا شكست مي‌خوريم.

او ادامه داد: اميدوارم با روحيه‌ي مستحكم و اميدوار خود بر تمامي مشكلات دروني و بيروني خبرگزاري غلبه كنيد و اجازه ندهيد بي‌طاقتي‌هايي كه در كمين شماست، بر شما مستولي پيدا كند.

به گفته‌ي وي، مهم اين است كه راه درست را تشخيص دهيم و مصمم و استوار در آن گام برداريم كه خود اين امر وسيله‌اي مناسب براي غلبه بر وسوسه‌هاي كساني است كه آمادگي پذيرش راه پيش رو را ندارد.

صفارهرندي اضافه كرد: بايد ثابت كنيم توان كار شايسته در تراز انقلاب، نظام و مردم را با همه‌ي بزرگي‌ها و بزرگواري‌هايشان داريم.

او ادامه داد: خوشبختانه كار آينده‌ي اين خبرگزاري به شخصي سپرده مي‌شود كه از اهالي رسانه بوده و سابقه‌ي قابل توجهي در محيط مستقيم رسانه‌يي، خبرنگاري و كار در تحريريه پرمشغله‌ي يك روزنامه و پس از آن مديريت خبري رسانه‌يي به بزرگي رياست جمهوري را بر عهده داشت.

وي تصريح كرد: با توكل به خدا و هم‌پيماني و همكاري شما همكاران، بهداد مي‌تواند در اين حوزه‌ي مديريتي به توفيقاتي كه زمان فياضي براي اين خبرگزاري به وجود آمده، شتاب بخشيده و موفقيت‌هايي در حد پيشينه‌ي طولاني و نوراني ايرنا را به ارمغان مي‌آورد.

او افزود: از شما نيز تقاضا دارم تا در اين تحول بزرگ راهكارهاي اعتلاي ايرنا را به بهداد پيشنهاد كنيد؛ البته فراموش نكنيد كه سطح اين پيشنهادها بايد در سطح كلان و بزرگ سازمان بيان شود.

فياضي: درها به روي ما بسته ماند

در ادامه سيدجلال فياضي - مدير عامل پيشين ايرنا - در مراسم توديع خود گزارشي از عملكرد 20 ماهه‌اش در اين خبرگزاري ارائه كرد.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سامانه‌ي جامع گردش خبر و سايت جديد ايرنا را يكي از دست‌آوردهاي مهم دوران حضور خود در ايرنا ناميد و افزود: برخي تحولات در عرصه‌ي اطلاع رساني و خبر در مقاطعي خاص از جمله دستاوردهاي مهم زمان حضور من در ايرناست كه از آن جمله مي‌توان به ارسال 14 هزار خبر در 90 روز در زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و همچنين حضور كامل و فعال با شعار سرعت، صحت و دقت خبر در جريان پرونده‌ي هسته‌يي ايران نام برد.

او ادامه داد: سعي كرديم در ايرنا تحولات خوبي را در عرصه‌ي اطلاع‌رساني ايجاد كنيم، اما اين تحول بنيادين زماني به طور كامل اتفاق مي‌افتد كه در كنار خبرنگاران متعهد متخصص قديمي و حرفه‌يي ايرنا نيروهاي جواني نيز حضور يابند تا اين چرخه تكميل شود.

وي گفت: در دوران حضور من ورود نيروهاي جوان از جمله درهايي بود كه به روي ما بسته ماند. اميدوارم در زمان آقاي بهداد اين مشكلات حل شده و نيروهاي جواني به ايرنا بپيوندند.

فياضي در پايان اظهار اميدواري كرد كه در زمان تصدي‌گري بهداد هيچ گره‌ي ناگشوده‌اي براي او باقي نمانده و مشكلات ايرنا، از جمله ساختمان و نيروي انساني، حل شود.

بهداد: به مردم وفادار باشيم

محمدجعفر بهداد، مدير عامل جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي در ادامه اين مراسم ، با بيان اين كه ايرنا رسانه‌اي است كه بيش از هر چيز به مردم تعلق دارد، گفت: به عنوان يك خدمتگزار بر خود واجب مي‌دانم در چارچوب آموزه‌هايي كه مردم به ما ياد داده‌اند، فعاليت كنم.

او گفت: طي يك سال گذشته در سفرهاي داخلي و خارجي كه رييس جمهور را همراهي مي‌كردم، از نزديك و با همه‌ي وجود اين واقعيت را لمس كردم كه ملت‌هاي دنيا شيفته و تشنه‌ي دانستن واقعيت‌هاي داخل ايران هستند كه به دليل محروميت‌هايي كه نظام‌ سلطه ايجاد كرده است از اين اخبار محرومند.

وي افزود: مي‌بايست براي شناساندن حماسه‌هايي كه در ايران اتفاق افتاده و مي‌افتد، بيش از اين تلاش كنيم و در اين راستا رسانه‌هاي مردمي مانند ايرنا امروز بدون سخت‌گيري‌هاي احتمالي بايد اين روند مقدس را طي كنند.

بهداد ادامه داد: اگر به مردم‌سالاري يا دموكراسي معتقديم، بايد هر آنچه كه مهر تاييد و تاكيد از سوي مردم را داراست، در دستور كار قرار دهيم و بدا به حال ما كه روزي به خود بياييم و ببينيم از مردم دور افتاده‌ايم.

مدير عامل ايرنا تصريح كرد: به قول پرفسور مولانا، كار ما مانند فرشبافي است كه اگر بي‌نقشه ببافد، فرشي از كار درمي‌آيد كه خريدار و مشتري ندارد، بنابراين بايد در پيش‌برد اهداف خبرگزاري راهبردها و استراتژي‌ها را به روز و كارآمدتر كنيم.

او خروج از تئوري‌زدگي و تئوري‌پردازي را لازمه‌ي كار در عرصه‌ي رسانه دانست و اضافه كرد: آموزه‌هاي قطعي و عملي از جمله مواردي است كه بايد در دستور كار دست‌اندركاران رسانه قرار گيرد. البته اين به هيچ وجه به معناي رها كردن نظريه‌هاي ارتباطاتي نيست.

بهداد توجه بيش‌تر به جريان‌سازي در عرصه‌ي اطلاع‌رساني را از ملزومات كار رسانه در دنياي امروز دانست و اضافه كرد: رسانه‌ها در دنياي امروز براي بررسي عملكرد خود كمتر به آمار اخبار منتشر شده تكيه كرده و بيش‌تر به اثرگذاري و تبيين اخباري كه منتشر كرده‌اند توجه مي‌كنند كه نام اين تبيين و تاثير را مي‌توان جريان‌سازي گذاشت.

وي درباره‌ي برنامه‌هاي خود در ايرنا نيز توضيحاتي ارايه كرد.

وزير رفاه هم بود

عبدالرضا مصري - وزير رفاه - نيز در اين مراسم با تاكيد بر اين كه رفاه رواني و دروني به هيچ وجه با رفاه ظاهري و دنيايي قابل مقايسه نيست، اظهار كرد: بزرگ‌ترين جهت‌گيري در بخش خبر، بايد به سمت و سويي باشد كه جامعه را از حركت به سمت تك‌بعدي نگري محافظت كند.

وي افزود: خبر به ديد و نگاه انتقال‌دهنده‌ بستگي دارد؛ بدين معنا كه در حقيقت خبرنگار به نوعي عكس‌العمل دروني خود را نسبت به خبر و انتخاب آن انتقال مي‌دهد.

او گفت: هر قدر كساني كه مي‌خواهند خبر را منتقل كنند از تزكيه‌ي بالاتري برخوردار باشند، مطمئنا در انتقال و انعكاس آن نيز موفق‌تر و بهتر از ديگران عمل مي‌كنند.

در اين مراسم سامانه‌ي جامع گردش خبر ايرنا و همچنين سايت جديد آن با امكانات جديد توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد؛ همچنين لوح‌هاي تقدير و هدايايي از سوي سازمان‌ها و نهادهاي مختلف به مدير عامل پيشين ايرنا و هدايايي به فرزندان شهيدان خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران اهدا شد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن