تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس مسائل آفريقا : ايران از جايگاه خوبي در ميان كشورهاي آفريقايي برخوردار است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: كارشناس مسائل آفريقا : ايران از جايگاه خوبي در ميان كشورهاي آفريقايي برخوردار است
كارشناس مسائل آفريقا گفت: عملكرد مثبت ايران در حوزه بين الملل پس از پيروزي انقلاب اسلامي، موجب شده است كشورمان از جايگاه ويژه اي در ميان كشورهاي آفريقايي برخوردار شود.
به گزارش شبكه خبر، آقاي قنادباشي با اشاره به سفر رئيس جمهوري اريتره به ايران گفت: اين سفر كوششي است از طرف مقامات اين كشور براي ايجاد و گسترش روابط اقتصادي با ايران كه زمينه هاي آن نيز از دو سال پيش فراهم شده است.

اين كارشناس ايراني مسائل آفريقا افزود: مسئولان اريتره در سفر اخير خود به ايران، از مسئولان كشورمان خواستند نيازهاي آنان را در بخش كشاورزي، به ويژه آموزش نيروي انساني در اين بخش تامين كند و تجربيات خود را در اين زمينه در اختيار اريتره بگذارند.

قنادباشي همچنين افزود: اريتره با قرار داشتن در منطقه شاخ آفريقا و درياي سرخ و نقش مهم در اين منطقه، مي تواند روابط خوبي در عرصه هاي مهم و مختلف با ايران برقرار كند.

اين كارشناس مسائل آفريقا با اشاره به فعاليت برخي گروه هاي سوماليايي، به ويژه گروه هاي اسلامگراي سوماليايي در اريتره با وجود مسلمان بودن بيشتر جمعيت اريتره و ايجاد اختلاف بين اين كشور با سومالي و سودان گفت: جمهوري اسلامي ايران با نقش ميانجيگرانه خود در آفريقا، مي تواند موجب حل اين اختلافات شود.

قنادباشي، درباره آينده روابط ايران با كشورهاي آفريقايي هم با اشاره به استقبال بسيار خوب سران كشورهاي آفريقايي از نشست مقامات كشورمان با آنان گفت: ويژگي ها و توانمندي هاي ايران در عرصه داخلي و بين المللي در حوزه فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي و همچنين سياسي، موجب ارتقاي بيش از پيش جايگاه ايران در منطقه آفريقا و موجب برگزاري نشست مهم بين مسئولان كشورمان با مسئولان كشورهاي آفريقايي شده است.

اين كارشناس مسائل آفريقا افزود: ايران در ميان كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها و كشورهاي اسلامي، نخستين كشوري است كه موفق به برگزاري چنين نشستي شده است و اين نشست مي تواند به همكاري هاي همه جانبه ديگر كشورهاي آفريقايي با ايران كمك كند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن