تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815561150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حمايت فائو ، مركز منطقه اي آرتميا در ايران تاسيس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: با حمايت فائو ، مركز منطقه اي آرتميا در ايران تاسيس مي شود
تفاهمنامه تاسيس مركز مرجع آرتميا (Artemia)، در منطقه مركز و غرب آسيا، امروز ميان "موسسه تحقيقات شيلات جمهوري اسلامي ايران" و سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد "فائو" امضا شد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرنگار صداوسيما، بر اساس اين تفاهم نامه كه عباسعلي مطلبي، رئيس موسسه تحقيقات شيلات و ويشي گنگ (Gang)، سرپرست نمايندگي "فائو" در ايران امضا كردند، ايران به عنوان مرجع پژوهش هاي آرتميا، امور هماهنگي و هدايت فنّي بررسي و پژوهش هاي مربوط به اين آبزي را در 24 كشور منطقه بر عهده خواهد گرفت.

"فائو" متعهد شد به مدت چهار سال از مركز مرجع منطقه اي آرتميا در ايران، حمايت فنّي و معنوي كند.

همچنين با شناخته شدن ايران به عنوان مركز منطقه اي، كشورمان مسئول هماهنگي 24 كشور عضو فائو در منطقه مركز و غرب آسيا در زمينه انتقال تجارب و تبادل متخصصان خواهد بود.

مطلبي، با اشاره به سابقه دو و نيم ساله همكاري موسسه تحقيقات شيلات با فائو گفت: معرفي جمهوري اسلامي ايران به عنوان مرجع منطقه اي آرتميا در منطقه غرب و مركز آسيا، نشان دهنده توانمندي متخصصان و محققان ايراني است و مي تواند به گسترش همكاري هاي علمي و تحقيقات منطقه اي كمك بسياري كند.

رئيس موسسه تحقيقات شيلات، افزود: نخستين گام براي اجراي سند همكاري ميان ايران و فائو، ايجاد بانك ژن آرتميا در ايران خواهد بود.

ويشي گنگ، سرپرست نمايندگي سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد "فائو" در ايران نيز گفت: در هيچ كجاي دنيا منابع غني آرتميا مانند ايران وجود ندارد و لازم است يك مركز بين المللي تحقيق و توليد آرتميا در ايران تاسيس شود.

نماينده فائو تاكيد كرد: اين تفاهم نامه به گسترش همكاري هاي دو طرف به ويژه حمايت فني فائو از جمهوري اسلامي ايران منجر خواهد شد.

آرتميا از انواع مهم و به نسبت فراوان سخت پوستان است كه در آب هاي لب شور تا آب هاي شور كه ميزان املاح آنها ممكن است تا چند برابر آب دريا باشد، زندگي مي كند.

آرتميا عمده ترين منبع غذايي (زنده) است كه در سطح جهان در مراكز تكثير ميگو و ماهي مورد استفاده قرار مي گيرد و ايران به ويژه "درياچه اروميه"، يكي از غني ترين منابع آرتمياي جهان را در اختيار دارد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 390]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن