تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814738538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقري:اختصاص 4800 ميليارد ريال براي جبران خسارات خشكسالي و سرمازدگي در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باقري:اختصاص 4800 ميليارد ريال براي جبران خسارات خشكسالي و سرمازدگي در كشور
اروميه - خبرگزاري مهر: رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون چهار هزار و 800 ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارات سرمازدگي و خشكسالي در كشور اختصاص يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر در اروميه، حسين باقري، صبح امروز در جلسه ستاد كاهش اثرات كم آبي آذربايجان غربي اظهار داشت: دو هزار و 300 ميليارد ريال از اين اعتبار براي پرداخت به كشاورزان به صندوق بيمه داده شده و دو هزار ميليارد ريال آن نيز به 15 استان كشور كه متحمل بيشترين خسارات خشكسالي شده اند، اختصاص يافته است.

وي ادامه داد: همچنين 500 ميليارد ريال از اين اعتبار در ستاد حوادث غير مترقبه كشور براي پرداخت به ساير استانهاي خسارات ديده باقي مانده است.

باقري خاطرنشان كرد: اين اعتبارات در سه بخش تامين آب شرب شهري، روستايي و عشايري و وحوش، تامين علوفه دام و خريد دام از كشاورزان هزينه مي شود.

اين مسئول با بيان اينكه ايران كشور كم آبي است و مسئولان بايد با تدبير و مديريت صحيح مصرف آب اين مشكل را رفع كنند يادآور شد: امسال دولت 20 هزار ميليارد ريال نيز براي تكميل طرحهاي نيمه تمام پيش گيرانه كاهش اثرات كم آبي و سرمازدگي اختصاص داده است.

معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه هم اكنون آذربايجان غربي نسبت مدت مشابه سال زراعي گذشته با 50 درصد كاهش بارندگي مواجه است اظهار داشت: 96 درصد از محصول گندم ديم استان از بين رفته و در مجموع 49 درصد محصولات كشاورزي استان بر اثر خشكسالي و سرمازدگي آسيب ديده است.

محمدباقر دارياني مجموع آب پشت سدهاي استان را 984 ميليون مترمكعب عنوان كرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 ميليون مترمكعب كاهش يافته است كه درصدد هستيم با مصرف بهينه آب، فرهنگسازي براي تغيير نوع كشت و نوع آبياري اثرات كم آبي را كاهش دهيم.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن