تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چين احداث خط لوله گاز از ازبكستان را آغاز مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چين احداث خط لوله گاز از ازبكستان را آغاز مي‌كند
تاشكند - معاون رئيس شركت ملي اوزبك نفت وگاز در تاشكند گفت: چين عمليات احداث خط لوله انتقال گاز از ازبكستان را آغاز مي‌كند.

شوكت مجيد اف در جمع خبرنگاران افزود: سرمايه اوليه شركت مشترك نفت وگاز آسيا
(گاز ترانس آسيا) كه با همكاري شركت ملي اوزبك نفت وگاز و شركت ملي نفت چين
(كورپورايشن پتروليوم ناشنال چين) تاسيس شد، تامين گرديده است.

به گفته معاون رئيس شركت ملي اوزبك نفت وگاز، احداث خط لوله گاز از ازبكستان اول ژوئن سال جاري(‪ (۲۰۰۸‬ميلادي (دوازدهم خرداد سال ‪ (۱۳۸۷‬آغاز مي شود و همه هزينه‌هاي آن را چين بر عهده خواهد گرفت.

به گفته مجيداف، بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده، اولين بخش از خط لوله گاز با ظرفيت انتقال ‪ ۳۰‬ميليارد متر مكعب گاز در سال و نخستين ايستگاه فشار گاز تا پايان سال ‪ ۲۰۰۹‬ميلادي به اتمام خواهد رسيد.

وي تاكيد كرد: دو ايستگاه فشار گاز ديگر در اوايل سال ‪ ۲۰۱۲‬ميلادي و سپس بخش دوم خط لوله گاز ازبكستان با طول ‪ ۵۳۰‬كيلومتر كه قسمتي از طرح انتقال انرژي بين‌المللي موسوم به خط لوله گاز آسيايي است و چين را به توليدكنندگان گاز در آسياي مركزي يعني ازبكستان، تركمنستان و قزاقستان وصل مي‌كند، تكميل خواهد شد.

رئيس شركت ملي اوزبك نفت وگاز اضافه كرد: هزينه اين طرح حدود شش ميليارد و ‪ ۷۰۰‬ميليون دلار برآورد شده است و طول خط لوله گاز تا مرز چين به يكهزار و ‪ ۸۱۸‬كيلومتر مي‌رسد كه يكهزار و ‪ ۲۹۳‬كيلومتر آن از خاك قزاقستان و ‪ ۵۲۵‬كيلومتر نيز از قلمرو ازبكستان عبور مي‌كند.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن