تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816489505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلالی نقش در سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: دلالي نقش در سينماي ايران
سينما
چه کسي است که دوست نداشته باشد، بازيگر نباشد؟ احتمالا درصد کساني که پاسخي منفي به اين سئوال خواهند داد، خيلي کم خواهد بود. خيلي ها، خاصه جوانترها، دوست دارند که نقشي داشته باشند و فيلمي بازي کنند و ديده شوند. سينما، هنر غالب زمان ما است؛ درست مثل گويندگي و خوانندگي. چون مردم به اين دست هنرها توجه مي کنند، خيلي دوست دارند که کمبودهاي خودشان را، از راه اين هنرها جبران کنند. و شايد براي اين کارشان، حاضر باشند پول هاي خوبي هم پرداخت کنند؛ اتفاقي که به دلالي نقش در سينماي ايران منجر شده است. ***بالا بودن دستمزد بازيگران سرشناس، دليل اصلي حضور چهره‌هاي جديد است محمود فلاح تهيه‌كننده گفت: بالا بودن دستمزد بازيگران سرشناس، تهيه‌كنندگان را در مضيقه قرار داده است تا براي كاهش هزينه‌ها در فيلم‌ها و سريال‌ها از چهره‌هاي جديد استفاده كنند. وي افزود: ورود بازيگران جديد بي‌تجربه به فيلم‌ها و سريال‌ها كه از راه‌هاي نادرست انجام مي‌گيرد، منجر به پايين آ‌مدن كيفيت آثار نمايشي و ريزش مخاطب خواهد شد.  برخي تهيه‌كنندگان، بحران‌هاي توليد را با فروش نقش رفع مي‌كنند! محمدتقي فهيم، منتقد و روزنامه‌نگار گفت: در صورت وجود بحران‌هاي مختلف، برخي تهيه‌كنندگان آثار نمايشي سعي مي‌كنند در كنار يك يا دو ستاره، از نابازيگران و بازيگران ارزان استفاده كرده يا به فروش نقش بپردازند. وي افزود: زماني با موجي روبرو بوديم كه در آن دلال‌ها براي نقش‌هاي فيلم‌ها و سريال‌ها مشتري پيدا مي‌كردند و علاقه‌مندان به بازيگري به اميد چهره شدن و پز دادن، ميليون‌ها تومان هزينه مي‌كردند.يا سايت‌ها و آموزشگاه‌هايي با تبليغ آموزش بازيگري و معرفي بازيگر به فيلم‌ها و سريال‌ها، به شكار جوانان و اخاذي از آنان مي‌پرداختند. بالا بودن دستمزد بازيگران سرشناس، تهيه‌كنندگان را در مضيقه قرار داده است تا براي كاهش هزينه‌ها در فيلم‌ها و سريال‌ها از چهره‌هاي جديد استفاده كنندفهيم ادامه داد: يك بازيگر بايد خاك صحنه بخورد تا رشد كند و در نهايت ماندگار شود، ولي اكنون كه فرآيند و ساماندهي مناسبي وجود ندارد، شاهد سرخوردگي‌ها و آسيب‌هاي روحي و رواني براي بعضي مشتاقان بازيگري هستيم. وي با اشاره به نقش اساسي و مهم دانشگاه‌ها در جهت آموزش صحيح و توليد بازيگر نيز گفت: سواد از شاخصه‌هاي اصلي بازيگر محسوب مي‌شود و ما نيازمند يك متولي و مدير خوب هستيم تا به كاناليزه كردن اين امور بپردازد. فهيم همچنين با اشاره به ناكارآمدي كلاس‌هاي آموزش بازيگري گفت: هيچ‌كدام از بازيگران سرشناسي كه براي تدريس در ‌آموزشگاه‌هاي بازيگري تبليغ مي‌شوند، در اين آموزشگاه‌ها تدريس نمي‌كنند و مي‌توان گفت اين آموزشگاه‌ها تاثيري در آموزش صحيح جوانان و مشتاقان بازيگري ندارند.  با ورود مداوم غيرحرفه‌اي‌ها، ديگر شاهد تولد شكيبايي‌ها، انتظامي‌ها و .... نخواهيم بود محمد حاتمي در خصوص ورود چهره‌هاي جديد به عرصه بازيگري گفت: هر حرفه‌اي احتياج به نيروي جديد دارد و در حال حاضر جاري شدن خون تازه به بدنه كهنه بازيگري ايران ضروري است، ولي به شرط آن كه هنرمندان مستعد وارد عرصه بازيگري شوند، نه كساني كه تنها علاقه‌مند به بازيگري هستند. در كشور ما بيشتر مردم حتي گاهي پزشكان هم علاقه‌مند به بازيگري هستند، ولي اين كافي نيست و استعداد و شعور و آگاهي از شروط اصلي بازيگري است.  بازيگر سريال در حال پخش «خانه بي‌پرنده» با رد اين مطلب كه بالا بودن دستمزد بازيگران سرشناس، تهيه‌كنندگان را در مضيقه قرار داده است تا براي كاهش هزينه‌ها از چهره‌هاي جديد استفاده كنند، گفت: بازيگران خوبي وجود دارند كه گيشه‌ها را تضمين مي‌كنند و مخاطبان فراواني را جذب فيلم‌ها و سريال‌ها مي‌كنند. حاتمي ادامه داد: من اگر با كسي كه در بازيگري استعدادي ندارد روبرو شوم، در همان ابتداي كار خيالش را راحت مي‌كنم و به او مي‌گويم كه در بازيگري به جايي نخواهد رسيد.  وي همچنين گفت: بي‌استعداد‌ها جا را در حوزه بازيگري تنگ كرده‌اند و هم به خود و هم به جامعه هنري ضربه مي‌زنند، پس بايد به استعداديابي‌توجه ويژه‌اي داشته باشيم و از بازيگران مستعد و با سواد استفاده كنيم و تا زماني كه راه‌هاي نادرست ورود به عرصه بازيگري وجود دارند، شاهد حضور بي‌استعدادها در فيلم‌ها و سريال‌ها خواهيم بود.  روش‌هاي نادرست ورود بازيگر، تهديد كننده هستند افسانه پاكرو بازيگر سينما و تلويزيون در مورد زمينه‌هاي ورود چهره‌هاي جديد به عرصه بازيگري گفت: بازيگران خوب و سرشناس بسياري وجود دارند كه باعث افزايش مخاطب فيلم‌ها و سريال‌ها مي‌شوند؛ اما نبايد از اين مهم نيز غافل شد كه حوزه بازيگري مانند تمامي حوزه‌ها، نيازمند چهره‌هاي جديد و جوان كارآمد به منظور پيشرفت و رسيدن به تعالي است.  پاكرو افزود: در بيشتر فيلمنامه‌ها از كاراكترهاي جوان استفاده مي‌شود و حال با افزايش سن و تغيير فيزيك چهره بازيگران كنوني، آثار هنري نيازمند بازيگران جواني است كه بتواند با مردم به راحتي ارتباط برقرار كنند. بازيگر فيلم سينمايي «محاكمه» در مورد خريد نقش توسط علاقه‌مندان بازيگري نيز گفت: اين امر به دفعات اتفاق افتاده است و هنوز هم ادامه دارد و مسؤولان بايد با استفاده از راهكارهاي صحيح كاناليزه شده با چنين مسائلي به جد، مقابله كرده و متأسفانه هيچ كس هم كوچكترين اشاره‌اي به چنين معضلاتي نمي‌كند.  پاكرو ادامه داد: ورود چهره‌هاي جديد به عرصه بازيگري از طرق نامعقول و نادرست منجر شده است كه در حق مستعدان عرصه بازيگري اجحاف شده و فرصت بازي به آنان داده نشود. بازيگر مجموعه «در مسير زاينده ‌رود» با اشاره به آسيب‌هايي كه با ورود چهره‌هاي بي‌استعداد و كم استعداد بر پيكره هنر، مخصوصاً آثار نمايشي وارد مي‌شود نيز گفت: برخلاف كشور ما، در همه جاي دنيا بازيگران توانا، تنها به چند بازيگر خلاصه نمي‌شوند و ما نيز به دليل كمبود چهره‌هاي مطرح، نيازمند ورودي‌هاي قادر به ايفاي نقش در حد مطلوب و حرفه‌اي هستيم، اما متأسفانه امروزه روش‌هاي نادرست ورود بازيگر، آينده بازيگري اين مرز و بوم را تهديد مي‌كند و ظهور جايگزينان مناسب و شايسته براي چهره‌هاي كنوني بازيگري، بعيد به نظر مي‌رسد.  حضور بازيگران سينما در تلويزيون با دستمزد بالا، زمينه‌ساز بازيگر سالاري اسماعيل فلاحپور، كارگردان سينما و تلويزيون گفت: اصولاً در كشورهاي مختلف، ساخت و توليد هنرپيشه جديد توسط تلويزيون و تئاتر آن كشور صورت مي‌گيرد و بازيگران از تلويزيون و تئاتر راهي سينما مي‌شوند و اين امر در كشور آمريكا و كشورهاي شرق آسيا كاملاً مشهود است، ولي بعضاً در كشور ما بازيگران از سينما وارد سريال‌هاي تلويزيوني مي‌شوند. فلاحپور افزود: تلويزيون ايران با پرداخت مبالغ سرسام‌آور از بيت‌المال، به دنبال جذب بازيگران سرشناس سينما براي سريال‌هاي تلويزيوني است كه اين مسئله منجر به ايجاد تبعات فراواني مثل بازيگر سالاري مي‌شود و اين بسيار تأسف‌انگيز است. وي همچنين پرداخت مبالغي از سوي مشتاقان و علاقه‌مندان بازيگري را براي ايفاي نقش در فيلم يا سريالي را شرم‌آور و تأسف انگيز دانست. سينماي ايران را نمي توان با بازيگران قديمي و باسابقه چرخاند؛ حتي اگر خيلي کاردرست باشند. تازه نفس ها، بايد از راه برسند و بار نقش آفريني اين سينما را به دوش بکشند. اما بسياري از تهيه کننده ها و کارگردانان، مربيان خوبي براي اين کار نيستند و با تکبر خاصي، با تازه واردها برخورد مي کنند. بستر مناسبي هم براي ورود اين تشنگان واقعي سينما، فراهم نشده است. در نتيجه، مجبورند که منتظر بمانند تا ببينند چه مي شود. براي اين معضل سينماي ايران، بايد فکري انديشيد؛ معضلي که در حوزه علاقه مندان خانم به بازيگري، گاه به مشکلات اخلاقي هم کشيده مي شودكارگردان فيلم سينمايي «تيك» گفت: با ورود چهره‌هاي بي‌استعداد و كم استعداد در عرصه بازيگري در حق كساني كه استعداد بازيگري دارند و در حوزه بازيگري تحصيل كرده‌اند، اجحاف مي‌شود و بعضاً در مجموعه‌هاي تلويزيوني شاهد چهره‌هاي بي سابقه‌اي هستيم كه توانايي‌ ايفاي نقش را ندارند و اين شك‌برانگيز است. كارگردان فيلم تلويزيوني «ما هنوز زنده‌‌ايم» افزود: در قديم بازيگري سينه به سينه مي‌گشت و درحال حاضر با قطع شدن ارتباط‌ها، هيچ ارتباطي بين نسل گذشته و نسل امروز وجود ندارد.  وي در پايان گفت: بعضي از بازيگران به اخلاقياتي دچار شده‌اند كه هم به خود و هم به جامعه در حال آسيب رساندن هستند.*** سينماي ايران را نمي توان با بازيگران قديمي و باسابقه چرخاند؛ حتي اگر خيلي کاردرست باشند. تازه نفس ها، بايد از راه برسند و بار نقش آفريني اين سينما را به دوش بکشند. اما بسياري از تهيه کننده ها و کارگردانان، مربيان خوبي براي اين کار نيستند و با تکبر خاصي، با تازه واردها برخورد مي کنند. بستر مناسبي هم براي ورود اين تشنگان واقعي سينما، فراهم نشده است. در نتيجه، مجبورند که منتظر بمانند تا ببينند چه مي شود. براي اين معضل سينماي ايران، بايد فکري انديشيد؛ معضلي که در حوزه علاقه مندان خانم به بازيگري، گاه به مشکلات اخلاقي هم کشيده مي شود.  منبع: باني فيلمگروه سينما و تلويزيون تبيان 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 471]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن