تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816925659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه كسي دلسوز سينماي كشور است؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: عليرضا داودنژاد درباره‌ي چگونگي اكران نوروزي سينماها و شوراي صنفي نمايش متن نامه‌اي را به مدير كل نظارت و ارزشيابي سينماي حرفه‌اي منتشر كرد. اين كارگردان سينما كه فيلم «تيغ‌زن» را آماده‌ي نمايش دارد، در نسخه‌اي از اين نامه كه در اختيار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گذاشته است، آورده: «از آنجا كه آدميزاد اهل نسيان است، پيش از طرح شكايت خود از شوراي صنفي به ناگزير مسايلي را خاطرنشان مي‌سازم. مقصود نظارت دولت بر سينماي حرفه‌اي چيست و ارزشيابي چگونه و براساس كدام معيارها صورت مي‌گيرد؟ مقصود از اين نظارت و ارزشيابي چيست؟ و تأثير آن بر نابودي يا حفظ عوامل حرفه‌اي سينما، كدام است؟ حرفه‌ي بودن به چه معناست؟ مثلا نويسندگي، تهيه‌كنندگي و كارگرداني فيلم سينمايي تا چه حد استانداردهاي حرفه‌اي بودن را، احراز مي‌كند. عوامل موثر ديگري كه موجبات حرفه‌اي‌ شدن در سينما را فراهم مي‌كند، كدام هستند؟ پول تا چه اندازه نقش دارد؟ سياست چه تأثيري مي‌گذارد؟ روش‌هاي جاري چگونه است؟ سهم نيروهاي خوش‌قريحه،‌ متخصص و خلاق از سينما چقدر است؟ اصغر شاهوردي به كجا رسيده است؟ اهل سياست و صاحبان نقدينگي چه سهمي دارند؟ در چشم‌انداز اين اوضاع حق حيات براي چه گرايشاتي محفوظ مي‌ماند؟ بازيگران سياست، پول‌گردانان و سينماگران هريك به سوي كدام سرانجام رهسپار هستند. پادرمياني دولت به چه منظوري صورت مي‌گيرد؟ چه كساني از اين آب گل آلود ماهي مي‌گيرند؟ آمار چيست؟ اطلاع‌رساني كدام است؟ بر اساس و پايه نظارت صنفي و حرفه‌اي چه آمده است؟ آيا تركيب شوراي صنفي جز برآيندي از آراي چند دفتر پخش و منافع چند سينمادار پولدارتر است؟ نقش روسا در اين ميانه چيست؟ نسبت آنها با نقدينگي و مديران چگونه است؟ چه كسي دلسوز سينماي كشور و كدام مرجع نگران نيروي انساني نخبه و مبتكر و خلاق سينما است.» اين كارگردان در ادامه آورده است: «در دو، سه سال گذشته، ظرفيت گروه‌هاي سينمايي به چه ترتيب در ميان دفاتر تقسيم شده است؟ عرضه بر چه قواعدي استوار بوده؟ و نمايش كدام مقررات را رعايت كرده است؟ چه كساني خوب تغذيه شده‌اند؟ چه كساني سوء‌هاضمه گرفته‌اند؟ آيا اصول حرفه‌اي ربطي به انصاف، حق و عدالت دارد؟ چرا بنده بعد از دوسال كار براي توليد و آماده‌سازي يك فيلم هم‌چنان بايد در ترافيك بايستم و راه را به آنكه دايم با محموله از چراغ مي‌گذرد، بسپارم. سينما «قدس» با دو قرارداد براي نوروز به شوراي صنفي مي‌رود و آن شورا كه در ارايه حاكميت بعضي دفاتر بر گروه‌هاي سينمايي شرطي شده است، هم‌چنان بر سبيل كاركرد هميشگي خود عمل مي‌كند و قرارداد «تيغ‌زن» علي‌رغم آ‌نكه تاريخ دارد و اكران بعد از «مادرزن سلام» را شرط قرار داده است، رد مي‌شود و يك قرارداد بي‌تاريخ پذيرفته و ثبت مي‌گردد. تكليف چيست؟ قانون كدام است؟ مجري كيست؟ قاضي كجاست؟ دادستاني هست؟ آيا ما حق نداريم تقاضا داشته باشيم كه قانون از كجا آورده‌ايد با سخت‌گيري در مورد فعالان صنفي اجرا شود؟» او در ادامه خطاب به محمود اربابي اعتقادش را اينگونه مطرح كرد:« بنده بعد از سي‌، چهل سال نويسندگي، تهيه‌كنندگي، كارگرداني حرفه‌اي در سينما به جنابعالي عرض مي‌كنم كه حاصل كار آن اداره با سينماي حرفه‌اي در نسبتي كه با فرمول زير پيدا مي‌كند، قابل ارزيابي است: سود ضرب در قانون مساوي 1 (فرمول سينمايي مافيايي) كاركرد شما در برخورد با مولفه‌هاي سياسي و اقتصادي چيست؟ آيا در چشم‌انداز عملكرد شما را مكان تحقق فرمول زير در مجموع سينماي كشور وجود دارد؟ سود تقسيم بر قانون مساوي يك (فرمول سينماي ملي) تقاضا دارم به عنوان مرجع قانوني شكايت بنده از شوراي صنفي را بررسي نموده و و از حقوق حرفه‌اي اعضاء صنوف دفاع كنيد و براي مبارزه با هرگونه استفاده از موقعيت صنفي، قانون از كجا آورده‌ايد را در مورد همه فعالان صنفي حاكم كنيد و به همه مخالفان اين قانون با ديده ترديد بنگريد.» او در پايان خاطرنشان كرد: «سينماي ايران بدون مشاركت فعال و نظارت واقعي قاطبه صنوف راهي به سوي ماندگاري ندارد. مافيا، علم، هنر و اخلاق را از سكه مي‌اندازد. مزاج دهر تبه شد در اين بلا حافظ كجاست فكر حكيمي و رأي برهمني» خبرنگار ايسنا پيگير تماس با مدير اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن