تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816961216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودشيفته سينماي ايران در منجلاب برهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: "خودشيفته" سينماي ايران در منجلاب برهنگي
خبرگزاري فارس: اين دختري كه به راحتي جلوي دوربين اجنبي ها و معاندان نظام اسلام خودش را برهنه مي كند و دست به چنين رسوايي مي زند، گلشيفته ي سينماي ايران است.


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري فارس، سايت خبري عصر امروز نوشت: به گذشته جشنواره فيلم فجر كه نگاه مي كنيم ، خاطرات برايمان زنده مي شود ، كه در جشنواره ي چندم چه كسي سيمرغ گرفت، ركورد سيمرغ دست كيست و ديگر آمار و ارقام و خاطراتي كه جنبه ي نوستالوژيك دارد.

اما وقتي مي بينيم وضعيت امروز كم سن و سال ترين كسي كه از بزرگترين رويداد سينمايي كشور سيمرغ دريافت كرده است ، كاممان تلخ مي شود.

گلشيفته فراهاني با بازي در فيلم تحسين شده ي مهرجويي يعني درخت گلابي در 14 سالگي، ركورد كم سن و سال ترين دارنده سيمرغ جشنواره را يدك مي كشد.

نام گلشيفته خيلي زود بر سر زبان اهالي سينما و همينطور قشر عام سينما افتاد و محبوبيت ويژه اي پيدا كرد .

چهره گرم و دلنشين و بازي خوب او باعث شد كه كارگردانان بزرگ خيلي زود به او اعتماد كنند و نقش هاي اول و محوري آثارشان را به او بسپارند و باعث شدند كه خيلي زود گلشيفته سينماي ايران به يك ستاره تبديل شود و نقش هاي ماندگاري را از خود به يادگار بگذارد.

نقش هاي ماندگار كه شايد مهم ترين آنها ، نقش مادري دلسوز و فداكار در شاهكار رسول ملا قلي پور يعني "ميم مثل مادر" مي باشد.

نقش حبيبه كه دختري زخم خورده از نسل امروز ، دغدغه مند و صلح طلب كه از جنگي كه در نقشي در آن نداشت در فيلم خوب حاتمي كيا "به نام پدر" از ديگر هنر نمايي هاي به يادگار مانده از گلشيفته است .

از ديگر فيلم هايي كه گلشيفته فراهاني در آن نقش هاي شاخص را ايفا كرده است مي توان به "درباره الي" ، "هميشه پاي يك زن در ميان است" ، "ماهي ها عاشق مي شوند" ، "ديوار" ، "سنتوري" ، "گيس بريده" و ... نام برد.

قبل از اكران درباره الي اصغر فرهادي بود كه گلشيفته از ايران رفت و شايعاتي پيرامون ازدواج او با يك تاجر مصري سر زبان ها افتاد كه به تدريج اين شايعات بيشتر و بيشتر شد .

گلشيفته با بازي در يك فيلم كردي، فرانسوي كه بدون حجاب در ان حاضر شده بود ، حرف و حديث هاي زيادي را به وجود آورد و تيتر يك رسانه هاي مختلف شد.

بازي گلشيفته در اين فيلم از يك سو خشم عده اي را به شدت بر انگيخت و باعث شد موضع بسيار شديدي بر عليه او گرفته شود و از سوي ديگر برخي از مسئولين تلاش خودشان را براي بازگرداندن گلشيفته به ايران آغاز كردند . كاري كه جز دلسوزي براي اين هنرمند چيز ديگري نبود.

اما گلشيفته با مصاحبه بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و حجاب و همچنين بازي در فيلم "جاي اژدها" كه در آن عملا حجب و حيا را كنار گذاشته و به راحتي بازيگر مرد فيلم را مي بوسد و در رخت خواب با پوشش بسيار نا مناسب حاضر مي شود و . . .

گلشيفته با اين عمل تمام پل هاي پشت سر خودش را به اميد مبدل شدن به ستاره هاي هاليوودي خراب كرد و راهي براي خودش و دلسوزانش در ايران و حتي پدر و مادرش باقي نگذاشت .

با اين وجود گلشيفته در ايران هنوز اندك طرفداراني بخاطر نقش آفريني هاي درخشانش در ايران اسلامي داشت .

اما در حالي كه مدتي بود بي اخلاقي هاي او را بخاطر مسائل و حاشيه هاي مختلف از ياد برده بوديم ، ناگهان عكسي از او در فضاي سايبري منتشر شده است . عكسي كه در آن نيم تنه ي بالاي گلشيفته كاملا برهنه است و ... (نوشتن در موردش سخت است).

با مصاحبه هايي كه پدر و مادر فراهاني انجام دادند و ادعا كرده بودند كه دختر نازنين شان اهل چنين بي حيايي ها و خود فروشي ها نيست و اينكه اين كار يك خائن است و اين عكس ساختگي و فتو شاپ است ، اندك اميدي در دلمان زنده شد كه شايد حق با خانواده ي فراهاني باشد.

اما با پخش شدن فيلم رسمي اين حركت او در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي ، تمام اميدهايمان نقش بر آب شد .

اين دختري كه به راحتي جلوي دوربين اجنبي ها و معاندان نظام اسلام نيم تنه بالاي خودش را برهنه مي كند و دست به چنين رسوايي مي زند و خود فروشي مي كند گلشيفته ي سينماي ايران است . مادر دلسوز "ميم مثل مادر" ، حبيبه دوست داشتني "به نام پدر" ، سپيده دلسوز "درباره ي الي" و . . . است.

اينكه گلشيفته با چه رويا و تفكري از ايران رفت و دست به چنين اقداماتي زد و دل تمام طرفداران ، خانواده و سينماي ايران را به درد آورد نامعلوم است .

آيا روياي گلشيفته ستاره هاليوود شدن است يا اعتراض به حجاب و نظام و اسلام ؟

بر فرض اينكه گلشيفته از دست رفته با اين رفتار و خود فروشي ها مبدل به سوپر استار هاليوود شد . سئوال اينجاست كه مي ارزد به اين رسوايي؟

مگر ميترا حجار همين راه را نرفت و زود پشيمان شد و برگشت ؟

آيا گلشيفته قبل از اينكه تصميم خودش را عملي كند با حجار مشورت كرده بود كه از اوضاع آن سوي آب با خبر شود كه چگونه از او استفاده ي ابزاري مي كنند ؟

اين رفتار فراهاني آنقدر ناراحت كننده و شوك آور بود كه به جز تاسف خوردن حرف به زبان نمي آيد و كاري از دست قلم هم ساخته نيست .

اما اگر گلشيفته فراهاني كه در ايران جايگاه خودش را پيدا كرده بود ، طمع نمي كرد و كمي صبوري و متانت خرج مي داد تبديل به زن اول سينماي ايران مي شد . و اين را از استعداد و كارنامه هنري درخشانش در وطنش مي شد پيش بيني كرد.

اما او راهي را انتخاب كرد كه احتمال موفقيتش يك هزارم موفقيت در مملكت خودش هم نبود .
بايد ديد كه چند صباح ديگر ، همين نشريات مبتذل و همين فيلم سازان آثار سخيف سراغ ستاره پر فروغ سابق سينماي ايران ، و ابزار و آلت دست امروز غريبان خواهند رفت؟

امثال گلشيفته كه داراي استعداد درخشان در بازيگري باشند در صنعت سينماي كشورمان بي شمارند، اما اميدواريم كه بي راهه اي كه فراهاني طي كرد و خودش قاتل هنر خودش شد را تكرار نكنند.

نكته مهم: درج مطالب وبلاگ‌ها و سايت‌ها لزوماً به معناي تأييد محتواي آنها از سوي خبرگزاري فارس نيست.
*جابر مطهري زاده
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن