تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814286598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي ناكامي‌هاي اخير فوتبال مازندران (‪ ۲‬و آخر)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بررسي ناكامي‌هاي اخير فوتبال مازندران (‪ ۲‬و آخر)
داخلي. ورزشي. فوتبال. مازندران.

ناكامي‌هاي فوتبال مازندران در شرايطي تداوم دارد كه "غلامرضا بهروان" رييس هيات فوتبال استان عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال است و مي‌تواند با رايزني‌هاي خود تغييري در وضعيت نگران‌كننده فوتبال استان به وجود بياورد.

"حسين مكارمي" به اين نكته اشاره دارد كه در طول قريب به يك دهه حضور "بهروان" در مسند رييس هيات فوتبال مازندران اتفاق ويژه‌اي نيفتاده است.

وي گفت: حضور بهروان در هيات رييسه فدراسيون چه تاثيري در روند فوتبال داشته است؟ در زمان حاضر مازندران به دور خود مي‌چرخد و با اين اوصاف نبايد انتظار داشت كه به موفقيت برسد، اگر شرط بر كسب تجربه بود بهروان حالا با تجربه است و بايد بكوشد تا تغييري در فوتبال مازندران به وجود بياورد.

"حسين مسگرساروي" حضور بهروان در فدراسيون فوتبال را در نتيجه‌گيري تيم‌هاي مازندراني بي‌تاثير دانست و گفت: مشكلات در جاي ديگري است كه او نمي‌تواند به تنهايي از پس آنان بربيايد.

وي افزود: فوتبال مازندران داراي مشكلات عميق‌تري است به طوري كه هنوز ورزشگاه ‪ ۱۵‬هزارنفري ساري افتتاح نشده اما درسيستان و بلوچستان ورزشگاهي با آن عظمت مي‌سازند.

وي تصريح كرد: مازندران را مهد فوتبال ايران مي‌دانم اما آدمهاي مثمر ثمري نداريم.

"اسماعيل افشاريان" با بيان اينكه بهروان خود دلسوخته است گفت: وي به تنهايي امكان ندارد تا بتواند تغييراتي را ايجاد كند البته بهروان در فدراسيون فوتبال بايد به اعاده حق استانهاي محروم همانند مازندران بپردازد. چطور است كه سپاهان در اصفهان است و سپاهان نوين را هم در اصفهان شكل مي‌دهند مگر فولاد تنها به خوزستان و يا فولاد مباركه تنها به اصفهان تعلق دارد؟
"رضا تقوي" نيز گفت: عقيده‌ام بر اين است كه مي‌توان از وجود بهروان استفاده بهتري برد. وي مي‌تواند در فدراسيون فوتبال به دفاع از مازندران بپردازد اما به طور قطع در خصوص سرمايه‌گذاري شركتها و سازمانها به نفوذ بيشتري نياز است.

وي افزود: بهروان مي‌توانست وارد عمل شده و زمينه حضور اين شركتها را با مساعدت و عنايت مسوولان فراهم آورد.

پيروزجغتاپور با بيان اينكه بايد بهروان را در مسير صحيح قرار داد گفت:
به يقين بهروان توانايي به دست آوردن چنين جايگاهي را داشته اما بايد توانايي‌هاي بالقوه وي را به بالفعل درآورد تا كمال استفاده را از وي ببريم.

اما فوتبال مازندران چگونه مي‌خواهد از اين بن بستي كه در آن گرفتار آمده خلاصي يابد و گامي رو به جلو بردارد؟ براي بازگشت مازندران به دوران باشكوهي كه داشته چه بايد كرد؟
"پيروزجغتاپور" همدلي و يكدلي مسوولان استان را خواستار شد و گفت: روزي از مهندس "موهبت" مديرعامل نارنجستان نور پرسيدند كه چرا از ورزش كناره گرفته‌ايد كه وي در پاسخ گفت: مسوولان از من كمك مي‌خواستند.

وي افزود: تا زماني كه مسوولان استان حمايت خود را دريغ مي‌كنند شرايط به همين ترتيب خواهد بود.

نمونه يكدلي مسوولان يك استان كه منجر به تحولي عظيم در يك شهر و استان مي‌شود را به عينه در همدان و با تشكيل تيم پاس مي‌بينيم.

"حسين مكارمي" آغاز تصميم‌هاي جديد را خواستار شد و گفت: بايد مسوولان استان در ديدگاهشان نسبت به فوتبال تغيير ايجاد كنند سپس مي‌توان در خصوص راهكارها حرف زد.

"رضاتقوي" ورود استاندار به اين ماجرا و پيگيري مساله تا حصول نتيجه را عامل مهمي دانست و گفت: اگر مي‌خواهيم تا مقابل نابودي فوتبال قرار بگيريم بايد استاندار وارد شود. با ديدن موقعيتي كه استانهاي همدان و يزد به لطف استانداران خود به دست آوردند مي‌توان به نتيجه مورد نظر رسيد.

"اسماعيل افشاريان" نيز نقش استاندار را حياتي توصيف كرد و گفت: در صورتي كه استاندار بتواند شرايطي را فراهم آورد كه به يكي از صنايع بزرگ متصل شويم دغدغه‌ها از بين مي‌رود. تنها ابزاري كه در اختيار نداريم اطمينان مالي است كه برآورده ساختن آن از عهده استاندار برمي‌آيد.

"حسين مسگرساروي" حضور دولتمردان در فوتبال را موثر عنوان كرد و گفت:
استاندار ونمايندگان مجلس مي‌توانند فوتبال استان را نجات دهند.

وي افزود: مشكل عمده در نداشتن پشتوانه مالي است. در بيشتر استانها كه از دسترنج مربيان مازندراني استفاده مي‌كنند سرمايه‌گذاري صورت مي‌پذيرد اما در مازندران اين اتفاق نيفتاده است.

فوتبال مازندران جمعه هفته گذشته شموشك نوشهر را از دست داد.

اين تيم ريشه‌دار به پيكارهاي ليگ دسته دوم فوتبال ايران سقوط كرد تا به مازيران ساري ديگر نماينده مازندران در اين مسابقه‌ها ملحق شود.

به اين ترتيب نساجي مازندران در فصل آينده مسابقه‌هاي ليگ دسته اول كشور يگانه تيمي است كه از مازندران شركت دارد.

اين در حالي است كه در جمع شش تيم برتر رقابتهاي ليگ برتر اميدهاي كشور تيمهاي خوش نوش‌سازي و شموشك نوشهر از مازندران حضور دارند كه به اثبات مي‌رساند اين استان از نظر استعدادپروري بسيار مساعد است اما به دليل عدم حضور تيم‌هاي مازندراني در عرصه رقابتهاي ليگ چاره‌اي جز مهاجرت
استعدادهايش ندارد.

در حال حاضر قريب به ‪ ۳۰‬فوتباليست مازندراني در تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران حضور دارند كه از مطرح‌ترين آنان مي‌توان به "شيث رضايي" (پرسپوليس تهران) ، "محسن يوسفي" ، "اصغرنادعلي" و "مهيارحسن نژاد" (استقلال تهران)، "رحمان احمدي" و "مجيد ايوبي" (سايپاتهران) ، "فريدون فضلي" (صباباتري تهران) ، "فرهاد خانگلي" و "مصطفي مهدي زاده" (پيكان تهران)، "محمود پوراسدالله" ، "صابرميرقرباني" ، "اميرحسين يوسفي" و "روح‌الله عرب" (صنعت نفت آبادان" ، "ياشاخليلي" (مس كرمان) ، "محسن بنگر" (سپاهان اصفهان) ، "محمدرضاخلعتبري" (ذوب‌آهن اصفهان) ، "ابوذر رحيمي" ، "سهراب انتظاري" ، "مجيد نورمحمدي" و "ميثم بائو" (راه‌آهن تهران) ، "هاني ميرهاشمي" (برق شيراز) ، "حامد شيري" (فجرشهيدسپاسي شيراز) ، "مجتبي ترشيز" (استقلال اهواز) ، "مرتضي غلامعلي تبار" (ملوان بندرانزلي) ، "ابراهيم تقي‌پور" و "محمد مختاري" (پگاه گيلان) ، "مهدي خيري" و "اويس كردجهان بگلو" (پاس همدان نام برد. ك/‪۴‬
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن