تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815705399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم من سياسي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ام جم:ادوارد زوئيک فيلم الماس خون را بر پرده سينماها دارد. او که پس از «آخرين سامورايي» تنها يک فيلم تلويزيوني (life 6/1) کارگرداني کرده ، حالا پس از 3 سال «آخرين الماس» را روانه اکران کرده است. آنچه در پي مي آيد ، گزيده گفتگوي او با هاليوود ريپورتر و شيکاگو سان تايمز در 7 و 10 دسامبر 2006 است. پيش از هر چيز آيا اعتراف مي کنيد الماس خون مي تواند شباهتهايي به آثار کلاسيک اين چنيني داشته باشد؟ به هر حال همه چيز تغيير کرده ، حتي در آفريقا. سينماي کلاسيک بخش مهمي از اعتبار و اصالتش به قدمتش برمي گردد اما اگر بخواهيم کمي سختگيري و تعصب را کنار بگذاريم ، الماس خون مي تواند يکي از آثار کلاسيک سينماي حال حاضر لقب بگيرد و قرابتش به توليدات قديمي فيلمهايي است که به تب و تاب معدنچيان طلا مي پرداخت و سختکوشي و مخاطرات آنها را نشان مي دهد. داستان سي گابي ميشل تا چه حد به واقعيت نزديک است؟ اين تهاجمات و خشونت هاي موجود در فيلم چيزي نيست که ما ديگر در آفريقا نداشته باشيم. اين قبيل اتفاقات و همچنين بيگاري کشيدن از سياهها براي استخراج ثروتشان هميشه بوده است. آنچه در رمان چارلزلي ويت و گابي ميشل نوشته شده ، در واقع حتي مي تواند يک وقايع نگاري روزانه قلمداد شود. تصور کنيد به جاي سيرالئون يا رواندا يا حتي سودان ، منطقه اي ديگر در فيلم مکان شما باشد. آن وقت با اين داستان آيا حرفي براي گفتن مي ماند؟ آفريقا فقط معضل جنگ داخلي و شورش را ندارد. هر گوشه اي از آنجا اگر اين زد و خوردها را نداشته باشد ، حتي درگير معضلات بيشتر و بيشتري است. فاجعه اي مانند ايدز و تجارت انسان در اين مکان طبيعي است که اين معضلات آگرانديسمان شوند. حضور شما و تيم کارگرداني و همچنين بازيگران در آفريقا چقدر طول کشيد؟ در مجموع حضور 7 ماهه اي را براي «الماس خون» در آفريقا داشتيم و بايد بگويم در حالي که آماده بوديم و فيلمنامه آخرين در دست من بود ، وارد آفريقا شديم وگرنه که قطعا حضورمان بيشتر مي شد. اين بار هم فيلمنامه تصويري در اختيار داشتيد يا اين که مجبور شديد سر صحنه چيزهايي را از نو آماده کنيد؟ جنگهاي داخلي سيرالئون ، سکانس هاي مربوط به دهکده دي جي مون و موارد ديگر چيزهايي بودند که کاملا در ذهنم جاي گرفته بودند از اين رو مشکل اين چنيني نداشتيم. شايع شده بود «الماس خون» آنچنان به اصل قضيه يعني اوضاع اسفناک و شرايط زندگي سياهان نپرداخته و بيشتر يک تريلوژي جنايي و يا گنگستري است. آيا واقعا چنين است؟ ما قصد ساخت فيلم سياسي و نشان دادن گناهکار و بي گناه را نداشتيم. هرچند صراحتا مي گويم که «الماس خون» همانقدر که مي تواند به آثار کلاسيک نزديک باشد مي تواند يک تريلر جنايي هم باشد. حتي يک ملودرام عاطفي... اين که اين فيلم را تماما متعلق به يک ژانر بدانيم ، شايد ما را به بيراهه بکشاند. به نظرم «الماس خون» مي تواند فيلمي با رگه هاي عاطفي هم قلمداد شود ، اما اين عنوان کافي نيست. چقدر به حضور يک خبرنگار در فيلمتان اعتقاد يا نياز داشتيد؟ آيا «الماس خون» بدون داشتن شخصيت «مدي بوون» دچار نقص مي شد؟ اين کاراکتر در زيرساخت داستان ريشه دوانيده بود و شخصيتي تاثيرگذار است متفاوت از حضور سمبليک ؛ به نوعي کاراکتر پيشبرنده محسوب مي شود. چقدر به اين که اين خبرنگار مونث باشد و آن هم يک خبرنگار زن امريکايي توجه داشتيد؟ مليت او برايمان مهم نبود همچنان که مليت دي کاپريو در نقش آرچر مي توانست چيز ديگري باشد ، مهم حضور و داشتن هدف مشترک آنها بود. اما به نظر مي رسد شخصيت مدي در مواقعي بويژه در سکانس روستا و آنجايي که او با قلبي پر از درد در جمع دردمند زنان دهکده نشسته ، نقش يک حامي و يا يک قديس را ايفا مي کند ، خصوصا با آن پيراهن آبي و چهره نماي نزديک پر از رنج؟ خب به اين تيپيکال و فيزيک حرکتي و همچنين مواردي که گفتيد به چهره «کانلي» برمي گردد. به هر حال او آدمي است و شغلش اقتضا مي کند درک بيشتري از دردمندها داشته باشد. اما اين حقيقت خواهي او و اصرارها و ديالوگ هاي بعضا کليشه اي به نظر خيلي نمادين نمي آمد؟ اگر هم چنين باشد در حرکت با 2کاراکتر ديگر به اين مرز رسيديم. او حقيقت خواهي اش را به آرچر و سولومون بايد تفهيم کند و ابتدا به ساکن مجبور است که با کلام به آنها هشدار بدهد. چقدر از بازي بازيگران الماس خون راضي هستيد؟ بازي نقش دني آرچر ، انتخاب دي کاپريو چيزي شبيه معجزه بود. نوع بازي او و تفاوت و وزن کاري اش قابل مقايسه با چند سال پيش نيست ، مسلما او مدام در حال پيشرفت است. شايد اصلا نشود بازيگر ديگري را به جاي لئوناردو در نقش دني آرچر تصور کرد اما حضور «دي جي مون هان سو» واقعا غنيمتي بود. او توانايي بازيهاي متفاوت در کمترين ثانيه ها را دارد و لئوناردو از وجود هان سو بهترين استفاده را کرد ، ضمن اين که کانلي نيز مانند هميشه تاثيرگذار کار کرد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن