تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833671513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي سينماي جنگ


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ایسنا-در بررسي پديده‌هاي موجود در جهان و رويدادها و امكانات مي‌توان از روش‌هاي گوناگوني بهره جست و استفاده كرد اما در بين همه اين روشهاي موجود چهار رويكرد نظري اثبات گرايي تفسيري انتقادي و پست مدرن بيشترين سهم را در نگاه به پديده‌ها و بررسي آنها داشته‌اند. در وبلاگ "ساندويچ رسانه با نان فلسفه" به نشاني http://www.philo-tonkaboni.blogfa.com در ادامه مي‌خوانيد: سينما رسانه‌اي است كه منتقدان و مفسران بسيار زيادي در باب آن از دلايل پيدايش و ضرورت آن تا تاثيرگذاري و جايگاه آن در بين مخاطبان سخن گفته اند. اما در بررسي سينماي جنگ از منظر اثبات گرايي كه ريشه اين نگاه در تفكرات فلسفي آگوست كنت ديده ميشود و سعي دارد تا به پديده ها از زاويه كميت و اندازه گيري بيروني و قابل لمس بودن آنها نگاه كند بايد به بررسي ميزان فيلم هاي ساخته شده در باب سينماي جنگ ميزان فروش و استقبال مخاطبان و به تبع آن اندازه گيري ميزان تاثير اين فيلم ها در نوع نگاه تماشاگران به جنگ و تبعات آن و همچنين بررسي فيلمها در رد و يا حمايت از جنگ پرداخت. در رويكرد تفسيري ما به نوعي در مقابل نگاه اثبات گرايانه قرار ميگيريم. در اين نوع نگاه به سينماي جنگ آن را از درون و محتواي اين نوع سينما و هدف و توجيه سينماگران جنگي بررسي مي كنند. در نگاه تقسيري ميزان استقبال مخاطبان و فروش و گيشه مطرح نيست همانطور كه تعداد فيلمسازان جنگي تاثيري در اين نوع نگاه تفسيري ندارد. در اين رويكرد عمق معاني موجود در پديده ها و مفاهيمي كه ميتوان از آنها استخراج كرد توجه ميشود و در واقع برخلاف نگاه اثبات گرايانه كه از بيرون به پديده ها نگاه ميكند در رويكرد تفسيري از درون و نگاه معناگرا و مفسرانه به سينماي جنگ تاثيرگذار است. در اين رويكرد منتقد و يا محقق بيشتر از آنها كه به آمارگيري و عوامل خارجي توجه داشته باشد به محتوا و حرفهايي كه فيلم جنگي دغدغه بيان آن را دارد توجه ميكند.در اين رويكرد مهم نيست كه چقدر فيلم جنگي ساخته شده و يا مخاطبان تا چه خد از آن استقبال كرده اند بلكه مهم مضمون اين ژانر و محتواي آن است كه موافق و يا مخالف جنگ نشان داده مي‌شود، هرچند كه عوامل بيروني هم در تفسير او تاثير بسياري دارند ولي براي او مهم خود فيلم و حرف آن است نه استقبال مؤلف و تماشاگر از فيلم. در نگاه انتقادي كه ريشه آن در تفكرات ماركس ديده ميشود و مكتب فرانكفورت از پرچم داران اين رويكرد نظري است. به نظر انتقادگراها هرچند كه معاني ابراز شده و فهم شده كه از ديد تفسيرگراها ممكن است يك معناي واحدي را داشته باشند دچار بازنمايي غلطي ميشوند كه عوامل مختلف اجتماعي اقتصادي و سياسي بر آن تاثير بسزايي دارند. به نظر آنها هرچند كه ممكن است بعنوان مثال فيلمي ضد جنگ ساخته شود ولي اينكه در چه فضايي و با چه امكاناتي ساخته شده است تاثير بسزايي در آن دارد. به نظر آنها اينكه اين فيلم در هالييوود و يا كشورهاي شرقي ساخته شود فرق بسيار زيادي با هم دارند. به نظر انتقاد گراها مثلا اگر فيلم تاثيرگذاري در هالييوود بر ضد متحدين ساخته شود، بي‌شك بايد سهم بسيار زيادي از تاثير آن را به سينماي هالييوود و تاثير آن بر روي مخاطبان قائل شد نه خود محتواي فيلم. بنابر اين به نظر آنها عوامل اقتصادي، اجتماعي، سياسي و دسترسي به امكانات است كه بسيار مهم و تعيين كننده است. اما رويكرد پست مدرن در هيچ چارچوبي نمي گنجد. منتقدان و محققان در اين نوع نگاه بدون در نظر گرفتن هيچگونه پيش فرض و احتمالي به مطالعه نقد و تحقيق مي‌پردازند. به عنوان مثال در سينماي جنگ مهم نيست كه فيلم موضع ضد جنگ و يا مخالف جنگ دارد و يا اينكه تماشاگران از آن استقبال كرده اند يا نه و حتي نه اين مهم است كه از چه كمپاني و كشوري توليد شده است بلكه در واقع مهم خود منتقد و نوع نگاه آن به موضوع است. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن