تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815340831
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم
نشست نقد وبررسي «آتش سبز» با حضور محمدرضا اصلاني كارگردان، قاسم قليپور تهيهكننده و بازيگران آن مهتاب كرامتي و عزتالله انتظامي برگزار شد. اين نشست كه بعدازظهر روز ـ پنجم آبانماه ـ در فرهنگسراي ارسباران (هنر) برگزار شد، عزتالله انتظامي در اين نشست به مسير فعاليتهاي فرهنگي كشور اشاره كرد و گفت: متأسفانه مسئله فرهنگي كشور راه بسيار اشتباهي را ميپيمايد و روزبهروز نيز وضعيت آن دردناكتر ميشود و با توجه به وضعيت بينالمللي ايران اين نگاه، نگاه زيبايي نيست. او ادامه داد: در ميان فيلمهايي كه توليد ميشوند، گاه انسان با توجه به عوامل و سرمايهگذاران فيلم دستخوش تعجب ميشود. درحال حاضر در موزه سينما نزديك به 30 الي 40 هزار حلقه فيلم وجود دارد و با نگاهي به آنها متوجه ميشويم كه برخي فيلمهاي قديمي به مراتب بهتر از فيلمهاي فعلي هستند. او همچنين عنوان كرد: گاه در فيلمهاي قديمي، زناني به شكل بيحجاب به اجراي حركات موزون ميپرداختند، اما در شرايط فعلي گاه ميبينيم كه برخي از هنرپيشههاي زن عليرغم برخوردار از پوشش، حركاتي انجام ميدهند كه صدبرابر موزونتر است. بازيگر فيلم «آتش سبز» در بخش ديگري از صحبتهايش نيز به وسواسش در انتخاب نقش اشاره كرد و گفت: هنركاري است كه براي آن بسيار ارزش قائل هستم و حتا كار براي مردم را نوعي عبادت ميدانم. به همين جهت از ابتداي فعاليتم در عرصه تئاتر و سينما، هركاري را قبول نكردم و شايد علت آنكه كمتر كار ميكنم نيز همين مسئله باشد. او همچنين به شركت گسترده مردم در مراسم تدفين زندهياد شكيبايي و منوچهر نوذري اشاره كرد و افزود: اين حركت مردم مانند رودخانهاي است كه هيچگاه نميشود جلوي آن را گرفت و اگر انتخابها نيز درست صورت گيرد، سطح فكري مردم بسيار بالاتر ميرود و شايد علت آنكه مردم طي سال گذشته علاقه چنداني به سينما نشان ندادهاند، همين مسئله باشد. انتظامي درباره همكارياش با اصلاني در ساخت فيلم «آتش سبز» نيز اظهار كرد: اصلاني را از زمان «شطرنج باد» ميشناسم و همواره دوست داشتم كه ميتوانستم در آن فيلم در نقش محمدعلي كشاورز باز ميكنم. پس از آن نيز دورادور در جريان فعاليتهاي او بودم و هنگامي كه پيشنهاد بازي در اين كار را دريافت كردم، به دليل آنكه كارگردان آن محمدرضا اصلاني بود آن را قبول كردم، هرچند كه در ابتدا به طور كامل متوجه فيلمنامه آن نشدم. بازيگر «هزار دستان» در ادامه با بيان اينكه در انتخاب نقشها، كارگردان براي او اهميت بالايي دارد درباره تهيهكننده اين فيلم نيز گفت: براي آقاي قليپور از زمان تهيه «عروس آتش» ارزش بالايي قائل هستم و معتقدم او از تهيهكنندههاي بسيارخوب سينماي ايران است كه حتا جا دارد مجسمه او نيز ساخته شود. او درباره فيلم «آتش سبز» نيز عنوان كرد: احساس ميكنم اينكار، كاري متفاوت است و اگر كسي بخواهد به تماشاي آن بنشيند بايد در ابتدا تاريخ ايران را به خوبي بشناسد و در غيراينصورت اگر بدون دانش به تماشاي اين فيلم بپردازد، جرياني مانند نمايش اين فيلم در جشنواره فجر پيش ميآيد كه در آن، حتا داوران خارجي بيشتر از ايرانيان از فيلم لذت بردند! متأسفانه مسئله فرهنگي كشور راه بسيار اشتباهي را ميپيمايد و روزبهروز نيز وضعيت آن دردناكتر ميشود و با توجه به وضعيت بينالمللي ايران اين نگاه، نگاه زيبايي نيست. آقاي بازيگر در بخش ديگري از صحبتهايش نيز عنوان كرد: متأسفانه نگاه به فرهنگ و تاريخ ايران زمين هيچگاه به شكل درستي مورد توجه قرار نگرفته و در تئاتر و سينما كسي نتوانسته به خوبي به آن بپردازد و گويي به عمق مسايل و قضايا پي نبردهاند، اما اكنون كه اين فيلم را براي اولينبار ديدم، احساس ميكنم توانسته اينكار را انجام دهد و احساس ميكنم با بازي در اين فيلم براي خود افتخار كسب كردهام و احساس ميكنم با بازي در مقابل فيلمهاي سخيفي كه هست، بيانگر تاريخ است و به عنوان يك هنرپيشه به كارگردان آن تبريك ميگويم و اميدوارم بتوانم در فيلمهاي ديگر او نيز حضور داشته باشم. عزتالله انتظامي مسئله اكران فيلم «آتش سبز» اشاره كرد و گفت: معتقدم اين فيلم نيز تماشاگر خاص خود را دارد و به شرطي كه اكران به موقعي داشته باشد قطعا مخاطب خود را خواهد يافت. انتظامي در بخش پاياني صحبتهايش نيز در پاسخ به سئوالي كه مبني بر وساطت او در اكران اين فيلم مطرح شده بود گفت: در زمان اكران «ميناي شهر خاموش» نيز اعتراض كردم و جواب خاصي نگرفتم، لذا فكر ميكنم شايد اگر اين قضيه از طريق مطبوعات پيگيري شود، تأثير بيشتري برجاي گذارد. محمدرضا اصلاني، كارگردان اين فيلم نيز در اين نشست عنوان كرد: شايد يكي از مسايلي كه موجب شده، موضوعات فعلي سخيف باشند، اين است كه از قبل برخي قالبها بر موضوعات حاكم شدهاند و با توجه به آن قالب نميتوان به آن موضوع پرداخت. بايد توجه داشته باشيم كه نميتوان موضوعات اجتماعي، سياسي و فرهنگي ما را با ساختارهاي وسترن و يا هاليوودي ارايه كرد و لازم است ساختار از درون موضوع پديد آيد. او ادامه داد: البته از درون جوشيدن مسئله تنها مربوط به بحث ساختار نيست. در مورد معنا نيز بايد همينگونه عمل كرد كه تاريخ را از ساختار فرسودهاش دور ميكنيم، ساختار فيلم را نيز جديد كنيم. اين كارگردان در بخش ديگري از صحبتهايش نيز اظهار كرد: ملت ما، ملتي نيست كه حرف ديگران را سرلوحه قرار دهد و اگر امروز به نوعي دچار بحران فرهنگي شدهايم، علت آن است كه به حرف جهانيان گوش ميكنيم و امروزه در حاليكه تنها پنج سال بعد از شكلگيري سينما، اين صنعت وارد ايران شده، هنوز هيچ حرفي در اين زمينه نداريم و به نظر ميرسد نيروي ما بر باد رفته است. او ادامه داد: متأسفانه، امروز حتا تاريخ ما نيز در حال حذفشدن از جهان است و اين خطر بزرگي است كه من در برابر آن ايستادهام و حتا اگر لازم باشد براي ساخت فيلم ديگري در اين زمينه 20 سال ديگر هم صبر ميكنم اما به هرحال تاريخ بر من نميگذرد. اصلاني همچنين خاطرنشان كرد: ملتي كه از خود تئاتر ندارد، ملت نيست و ما بايد براي خود صاحب روايت باشيم و بايد اقشار مختلف هنرمندان كه از يكديگر جدا افتادهاند دوباره به يكديگر وصل شوند. اصلاني در بخش پاياني صحبتهايش نيز در پاسخ به سئوالي كه مبني بر ساخت سهگانه او و قسمت سوم آن به نام «بهشت» مطرح شد، گفت: فكر ميكنم به همان اندازه كه بهشت واقعي دور است، آن نيز دور باشد، اما در هرحال «بهشت» در قلب ماست. مهتاب كرامتي ديگر بازيگر اين فيلم نيز در اين نشست عنوان كرد: نهايت آرزوي يك بازيگر آن است كه در فيلمي نقش شخصيتهاي مختلف را بازي ميكند و من نيز هنگامي كه اين پيشنهاد را دريافت كردم بدون فكر آن را قبول كردم. البته ابتدا كمي ميترسيدم كه كمكم با كمك و صحبتهاي اصلاني اين مشكل برطرف شد. اين بازيگر ادامه داد: تماشاچيان عام، ما را ميشناسند و دوست دارند، اما چقدر خوب خواهد بود اگر تماشاچي خاص نيز طوري برخورد كند كه خستگي كار از تن ما درآيد و ايكاش به جاي آنكه منتقدان ما را به طور كل نفي كنند، كار ما را مورد نقد قرار دهند. قاسم قليپور، تهيهكننده اين فيلم نيز در اين نشست گفت: احساس ميكنم يكي از خوششانسترين اهالي اين مملكت هستم؛ چراكه اين شانس را داشتهام كه در برخي كارها نام افرادي مانند بيضايي و اصلاني بيايد. او احتمال داد: اين فيلم اول آذرماه اكران شود. جواد طوسي، منتقد سينما نيز در بخشي از اين نشست درباره اين فيلم گفت: احساس ميكنم پس از گذشت 30 سال برخوردي كه درحال حاضر با فيلم «آتش سبز» ميشود مانند آنچيزي است كه 30 سال پيش درباره «شطرنج باد» صورت گرفت و نكته جالب آنكه هر دوي اين فيلمها فصلي مشترك دارند و به مسئله فرهنگ و هوشمندي انسان ميپردازند. به گزارش ايسنا، «آتش سبز» سرنوشت افسانهاي دختري به نام ناردانه است كه در كودكي سروش ازدواجش را با يك مرد مرده ميشنود. او براي گريز از اين سرنوشت خوفانگيز، ناخواسته گام در راهي دشوار ميگذارد. اين فيلم در بيستوششمين جشنواره فيلم فجر موفق به كسب سه جايزه شده و از دوازدهمين جشن خانه سينما نيز دو جايزه دريافت كرده است. منبع : ايسنا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]
صفحات پیشنهادی
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم-هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم نشست نقد وبررسي «آتش سبز» با حضور محمدرضا اصلاني كارگردان، قاسم قليپور تهيهكننده و ...
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم-هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم نشست نقد وبررسي «آتش سبز» با حضور محمدرضا اصلاني كارگردان، قاسم قليپور تهيهكننده و ...
نگاه دوباره به انسان و هنر
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم او ادامه داد: در ميان فيلمهايي كه توليد ميشوند، گاه انسان با توجه به عوامل و ... آقاي بازيگر در بخش ديگري از صحبتهايش نيز عنوان كرد: ...
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم او ادامه داد: در ميان فيلمهايي كه توليد ميشوند، گاه انسان با توجه به عوامل و ... آقاي بازيگر در بخش ديگري از صحبتهايش نيز عنوان كرد: ...
نباید بعد از هر فیلم که میسازم بگویم آقا به خدا من مسلمانم!
نباید بعد از هر فیلم که میسازم بگویم آقا به خدا من مسلمانم! ... اما برای خود من نامتعارف نبود، چراکه کارهای من در عرصهی نمایش عموماً با لحن آدمبرفی بوده. ... آن وقت سازمان صداوسیما پیدا کردم که باعث شد تصمیم بگیرم با تلویزیون همکاری نکنم. ... اینها را قبول داریم یا نه؟ ... ما در عرصهی فرهنگ و ادب و هنر یکیـدو خط قرمز بیشتر نداریم.
نباید بعد از هر فیلم که میسازم بگویم آقا به خدا من مسلمانم! ... اما برای خود من نامتعارف نبود، چراکه کارهای من در عرصهی نمایش عموماً با لحن آدمبرفی بوده. ... آن وقت سازمان صداوسیما پیدا کردم که باعث شد تصمیم بگیرم با تلویزیون همکاری نکنم. ... اینها را قبول داریم یا نه؟ ... ما در عرصهی فرهنگ و ادب و هنر یکیـدو خط قرمز بیشتر نداریم.
آويني براي باورهايش روزي 18 ساعت كار ميكرد
در اوايل انقلاب هر كس كاري بلد بود يك جا ميفرستادندش، چون من كمي عكاسي مي دانستم به تلويزيون رفتم. ... البته من هيچ وقت چرايي آن را سوال نكردم. ... بود و سعي ميكرد در عرصههاي ديگري كه انقلاب به آن نياز دارد كار كند و اولين دغدغهاش جريان مهاجرت بود. ... *مرتضي ميگفت در عرصه هنر، سينما غيرقابل دسترسترين و «نروترين» هنر است كه ...
در اوايل انقلاب هر كس كاري بلد بود يك جا ميفرستادندش، چون من كمي عكاسي مي دانستم به تلويزيون رفتم. ... البته من هيچ وقت چرايي آن را سوال نكردم. ... بود و سعي ميكرد در عرصههاي ديگري كه انقلاب به آن نياز دارد كار كند و اولين دغدغهاش جريان مهاجرت بود. ... *مرتضي ميگفت در عرصه هنر، سينما غيرقابل دسترسترين و «نروترين» هنر است كه ...
سياست را فرهنگي كنيم
داشتيم كه بخاطر مديريتهاي غير هنري در مسندهاي هنري كار را رها كردند و به گوشهاي خزيدند. ... كلهر ادامه داد: من معتقدم هر كس بايد كاري را انجام دهد كه خودش ميخواهد. ... ما در عرصههاي ديگر اين كار را نكرديم چون عيبش زود آشكار ميشد اما در حوزه فرهنگ و هنر اين كار را .... و پيكرهساز كار كردم و مديريت هنري را هم ميشناسم و رشتهام را هم عوض نكردم، سرجمع ...
داشتيم كه بخاطر مديريتهاي غير هنري در مسندهاي هنري كار را رها كردند و به گوشهاي خزيدند. ... كلهر ادامه داد: من معتقدم هر كس بايد كاري را انجام دهد كه خودش ميخواهد. ... ما در عرصههاي ديگر اين كار را نكرديم چون عيبش زود آشكار ميشد اما در حوزه فرهنگ و هنر اين كار را .... و پيكرهساز كار كردم و مديريت هنري را هم ميشناسم و رشتهام را هم عوض نكردم، سرجمع ...
گفت وگوی امین زندگانی با آتنه فقیه نصیری درباره بازیگری
اینبار میزبان آتنه فقیه نصیری هستیم بازیگری كه از اواخر دهه 60 كار خود را در سینما ... به شغلتان، به سینما و تلویزیون و حتی تئاتر ایران چقدر هنری و چقدر حرفهای است؟ ... آن را قبول نكردم و گفتم نمیتوانم، هر چه میخوانم میبینم این توانایی در من وجود ندارد، .... انشاءالله كه هر كس وظیفه خودش را در هر عرصهای كه فعالیت میكند شناسایی كند، ...
اینبار میزبان آتنه فقیه نصیری هستیم بازیگری كه از اواخر دهه 60 كار خود را در سینما ... به شغلتان، به سینما و تلویزیون و حتی تئاتر ایران چقدر هنری و چقدر حرفهای است؟ ... آن را قبول نكردم و گفتم نمیتوانم، هر چه میخوانم میبینم این توانایی در من وجود ندارد، .... انشاءالله كه هر كس وظیفه خودش را در هر عرصهای كه فعالیت میكند شناسایی كند، ...
دلواپسم آینده دوبله ما به «فارسیوان» برسد/ با قحطی صدای ...
وسواس خاصی که از ابتدای کار تا اینجا به خرج دادهام زودتر از آن که باید پیرم کرد. ... تبلیغات، آگهیها و نریشنهایی که میتوانست منافع خوبی برایم داشته باشد را قبول نکردم. ... هزینههای پرداختی بسیار ناچیز است و قابل قیاس با دیگر عرصههای هنر به ویژه ... رادیو آگهیهای تبلیغاتی میخوانند و خلاصه خودشان را در هر عرصهای محک میزنند تا ...
وسواس خاصی که از ابتدای کار تا اینجا به خرج دادهام زودتر از آن که باید پیرم کرد. ... تبلیغات، آگهیها و نریشنهایی که میتوانست منافع خوبی برایم داشته باشد را قبول نکردم. ... هزینههای پرداختی بسیار ناچیز است و قابل قیاس با دیگر عرصههای هنر به ویژه ... رادیو آگهیهای تبلیغاتی میخوانند و خلاصه خودشان را در هر عرصهای محک میزنند تا ...
مصاحبه کامل و خواندنی با نیکی کریمی !!
ديدن فيلم ها و قضاوت درباره اونها چقدر روی کار بازيگری خودتون تاثير گذاشته؟ ... من آموختنيهاي فراوانيدارد و شخصا به يادگيري در عرصههاي مختلف علاقه مندم و هميشه عطش آموختن ... شما در ترجمه، بازيگري، كارگرداني وبخشهاي مختلف هنر فعاليت ميكنيد و ... خبری از "مسئول برگزاری مصاحبهها" مبنی بر رد یا قبول تقاضایم دریافت نکردم.
ديدن فيلم ها و قضاوت درباره اونها چقدر روی کار بازيگری خودتون تاثير گذاشته؟ ... من آموختنيهاي فراوانيدارد و شخصا به يادگيري در عرصههاي مختلف علاقه مندم و هميشه عطش آموختن ... شما در ترجمه، بازيگري، كارگرداني وبخشهاي مختلف هنر فعاليت ميكنيد و ... خبری از "مسئول برگزاری مصاحبهها" مبنی بر رد یا قبول تقاضایم دریافت نکردم.
با حبيب دهقاننسب از سالهاي دور تا پاتوق تلويزيون تنها ...
12 آگوست 2008 – با تئاتر خودش را شناخت و بعدها پا به دنياي پر رمز و راز هنر تصوير گذاشت. خاطرات زيادي ا. ... به هر حال براي بازي در اين فيلم تست دادم و قبول شدم.
12 آگوست 2008 – با تئاتر خودش را شناخت و بعدها پا به دنياي پر رمز و راز هنر تصوير گذاشت. خاطرات زيادي ا. ... به هر حال براي بازي در اين فيلم تست دادم و قبول شدم.
دانلود مشروح مناظره تلويزيوني احمدينژاد و موسوي
يقيناَ اگر چنين اعتقادي پيدا ميكردم ترجيح ميدادم در كار خود باقي مانده و وارد عرصه نشوم. ... ما دوست داشتيم ايران قدرت اول منطقه در عرصههاي مختلف و الگويي براي جهان باشد چرا ... وي بابيان اينكه امام هيچگاه قبول نداشت كه در مقابل زورگويان كوتاه بياييم در ... كه ماموران آژانس ميتوانستند آزادانه از هر نقطهاي از فعاليتهاي هستهاي بازديد كنند.
يقيناَ اگر چنين اعتقادي پيدا ميكردم ترجيح ميدادم در كار خود باقي مانده و وارد عرصه نشوم. ... ما دوست داشتيم ايران قدرت اول منطقه در عرصههاي مختلف و الگويي براي جهان باشد چرا ... وي بابيان اينكه امام هيچگاه قبول نداشت كه در مقابل زورگويان كوتاه بياييم در ... كه ماموران آژانس ميتوانستند آزادانه از هر نقطهاي از فعاليتهاي هستهاي بازديد كنند.
-
گوناگون
پربازدیدترینها