محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831294031
نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچک
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچک
شوراي اقتباس کتاب کودک سيمافيلم بر پايه نيازي شکل گرفته که اگرچه هر سال و در جريان جشنواره ها و همايش ها رنگ و بوي تازه يي مي گيرد، اما اصل ماجرا يعني همان خلاء فيلمنامه نويسي تخصصي براي کودکان و نوجوانان، زخم کهنه يي است که با بيانيه ها و جشنواره ها و ميزگرد ها التيام نمي يابد. اسدالله اعلايي از مديران باتجربه صدا و سيما در زمينه برنامه هاي کودکان و نوجوانان، در شورايي به نام شوراي اقتباس کتاب کودک ماموريت دارد بخشي از اين خلأ را برطرف کند. در کارنامه کاري وي رياست مدرسه هنر و ادبيات کودکان و نوجوانان وابسته به معاونت آموزشي سازمان صدا و سيما، مسووليت واحد طرح و برنامه گروه کودک و نوجوان شبکه اول، مديريت گروه کودک و نوجوان شبکه اول، تصويرگري، نويسندگي و تهيه کنندگي برنامه هاي تلويزيوني، تصويرگري کتاب هاي کودکان و نوجوانان و موارد بسيار ديگري در اين زمينه ديده مي شود. با او در خصوص شوراي اقتباس کتاب کودک گفت وگويي داشته ايم که در زير مي خوانيد.-آيا شکل گيري شوراي کودک و نوجوان در کنار شوراي اقتباس و هم راستا با اهداف آن صورت گرفت؟آن طور که من اطلاع دارم فقط يک شوراي کودک در سيما فيلم وجود دارد که آن هم شوراي اقتباس کتاب کودک است و تقريباً حدود 10 ماه پيش در سيما فيلم، شوراي اقتباس کتاب و رمان، در حوزه کودک و نوجوان تشکيل شد تا آثار داخلي و خارجي را در اين زمينه بررسي کند و قصه هايي را که ظرفيت تبديل شدن به فيلمنامه براي مخاطبان کودک و نوجوان دارند، انتخاب و در مسير توليد قرار دهد. به همين دليل، از افرادي از جمله خود من دعوت به کار کردند و مسووليت شورا هم به من واگذار شد. براي شروع کار، ابتدا فهرستي از کتاب هايي که در جشنواره ها، خصوصاً در جشنواره هاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان جايزه گرفته بودند، تهيه کرديم. براي اينکه به نظر مي رسيد اين فهرست، فهرست قابل اعتمادي باشد و مي تواند در اولويت قرار گيرد. بر اين اساس، تاکنون کتاب هاي زيادي بودند که در شوراي بررسي و از ميان قصه هاي مختلف، برخي تصويب و متاسفانه اکثر آنها رد شد. -کتاب هايي که رد شدند اغلب با چه مشکلي روبه رو بودند؟علت هاي گوناگوني منجر به رد شدن قصه ها مي شود. برخي از آنها به فضاي قصه برمي گردد که به دهه هاي 60 و 70 مربوط مي شود. طي اين مدت تحولاتي در سليقه و پسند مخاطب، مخصوصاً نوجوان، به وجود آمده است که حالا ديگر هر اثري به راحتي نمي تواند براي او جذاب باشد. تحولات فرهنگي، تحول در زيباشناسي، امکان دسترسي به رسانه هاي مختلف و ظهور موضوعات جديد در زندگي کودکان و نوجوانان، باعث مي شود جوان با هر اثري ارتباط برقرار نکند. برخي دلايل هم به جنبه هاي فني آثار مربوط مي شد و قصه ها يا از لحاظ فني ضعيف بودند يا قابليت تصويري شدن براي تلويزيون را نداشتند. نهايتاً تصميم گرفتيم «کارگروه»ي تشکيل دهيم و بررسي اوليه کتاب ها را به اين «کارگروه» بسپاريم، تا از اين طريق بتوانيم به منابع بيشتري دست پيدا کنيم و حجم زيادتري از آثار اعم از کتاب هاي خارجي يا داخلي مورد بررسي قرار گيرد. خوشبختانه بعد از تشکيل «کارگروه» و دسترسي به منابع بيشتر، به آثار جالبي اعم از داخلي و خارجي برخورد کرديم و من اميدوارم در آينده نزديک به متون خوبي دست پيدا کنيم. فعلاً هفته يي دو روز جلسات کارگاه اقتباس کتاب کودک و دو هفته يک بار شوراي اقتباس کتاب کودک تشکيل مي شود. علاوه بر آن، بررسي جديدي روي فيلم هاي سينمايي (خارجي) کودک و نوجوان آغاز کرده ايم که به نظر مي رسد اين اقدام هم در مسير اقتباس از منابع براي دسترسي به فيلمنامه هاي مناسب مي تواند به ما کمک کند. -در اين مدت وضعيت کتاب ها را چطور ديديد؟اظهارنظر در مورد بررسي منابع جديد نيازمند مطالعه و کار بيشتري است. اما در همين مراحل اوليه با کتاب هاي خوبي برخورد کرديم که اغلب آنها خارجي است ولي در عين حال، قابليت اقتباس دارند و بعضاً از جهت فني و دراماتيک قصه هاي پرقدرتي هستند. -داستان هاي خارجي چقدر امکان تصويري شدن را به لحاظ کاراکتر و فضا دارند؟قصه ها و رمان هاي خارجي، کمي پردردسر تر هستند. براي اينکه علاوه بر مضمون و محتوا و ساختار فني قصه، بايد امکان بومي شدن نيز داشته باشند تا بتوانيم آنها را با شرايط فرهنگي زمان و مکان خودمان تطبيق دهيم. برگردان اين قصه ها در قصه هاي رئال يا تاريخي مشکل تر است و در مورد آثار فانتزي و تخيلي به نظر مي رسد دسترسي سريع تري داشته باشيم، چون به لحاظ مکان و زمان و موقعيت هاي ديگر، امکان تغيير در آنها بيشتر است. -در زمينه حقوق مولف کتاب هاي خارجي قوانين خاصي وجود دارد؟ از کتاب هاي ايراني تعدادي انتخاب و از مولف آنها خريداري شده که در حال حاضر در مرحله تدوين نگارش فيلمنامه قرار دارند. در زمينه کتاب هاي خارجي هم تاکنون يک مورد در مرحله نگارش فيلمنامه قرار گرفته است و تعدادي ديگر هم انتخاب شده و به زودي براي نگارش فيلمنامه اقدام مي شود. اينکه استفاده از کتاب هاي خارجي به لحاظ حقوقي چگونه است، من اطلاع دقيق ندارم اما احتمال مي دهم از اين نظر بلااشکال باشد. شوراي اقتباس کتاب کودک سيمافيلم بر پايه نيازي شکل گرفته که اگرچه هر سال و در جريان جشنواره ها و همايش ها رنگ و بوي تازه يي مي گيرد، اما اصل ماجرا يعني همان خلاء فيلمنامه نويسي تخصصي براي کودکان و نوجوانان، زخم کهنه يي است که با بيانيه ها و جشنواره ها و ميزگرد ها التيام نمي يابد.-آيا فعاليت هايي مثل سفارش فيلمنامه هم در برنامه هاي اين شورا تعريف شده است؟هدف اصلي ما بررسي منابع مکتوب و تصويري براي رسيدن به قصه ها و فيلمنامه هاي مناسب است. بنابراين اگر فيلمنامه آماده يي هم به دست ما برسد و کتاب يا رماني پيشنهاد شود، حتماً بررسي مي کنيم. علاوه بر آن، اخيراً از طرف مسوولان سيما فيلم جهت توليد مجموعه يي از فيلم هاي سينمايي ويدئويي تاکيد شده و قرار است نسبت به توليد اين فيلمنامه ها براي فيلم هاي سينمايي تلويزيوني نيز اقدام جدي صورت گيرد. در هر حال، به نظرم گام مثبتي در جهت اقتباس و تدوين فيلمنامه براي توليد آثار تلويزيوني کودک و نوجوان برداشته شده است. -آيا از کارهاي انتخاب شده، آثاري هم به توليد رسيده است؟البته بررسي و انتخاب قصه ها و تبديل آنها به فيلمنامه و بعد توليد آنها طي يک زمان و فرآيند معين انجام مي شود. اما اميدوارم طي سال جاري دو مجموعه، يکي «پسران سفيدرود» که موضوع آن انقلاب است و ديگري سريال «نرسيده به درخت» که بر محور چالش هاي موجود در زندگي يک دختر نوجوان است، در مرحله توليد و آغاز فيلمبرداري قرار گيرد. -تاکنون چه کارهايي به تصويب رسيده است؟به طور کلي کار نمايشي در حوزه کودک و نوجوان خيلي گسترده است؛ گسترده از نظر پيام، موضوع، ساختار و زيبايي شناسي، براي اينکه اين مخاطب به گروه هاي سني مختلفي تقسيم مي شود و کار نمايشي در مورد هر کدام از اين گروه ها از نظر زبان و ويژگي هاي دراماتيک تعريف جداگانه يي دارد. آنچه که فعلاً اتفاق افتاده، انتخاب آثاري براي مخاطب نوجوان است که عمدتاً رئال بوده و مضامين دفاع مقدس و انقلاب اسلامي و موضوعات فرهنگي- اجتماعي را دربر مي گيرد. اما چند اثر فانتزي- تخيلي نيز در مرحله بررسي قرار دارد که ويژه مخاطبان کم سن و سال تر است. -آيا موارد اقتباس تنها به کتاب محدود مي شود؟فعلاً تاکيد بر اقتباس از ادبيات مکتوب است، ولي در حال بررسي برخي از آثار فاخر خارجي کودک و نوجوان نيز هستيم. البته اين کار به معناي کپي برداري از اين آثار نيست، بلکه اگر بخواهيم به طور جدي به فيلمنامه هاي مطلوب برسيم، بررسي بهترين آثار سينمايي- تلويزيوني که در جهان توليد شده نيز يکي از کارهايي است که بايد انجام شود. يکي از زمينه هاي اقتباس هم، استفاده از منابع ادبيات کهن فارسي است. البته اين اقدام، تاملات و دشواري هاي خاص خود را دارد اما فکر مي کنم مي توانيم نتايج خوبي از آن بگيريم. همين طور بخش ديگري از منابع که مي توان در حوزه اقتباس روي آن برنامه ريزي کرد، الهام از متون ديني و قرآن است. -کارشناسان شورا بر چه اساسي انتخاب شده اند؟اين افراد کساني هستند که در زمينه ادبيات نمايشي و قصه نويسي فعاليت مي کنند و برخي از آنها سال ها در حوزه کودک و نوجوان، کار رسانه يي کرده و در زمينه تلويزيون و کتاب، صاحب نظر هستند. -در کنار بحث فيلمنامه به نظر مي رسد ما در زمينه کارگردان سينماي کودک هم بايد مشکل داشته باشيم؟بله، اين هم خودش مشکلي است. اساساً در زمينه نيروهاي انساني که بتوانند به طور تخصصي کار کودک انجام بدهند، ما کمبود داريم. فعاليت رسانه يي در حوزه کودک و نوجوان، کاملاً تخصصي و نيازمند کارشناساني است که اختصاصاً به اين بخش مي پردازند. اين مشکل وقتي خودش را بيشتر نشان مي دهد که ما نيازمند توسعه کمي و کيفي هم باشيم. متاسفانه برخي اين کمبود و مشکل را احساس نمي کنند و به توليد براي کودکان و نوجوانان، کودکانه نگاه مي کنند. رفع اين مشکل، راهکارهايي دارد که در اينجا فرصت توضيح آن نيست. اما يکي از فوايد استفاده از ادبيات مکتوب کودک و نوجوان، به ويژه فراهم کردن امکان ورود قصه نويس ها به فيلمنامه نويسي است که اين خود کار مثبتي در جهت توسعه نيروي انساني براي سينما و تلويزيون به شمار مي رود. -اين کار تا چه حد از نظر اقتصادي به نويسنده ها کمک مي کند؟متاسفانه، با وجودي که اساس کار سينما و تلويزيون نويسندگي است، فکر اوليه را نويسنده ها ايجاد مي کنند و زحمت زيادي مي کشند اما اغلب به لحاظ مالي مورد بي توجهي قرار مي گيرند که به نظر من اين کار، هم جنبه تشويقي دارد هم زمينه تجربه هاي جديد را فراهم مي کند و نويسنده ها نيز از نظر اقتصادي پشتيباني مي شوند. اين کاري است که ما در شيوه هاي مديريت رسانه يي بايد دنبال کنيم، يعني ضمن اينکه هدف ما دسترسي به محصول مطلوب است، بايد گوشه چشمي هم به تربيت نيروي انساني از افراد شايسته داشته باشيم. -ما در زمينه سينماي کودک با دو نوع کار روبه رو هستيم؛ آثاري براي کودک و آثاري درباره کودک. اين شورا به کدام نوع کار توجه بيشتري دارد؟قطعاً تلاش ما به توليد آثار مناسب براي مخاطب کودک و نوجوان اختصاص دارد و خوب است تلاش کنيم خلأ هاي موجود در اين زمينه را پر کنيم. -آيا اين کمبودها تنها در زمينه سينما وجود دارد؟نه، ما در ارتباط با کودک و نوجوان در همه زمينه ها از جمله کتاب، مطبوعات، سينما و تلويزيون با مشکلات جدي مواجه هستيم. محصولات ما از نظر کمي و کيفي، سطح بسيار پاييني دارند و بايد در هر دو زمينه کميت و کيفيت، به موازات هم پيش برويم. اين عجيب است که طي سال ها ما حتي يک فيلم خوب کودک بر پرده سينما نمي بينيم و عجيب تر اينکه از آن طرف هم شاهد هستيم که سيل عظيم محصولات خارجي در قالب فيلم، کتاب، سي دي و بازي هاي رايانه يي، کودکان و نوجوانان ما را تغذيه مي کند. ما هم خيلي کم کار مي کنيم و هم خيلي بد. ما از آنچه که بايد باشيم، کيلومترها عقبيم و اين وضعيت براي کساني که با اين حوزه کاري آشنا هستند و علاقه مند به آن، کمي نگران کننده است.منبع : اعتماد
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]
صفحات پیشنهادی
نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچک
نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچک-نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچکشوراي اقتباس کتاب کودک سيمافيلم بر پايه نيازي شکل گرفته که اگرچه هر سال و در ...
نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچک-نگراني هاي بزرگ براي سينماي کوچکشوراي اقتباس کتاب کودک سيمافيلم بر پايه نيازي شکل گرفته که اگرچه هر سال و در ...
گفت وگو با اسدالله اعلايي؛ دبير شوراي اقتباس كتاب كودك ...
گفت وگو با اسدالله اعلايي؛ دبير شوراي اقتباس كتاب كودك سيمافيلم نگراني هاي بزرگ براي سينماي كوچك-گفت وگو با اسدالله اعلايي؛ دبير شوراي اقتباس كتاب ...
گفت وگو با اسدالله اعلايي؛ دبير شوراي اقتباس كتاب كودك سيمافيلم نگراني هاي بزرگ براي سينماي كوچك-گفت وگو با اسدالله اعلايي؛ دبير شوراي اقتباس كتاب ...
نويسندگان سينما؛ تارانتينو مرد درستکاري که پيشوا شد ...
اما سؤال اصلي در اينجاست که چه لزومي براي حذف اين کنش بزرگ وجود داشته است؟ ... روايت اين فيلمنامه به شکل يک دايره است؛ دايره اي که در دل خود دايره هاي کوچک تري .... همان گونه که مثلاً لري براي آقاي نارنجي و پيکر نيمه جانش نگران است - نيز سرکوب ...
اما سؤال اصلي در اينجاست که چه لزومي براي حذف اين کنش بزرگ وجود داشته است؟ ... روايت اين فيلمنامه به شکل يک دايره است؛ دايره اي که در دل خود دايره هاي کوچک تري .... همان گونه که مثلاً لري براي آقاي نارنجي و پيکر نيمه جانش نگران است - نيز سرکوب ...
سرانجام حضور سینماگران در تلویزیون نگرانکننده است
سرانجام حضور سینماگران در تلویزیون نگرانکننده است-سرانجام حضور ... نگرانکننده است نگراني درباره رويکرد اخير رسانه ملي در جذب کارگردانان سينما به ... اينگونه بود که مثلا مجموعههاي عظيم و تاريخي "سربداران" محمدعلي نجفي، "کوچک .... ملک سليمان تمريني است براي سينماي ما تا دريابيم از لحاظ استانداردهاي فني (همچون جلوه هاي ...
سرانجام حضور سینماگران در تلویزیون نگرانکننده است-سرانجام حضور ... نگرانکننده است نگراني درباره رويکرد اخير رسانه ملي در جذب کارگردانان سينما به ... اينگونه بود که مثلا مجموعههاي عظيم و تاريخي "سربداران" محمدعلي نجفي، "کوچک .... ملک سليمان تمريني است براي سينماي ما تا دريابيم از لحاظ استانداردهاي فني (همچون جلوه هاي ...
سينماي تخيل و جلوه هاي ويژه
سينماي تخيل و جلوه هاي ويژه نويسنده:سوزان سانتاگ مترجم:فرزان سجودي الگوهاي روايتي و ... براي مدتي هيچ کس حرفهاي او را باور نمي کند، نه همسايه ها و نه همکاران. ... فيلمي که برايتان شرح دادم، بايد رنگي باشد و روي صفحه بزرگ به نمايش در آيد. ... و کاملاً عادي، درخانه اي که در شهري کوچک واقع است و يا در تعطيلات (مشغول قايق سواري و يا ...
سينماي تخيل و جلوه هاي ويژه نويسنده:سوزان سانتاگ مترجم:فرزان سجودي الگوهاي روايتي و ... براي مدتي هيچ کس حرفهاي او را باور نمي کند، نه همسايه ها و نه همکاران. ... فيلمي که برايتان شرح دادم، بايد رنگي باشد و روي صفحه بزرگ به نمايش در آيد. ... و کاملاً عادي، درخانه اي که در شهري کوچک واقع است و يا در تعطيلات (مشغول قايق سواري و يا ...
تلفن همراه سومين رخداد بزرگ سه دهه اخير
تلفن همراه سومين رخداد بزرگ سه دهه اخير-S@nti@go_s&k10-03-2009, 04:51 ... گفت که امروزه کمتر کسي در جهان پيدا مي شود، اين دستگاه کوچک کارساز را نشناسد. ... گوشي هاي نسل اولي با ابعاد بزرگ بسيار سنگين بودند که کاربران همواره براي حمل آن ... نگراني والدين براي آگاهي از اين که فرزندشان چرا در مسير مدرسه دير کرده ، رفع شده ...
تلفن همراه سومين رخداد بزرگ سه دهه اخير-S@nti@go_s&k10-03-2009, 04:51 ... گفت که امروزه کمتر کسي در جهان پيدا مي شود، اين دستگاه کوچک کارساز را نشناسد. ... گوشي هاي نسل اولي با ابعاد بزرگ بسيار سنگين بودند که کاربران همواره براي حمل آن ... نگراني والدين براي آگاهي از اين که فرزندشان چرا در مسير مدرسه دير کرده ، رفع شده ...
اطلاعات پایه ساختماني
صنعتي : بناهايي كه منسوب و مربوط به صنعت بوده و در آنجا قطعات كوچك و بزرگ ، سبك و سنگين و حجيم ... خدماتي: بنايي كه در خدمت آسايش و رفع نگراني هاي شهري مورد استفاده قرار گيرد، مانند آتش نشاني ، مراكز ... يا براي سينما و تئاتر وفرهنگسرا و…
صنعتي : بناهايي كه منسوب و مربوط به صنعت بوده و در آنجا قطعات كوچك و بزرگ ، سبك و سنگين و حجيم ... خدماتي: بنايي كه در خدمت آسايش و رفع نگراني هاي شهري مورد استفاده قرار گيرد، مانند آتش نشاني ، مراكز ... يا براي سينما و تئاتر وفرهنگسرا و…
مراقب باشيم كلاه فرهنگي سرمان نرود
بر اساس طرح اكران ويژه فيلم هاي فرهنگي قرار است معاونت سينمايي وزارت ... وي خواسته تا براي روشن كردن وضعيت املاكي كه پدر بزرگ براي آنان به ارث گذاشته است ... نگراني هاي وي و انتقال آن به دختر عمو باعث تصادفي مي شود كه به مرگ آنان مي انجامد. ... را براي (اولاوه ) تعريف مي كند و او و چاقوي با دسته درخت كوچك حك شده بر دسته اش را ...
بر اساس طرح اكران ويژه فيلم هاي فرهنگي قرار است معاونت سينمايي وزارت ... وي خواسته تا براي روشن كردن وضعيت املاكي كه پدر بزرگ براي آنان به ارث گذاشته است ... نگراني هاي وي و انتقال آن به دختر عمو باعث تصادفي مي شود كه به مرگ آنان مي انجامد. ... را براي (اولاوه ) تعريف مي كند و او و چاقوي با دسته درخت كوچك حك شده بر دسته اش را ...
بررسي تطبيقي فيلم و داستان « هري پاتر»
آنها سعي مي کنند که در قراردادهاي سينمايي، براي اعمال نظر در روند نگارش فيلم ... نويسندگان، نگران از بين رفتن ارزشهاي ادبي و داستاني رمان خود هستند. .... درون مايه و کثرت ماجراها و حضور عناصري از دنياي بزرگ ترها، آن را از اختصاص به کودکان جدا مي کند. ... کوچه دياگون و حرکت راوي مانند دوربين فيلم برداري است: قايق هاي کوچک همه با هم ...
آنها سعي مي کنند که در قراردادهاي سينمايي، براي اعمال نظر در روند نگارش فيلم ... نويسندگان، نگران از بين رفتن ارزشهاي ادبي و داستاني رمان خود هستند. .... درون مايه و کثرت ماجراها و حضور عناصري از دنياي بزرگ ترها، آن را از اختصاص به کودکان جدا مي کند. ... کوچه دياگون و حرکت راوي مانند دوربين فيلم برداري است: قايق هاي کوچک همه با هم ...
بحران بازيگران ميان سال در سينماي ايران
بحران بازيگران ميان سال در سينماي ايران-بحران بازيگران ميان سال در سينماي ايران يكي ... در هيچ دوره ايي از دوره هاي مختلف سينما در ايران مورد توجه سينماگران نبوده است به اين معنا كه ... يادمان هست كه سال ها پيش در زماني كه فيلم ها براي آن كه پروانه نمايش بگيرند مي ... داستين هافمن در فيلم بزرگ مرد كوچك ساخته آرتور پن يك استثناست.
بحران بازيگران ميان سال در سينماي ايران-بحران بازيگران ميان سال در سينماي ايران يكي ... در هيچ دوره ايي از دوره هاي مختلف سينما در ايران مورد توجه سينماگران نبوده است به اين معنا كه ... يادمان هست كه سال ها پيش در زماني كه فيلم ها براي آن كه پروانه نمايش بگيرند مي ... داستين هافمن در فيلم بزرگ مرد كوچك ساخته آرتور پن يك استثناست.
-
گوناگون
پربازدیدترینها