تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798472991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلمبرداري فيلم ژاپني در ايران به پايان رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: فيلمبرداري بخش ايران و كراچي فيلم سينمايي «خورشيد بي‌غروب» به كارگرداني ستسورو واكاماتسو و طراحي صحنه «كيوان مقدم» در تهران و بندرعباس به پايان رسيد. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين فيلم سينمايي كه بر مبناي ماجراي واقعي سقوط يك هواپيماي ژاپني ساخته شده كه سال 1985 اتفاق افتاده، «كيوان مقدم» مسئوليت طراحي صحنه بخش‌هاي ايران و كراچي را به عهده داشته است. بنابه گزارش فارس، فيلمبرداري اين پروژه ژاپني ژانويه 2009 آغاز شد كه فيلمبرداري بخش ايران اواخر دي ماه در تهران و بندرعباس صورت گرفت و همزمان با جشنواره فيلم فجر به پايان رسيد. در اين پروژه علاوه بر كن وا‌تانابه نامزد اسكار بهترين بازيگر مرد براي فيلم آخرين سامورايي، عواملي چون ناگانوما مدير فيلمبرداري و اوبوگاوا طراحي هنري همكاري داشتند. «كيوان مقدم» طراح صحنه بخش ايران و كراچي اين فيلم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: دايره تحقيقات طراحي اين فيلم بسيار گسترده بود و از مدتها قبل در اين زمينه تحقيقاتي صورت گرفت و انتخاب لوكيشن‌ها همراه با كارگردان و طراح هنري فيلم انجام شد. وي افزود: با توجه به اينكه بخشي از وقايع فيلم از سال 1969 تا 1979 در تهران و كراچي مي‌گذشت و فيلمبرداري در كراچي امكان‌پذير نبود، در بند‌رعباس اقدام به ساخت لوكيشن‌ كرديم و لوكيشن‌هاي مربوط به تهران را بازسازي كرديم. طراح صحنه «خورشيد بي‌غروب» در ادامه افزود: ما از حدود 6 ماه قبل اقدام به بازسازي خيابان بهارستان، ميدان حسن‌آباد، فرودگاه مهرآباد و چند خيابان قديمي تهران كرديم كه مربوط به سال 1345 بود كه با توجه به تغييرات چشمگير معماري كار چندان ساده‌اي نبود. مقدم به طراحي و بازسازي صحنه‌هاي كراچي در بندر‌عباس اشاره كرد و گفت: صحنه‌هاي كراچي در سال 1970 مي‌گذشت و ما تمام لوكيشن‌هاي كراچي را در بندر‌عباس طراحي و آماده كرديم و از صحنه‌هاي كنار دريا و تا جزئياتي مثل تغيير تابلوها و تهيه ماشين‌ها و ميني‌بوس‌هايي كه با نقاشي‌هاي خاصي كار شده بودند را آماده و بازسازي كرديم. مقدم گفت: ما به هر حال با توجه به تغييرات معماري‌اي كه اتفاق افتاده بود ناگزير بوديم كه در فيلمبرداري كار را در خيابان بهارستان، ميدان حسن‌آباد انجام دهيم و كمي حذف و تعديل داشتيم. اما به دليل اينكه همه چيز از قبل پيش‌بيني و طراحي شده بود، موقعيت‌ها به گونه‌اي بود كه اين امكان را براي ما فراهم مي‌‌كرد كه طراحي در همين خيابان‌ها صورت بگيرد و حتي آمد و شد آدم‌ها با خصوصيات آن زمان تطبيق داده شود. وي گفت: بطور مثال در ميدان بهارستان رستوراني را بايد طراحي مي‌كرديم كه بخشي از آن كاملا تغيير كرده بود و حتي در صحنه‌هاي داخلي خيابان‌هاي شهر ديده مي‌شد كه خود مشكلات خاص خود را داشت و كار سختي بود. مقدم با بيان اين مطلب كه پيش از شروع فيلمبرداري، طراحي‌هاي مختلف كار با طراح هنري و كارگردان فيلم از طريق ايميل هماهنگ مي‌شده، افزود: طراحي‌ها از جزئيات تا كليات با تبادل نظر طراح هنري و كارگردان فيلم انجام مي‌شد كه پس از عزيمت آنها به ايران با بازديد لوكيشن‌ها و ادامه روند كار شكل جدي‌تري به خود گرفت. وي همكاري با گروه ژاپني فيلم «خورشيد بي‌غروب» را جذاب و لذت‌بخش دانست و گفت: اين همكاري تاثير مثبتي براي من به همراه داشت و خوشحالم كه با اين گروه كار كردم. اما بيش از هر چيز مهم اين است كه با تبادل فكر با زبان مشترك سينما به يك درك متقابل رسيديم و در حين كار با زبان مشترك سينما به حدي ارتباط قوي برقرار كرديم كه بدون كمك مترجم مي‌توانستيم تبادل نظر كنيم. وي ويژگي همكاري با گروه ژاپني را داشتن برنامه دقيق و مدون آنها دانست و گفت: در ابتدا فكر مي‌كردم كه شايد تفاوت بين كار ما و آنها در اين است كه با مشكلات اقتصادي رو به رو نيستند اما بعدها متوجه شدم كه نظم و انضباط عنصر بسيار مهمي در يك همكاري است. آنها در گروه‌هاي مختلف توليد و هنري با جلسات متعددي كه برگزار مي‌كردند هميشه در جريان روند كار بودند و در طول توليد به كرات با هم مشورت مي‌كردند و اين چيزي است كه كم‌تر در ايران اتفاق مي‌افتد. بنا به گزارش فارس، گروه توليد «خورشيد بي‌غروب» حدود يك ماه در ايران فيلمبرداري داشتند و از گروهي 60 نفره تشكيل شده بودند. «كيوان مقدم» پيش از اين طراحي فيلم‌هايي چون شهر زيبا (اصغر فرهادي)، رئيس (مسعود كيميايي)، دعوت (ابراهيم حاتمي‌كيا)، واكنش پنجم (تهمينه ميلاني)، بي‌پولي (حميد نعمت‌الله)، اخراجي‌هاي دو (مسعود ده‌نمكي) را برعهده داشته است. انتهاي پيام/ا




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن