واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: علي قويتن گفت: قواعد سبك موزيكال را در فيلم «نسكافه داغ داغ» رعايت كرديم اما اين فيلم براساس فرهنگ و عرف ايراني ساخته شده است. كارگردان فيلم «نسكافه داغ داغ» در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره رويكردش به سينماي موزيكال در اين فيلم اظهار داشت: به اعتقاد من لازم است كه اينگونه سينما در حال حاضر براي تماشاگران وجود داشته باشد و صرفنظر از محدوديتها و مشكلاتي كه وجود دارد، ما بايستي اين نوع كارها را در توليد سالانه سينما داشته باشيم. وي ادامه داد: من فكر ميكنم كه در واقع اگر مردم ما در روزهاي آينده استقبال بيشتري از «نسكافه داغ داغ» كنند و به ديدن اين كار بروند مطمئنا فضاي فيلم و موضوع فيلم باعث خواهد شد تا استقبال بيشتري به وجود بيايد و خود اين موضوع تبليغي براي بيشتر ساخته شدن و ديدن اين نوع فيلمها باشد. قويتن افزود: يك قواعد و حد وحدودي در كشور ما وجود دارد كه ما ملزم به رعايت آنها هستيم بنابراين ما در اندازههاي يك فيلم موزيكال با شرايط و قوانيني كه وجود دارد و در اندازههايي كه از طرف وزارت ارشاد اجازه داده ميشود، كارمان را انجام دادهايم. كارگردان «نسكافه داغ داغ» تصريح كرد: ما از ابتدا فيلم را به همين صورت طراحي كرديم و انجام شد و خودم تمام و كمال از فيلم راضي هستم و تنها نظر بيننده باقي ميماند كه به ديدن فيلم برود و اين كه آيا فيلم به مذاقش خوش ميآيد و آيا باب طبع مخاطب است يا خير؟ اما در كل نظرم اين است كه اگر اطلاع رساني درستي انجام شود و خانوادهها بدانند كه «نسكافه داغ داغ» يك فيلم خانوادگي است، مطمئنا فيلم فروش خوبي خواهد كرد. تهيه كننده «نسكافه داغ داغ» در پاسخ به اين كه آيا از ابتدا قرار بود داستان بر بستري موزيكال روايت شود، گفت: در نهايت موزيكال هم در خدمت روايت است كه اين روايت ميتواند در گونههاي مختلف سينمايي به تصوير درآيد كه ما براي «نسكافه داغ داغ» گونه موزيكال را انتخاب كرديم كه البته در كشور ما يك حد اندازهاي براي كار موزيكال وجود دارد كه نميتوان گفت كه كار صددرصد در قالب موزيكال روايت شده است و در واقع، تعريف به اين شكل است كه ما روايتي را در شكل و گونه موزيكال ساختهايم كه به اعتقاد خودمان كارمان را خوب انجام دادهايم. وي در خصوص دليل تغييرنام فيلم از «افسانه شاديها» به «نسكافه داغداغ» اظهار داشت: در خود فيلم بحث «نسكافه داغداغ» يك تكه كلامي بود در صحبتهاي شخصيت اصلي داستان كه ميتوانست ايجاد شك كند در طرف مقابل كه از او فاصله گرفته بود بنابراين ديديم كه «نسكافه داغ داغ» مي تواند براي ما موثرتر باشد تا «افسانه شادي ها» چرا كه خيلي از بچهها ميگفتند كه ممكن است اين اسم از فضاي خود فيلم دور باشد. كارگردان «نسكافه داغ داغ» در ادامه با رد قرار گرفتن فيلم خود در رده فيلمهاي كودكان و نوجوانان به فارس گفت: البته در جشنواره فيلم كودك هم اين موضوع مطرح شد و از من خواستند كه فيلم را در اين جشنواره نمايش دهم اما من معتقدم كه «نسكافه داغ داغ» فيلمي در ژانر كودكان و نوجوانان نيست و فيلمي كاملا خانوادگي است. وي ادامه داد:من هميشه فكر مي كنم فيلم هايي نظير «سرود تولد» و «نسكافه داغ داغ» درست است كه كودك در آنها نقش به سزايي دارد اما صرفا نمي توانند فيلمهايي كودكانه باشند. اگر خانواده همراه كودك در هر سني به سينما بروند با اين فيلم ارتباط برقرار ميكنند و هركسي ميتواند با شخصيتهاي فيلم همذاتپنداري كند بنابراين «نسكافه داغ داغ» فيلمي به معناي خاص براي كودكان نيست. قوي تن در ادامه با اشاره به چگونگي حضور مرحوم خسرو شكيبايي در«نسكافه داغ داغ» و تجربه كار با وي گفت: مرحوم خسرو شكيبايي قرار بود يك بار در كار ديگري باهم همكاري كنيم كه مصادف شد با فيلمبرداري كار ديگري و همان موقع به من گفتند كه من يك كار به شما بدهكار هستم،نهايتا در زمان ساخت «نسكافه داغ داغ» از ايشان دعوت به همكاري كرديم و ايشان هم تمايل كامل سر كار حاضر شدند و هيچگاه حرفي از پول به ميان نياوردند و حتي در حين كار اينقدر به هم وابسته شديم كه در پايان كار اشك در چشمانمان حلقه زد و پايان كار برايمان سخت بود. وي در خاتمه اظهار داشت: البته قرار بود مرحوم شكيبايي در پروژه جديد من با عنوان«آهنگي براي مادر بزرگ» شخصيت اصلي كار باشد و همچنين من يك مستند نيمه تمام را بر اساس اشعار سهراب سپهري در دست ساخت دارم كه مرحوم شكيبايي اظهار تمايل كرده بودند كه در هر دو كار حضور داشته باشند، اما متاسفانه جامعه هنري از وجود ايشان محروم شد. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]