تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797627086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهی به فیلم نروژی میروش


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: فیلم "میروش" به کارگردانی ماریوس هولست فیلمی است درباره شکستن قالب پدر آرمانی در ذهن یک نوجوان. فیلمی که برای رسیدن به این مهم از کثرت خشونت، سیاهی و تلخی پرهیز نمی‌کند و البته در بستن پرونده پایان فیلم دچار مشکل است. به گزارش خبرنگار مهر، فیلم نروژی "میروش" به جهت محوریت یک نوجوان 15 ساله، آرزوها و دغدغه های او می تواند فیلمی درباره نوجوانان به حساب آید. بخصوص خشونت و تلخی جاری در عمق فیلم به این وجه دامن می زند که با فیلمی سهل و خوشبینانه مواجه نیستیم. فیلم داستان یک پسر 15 ساله آلبانیایی است که در جستجوی پدرش به نروژ سفر می‌کند. او به صورت ناشناس به عنوان خدمتکار به رستوران پدرش وارد شده و با چهره ای از او مواجه می شود که به کلی متفاوت از تصویر ذهنی و آرمانی او از پدر است. میروش نوجوانی افسارگسیخته است که در ابتدای فیلم کوتاه و موجز به دغدغه های او و دنیای کوچکش پرداخته می شود. او از پدر که در کودکی خانواده را ترک کرده، تصویری مبهم در ذهن دارد و با سوالاتی که از برادر بزرگترش می پرسد، در تلاش برای کامل کردن پازل شخصیتی پدر و لمس حضور ناپیدای اوست. از وجهی دیگر او در خلاء وجود پدر، نسبت به قرار دادن برادر بزرگترش در جایگاه او دچار تردید و بحران است. از اینروست که در موقعیتی به توصیه های او در مورد طرز رفتار و غذا خوردن اعتراض می کند و در موقعیتی دیگر از او می خواهد با کمر کتکش بزند تا لمس کند کتک خوردن از پدر چه طعمی دارد! با وجود چنین پسزمینه ای رابطه میروش و برادرش در جایگاه یک تکیه گاه و همراه، پتانسیلی قوی دارد و به همین دلیل وقتی برادرش را در تصادف از دست می دهد، با واکنشی غیرمنصفانه به مادر اعتراض می کند و او را مقصر رفتن پدر و حتی مرگ برادر می داند و ... بالاخره تصمیمی را که همواره در پس ذهن داشته عملی کرده و راهی دیدار با پدر می شود. میروش فقط یک سوال در ذهن دارد و در اولین دیدار نزدیک با پدر - در شرایطی که پدر نمی داند او پسرش است- سوال خود را مطرح می کند: چرا تنها سفر کرده؟ پاسخ پدر نقطه برجسته ای است که به یکباره تصویر او را در مقابل میلوش مخدوش می کند، پدر به کلی منکر داشتن خانواده می شود و ... برای نوجوانی چون میروش که در افکار شخصی خود باور داشته اگر پدر او را ببیند، در اولین نگاه او را می شناسد (در دیالوگی خطاب به برادرش)، این موقعیت و رویارویی یعنی پایان. پایان رویا، پایان آرزو و پایان تصویر آرمانی که از پدر در ذهن می پرورانده است. اما به نظر می آید فیلمساز این فروپاشی را برای نوجوان قهرمان فیلم کافی ندانسته که در روندی تدریجی هر چه بیشتر برای قطعیت این فروپاشی در ذهن میروش، وقت و انرژی صرف می کند و البته باری فراتر از ظرفیت شانه های یک نوجوان برای او در نظر می گیرد. خشونت، سردی، تحقیرشدگی، دروغگویی و ... بخشی از وجوه پدر هستند که در هر موقعیت از پیش چشم میروش می گذرد و نهایتاً وقتی پدر او را به باد کتک می گیرد، این جنبه را هم لمس می کند. قتل، ترس، فرار از مواجهه با حقیقت و نیرنگی که پدر با میروش می کند تا او را از سر باز کرده و به کشور خودش بفرستد، تیر خلاص را به این پدر آرمانی وارد می کند و در نهایت میروش با مردی ضعیف، ترسو، دروغگو، قاتل و ... مواجه است که زندگیش در گرو رازداری اوست و برای حفظ زندگی خود حاضر به دست زدن به هر کاری است. این چنین است که فیلمساز یک مراسم عزای تمام عیار در مرگ پدر آرمانی برگزار می کند و برای رسیدن به این مهم از هیچ چیز کم نمی گذارد. از انتخاب بازیگر نقش پدر که با گریم خاص و آن ته ریش کذایی و ... چهره‌ای منفی و سبع را تداعی می کند تا طراحی موقعیت ها و پرداخت شخصیت پدر که نمونه برجسته آن سکانسی است که او پس از قتل با چهره و لباس خونین، سطل پر از خونابه را در دستشویی خالی می کند و سبعیت از چشمانش می بارد. فیلم "میروش" همانطور که اشاره شد فیلمی درباره شکستن قالب پدر آرمانی در ذهن یک نوجوان است. فیلمی که برای رسیدن به این مهم از کثرت خشونت، سیاهی و تلخی پرهیز نمی کند و البته در بستن پرونده پایان فیلم دچار مشکل است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن