تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816443924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسمان هميشه به ما نگاه مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جام جم: کمال تبريزي از فيلمسازاني است که خيلي راحت مي توان ويژگي «حرفه اي» را به او نسبت داد. مرور کوتاهي بر فيلمهاي متنوع کارنامه اش نشان مي دهد که براي اثبات اين حرف خيلي نبايد دنبال دليل گشت. همين که او«ليلي با من است» را به عنوان فيلمي با موضوع جنگ - که در زمان خودش موضوع خيلي حساسي بود - ساخته و موفق شده و در مقطعي ديگر با «مارمولک» موفق شد بخش ديگري از تابوهاي ناگزير جامعه را شکسته ، کافي است تا او را فيلمساز متفاوتي بدانيم. اطلاق عنوان حرفه اي به يک کارگردان مثل خيلي عناوين ديگر در کشور ما يک صفت پارادوکسيکال به حساب مي آيد چون به همان اندازه اي که عده اي مي توانند از آن برداشت مثبت داشته باشند، زمينه براي برداشت هاي منفي هم وجود دارد اما يکي از چيزهايي که مي تواند درخصوص اين عنوان محل توافق باشد ، اين است که کارگردان مي تواند هر فيلمنامه اي را با پرداختي درست و اصولي و قابل قبول بسازد و مهم تر اين که خيلي هم روي اين که حتما فيلمنامه را خودش نوشته باشد، تعصب ندارد.فيلمنامه کار را فرهاد توحيدي بر اساس برداشت آزادي از رمان «مرشد و مارگريتا» نوشته ميخائيل بولگاکف روسي نوشته و در آن در فضايي پرتخيل و پرطنز ، زندگي در مسکو و فضاي روشنفکري شوروي آن زمان را به نقد کشيده است. از قرار معلوم ، اين نويسنده براي نوشتن اين کتاب 11 سال وقت صرف کرده ولي چون نتوانست کتابش را از چنگ يکي از قوانين بي رحم دنياي هنر و ادبيات نجات بدهد ، تازه بعد از مرگش بود که «مرشد و مارگريتا» به يکي از برترين و جذاب ترين رمانهاي جهان تبديل شد و طبعا فيلمسازان هم براي ساختش مشتاق شدند. اين کتاب ، يکي از رمانها و کتابهاي عمر خيلي هاست. مثلا در کشور خودمان بهروز افخمي به اين رمان خيلي علاقه دارد و قبل از ساخت «گاهي به آسمان نگاه کن» اگر مي شنيديد که کارگرداني قصد دارد بر اساسش فيلم بسازد، شک نبايد مي کرديد که اين شخص بهروز افخمي است. اما با توليد اين فيلم از سوي تبريزي ، معلوم شد که غير از افخمي کسان ديگري هم به آن توجه داشته اند. «گاهي به آسمان نگاه کن» در سال 81 و تقريبا همزمان با «فرش باد» توليد شد. آن زمان هنوز موج فيلمهاي معناگرا اين قدر وسيع و دامنه دار نشده بود. بازگشت ارواح به زندگي و کمک به آدمها ، يکي از تمهايي است که در فيلمهاي اين چنيني زياد مورد استفاده قرار مي گيرد. اينجا هم داستان از جايي شروع مي شود که هاتف - روحي که از زندگي و زمان مرگ آدمها خبر دارد- از آسمان به زمين و آسايشگاهي که جانبازان جنگ در آن سکونت دارند مي آيد تا به زندگي و سرنوشت آنها بپردازد. يکي از ساکنان آسايشگاه ، جانبازي سرطاني به اسم بهمن است که براي چاپ آخرين کتابش مشکل دارد و درخواست کمکش از دکتر متخصص پوست و زيبايي آزمايشگاه براي گرفتن مجوز چاپ هم به جايي نمي رسد. چون او بيشتر به فکر کار ساخت وساز و زدوبندهاي پنهاني اش با تاجري به نام فاضلي است و قصد دارد با کمک او يک مجتمع بزرگ زيبايي پوست تاسيس کند. فاضلي هم براي پيشبرد کارهايش از کارهايي مثل دادن رشوه و وسوسه کردن مسوول واحد اعطاي وام و اعتبارات بانک فروگذار نمي کند...فيلم در واقع طنز گزنده و تلخي است براي جامعه اي که در آن زندگي مي کنيم و نفس مي کشيم. براي همين است که خنده اي که در بعضي صحنه ها بر لبمان مي نشيند ، پايدار نيست و خيلي زود تمام مي شود.رضا کيانيان ، آتيلا پسياني ، حميد امجد ، هانيه توسلي ، اصغر نقي زاده ، احمد آقالو ، محمود بهرامي ، محمود حريرچيان ، مسعود سخايي ، اسماعيل شنگله و پريوش نظريه بازيگراني هستند که در نقشهاي متفاوت کار حاضر شده اند. فيلم کاراکترهاي زيادي دارد و اين يکي از دلايلي است که نتوانيم خيلي به عمق شخصيت آنها نزديک شويم و داستان خيلي پيچيده جلوه کند و حتي گاهي راه را بر مخاطبي که به آثاري با ساختار ساده تر عادت کرده ، ببندد اما به هر حال «گاهي به آسمان نگاه کن» چه در سينماي ايران و چه در کارنامه تبريزي کار قابل توجهي است. اين فيلم را ساعت 20:15 امروز در تکرار برنامه سينما ماورا از شبکه چهار ببينيد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن