تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1819923468
دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما - مسعود جعفری جوزانی کارگردان ایرانی توانست برای خود و گروهی از عوامل پروژهای که در آمریکا میسازد، روادید دریافت کند. علی افتخاری: جیمز راین در روزنامه نشنال نوشت: در همان حال که تهران و واشنگتن در حال رقص دیپلماتیک درباره برنامههای هستهای ایران هستند، یک گروه از فیلمسازان ایرانی از آب شدن آشکار یخهای ارتباط بین دو دشمن دیرین سود بردهاند. مسعود جعفری جوزانی کارگردان ایرانی توانست برای خود و گروهی از عوامل پروژهای که در آمریکا میسازد، روادید دریافت کند. جوزانی که این روزها فیلم سینمایی «در چشم باد» را در کالیفرنیا میسازد، در اینباره میگوید: «یک سال پیش چنین درخواستی بیپاسخ میماند.» او گروه خود را اولین گروه فیلمسازی میداند که پس از انقلاب اسلامی در ایران در سال 1979 توانستهاند وارد ایالات متحده شوند. فیلیپه دیاز، مؤسس شرکت فیلمسازی سینما لیبره استودیو در لسآنجلس که در تولید این پروژه با ایرانیها همکاری میکند، میگوید: «غولهای سینمای آمریکا از مدتها پیش ایده همکاری مشترک با فیلمسازان ایرانی را در سر داشتهاند.»دیاز ادامه میدهد: «پس از هشت سال دوران ریاست جمهوری بوش، دور از ذهن بود کسی در هالیوود حاضر باشد با یک تیم ایرانی شریک شود و روی فیلم آنها سرمایهگذاری کند. برای همین است که ما درگیر این پروژه شدهایم. تشکیلات بوش حاضر نشد به هنرمندان ایرانی، کوبایی یا اساساً هر کشوری که آنها آن را خودسر میدانند، ویزا بدهد.» اما باراک اوباما رئیسجمهوری جدید آمریکا ژوئن پیش در قاهره در سخنانی خطاب به مسلمانان جهان از تمایل برای «غلبه بر دههها بیاعتمادی» خبر داد. در فاصله کمتر از یک ماه به برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، دو کشور درگیر یک دیپلماسی طراحیشده درباره برنامه هستهای ایران هستند که تهران بر صلحآمیز بودن آن تأکید دارد. جوزانی از تغییر خط مشی اوباما استفاده کرد و با مراجعه با سفارت آمریکا در دوبی برای ساخت فیلمی سینمایی بر مبنای مجموعه تلویزیونی موفق «در چشم باد» در آمریکا تقاضای صدور روادید کرد. جوزانی پس از پایان 40 روز فیلمبرداری این پروژه در لسآنجلس در یک گفتوگوی تلفنی، میگوید: «از زمانی که اوباما رئیسجمهور شده، میتوانید تغییرات را حس کنید. کارکنان سفارت برخوردی بسیار محترمانه داشتند و بلافاصله به گروه ما ویزا دادند.»فیلم جوزانی به نوعی روایت سینمایی مجموعه 52 ساعتی «در چشم باد» است که از طریق یک داستان ملودراماتیک سرشار از صحنههای نبرد، تماشاگر را در میان شش دهه از تاریخ پرآشوب ایران هدایت میکند. داستان پس از جنگ جهانی اول آغاز میشود و تا سالهای 1980 و پس از حمله عراق به ایران ادامه دارد. شخصیت اصلی مردی به نام بیژن است که سال 1945 از ایران درگیر جنگ خارج میشود تا در آمریکا زندگی جدیدی را تجربه کند. سالها میگذرد. بیژن اکنون متخصص اعصاب است و در لسآنجلس زندگی میکند. تا اینکه نامهای از زنی به دست او میرسد که ادعا میکند همسر اوست، کسی که بیژن فکر میکرد به دست ارتش شوروی کشته شده است. قهرمان داستان اکنون باید بین نامزد خود و زندگی بیدردسر در کالیفرنیا و بازگشت به ایران و رفتن پیش کسانی که ظاهراً همسر و پسر او هستند، یک کدام را انتخاب کند و این درحالی است که ایران در آستانه جنگ با عراق است. پارسا پیروزفر بازیگر نقش بیژن، در اینباره میگوید: «او مردی عادی و شریف است که با شرایطی غیرعادی روبهرو شده است. زندگی او در ایران با جنگ و آشفتگی همراه میشود. او به آمریکا میرود و میخواهد گذشته خود را از یاد ببرد، اما گذشته او باز میگردد.»دیاز از همکاری چشمگیر تیم ایرانی و همتایان آمریکایی آنها میگوید و اینکه رفاقت و شوخیهای آنها سرصحنه حامل پیامی قوی درباره ارتباطات بین فرهنگی بود. او میگوید: «پروژههای هنری میتواند درها را باز کند و ذهنیتها را تغییر بدهد. ما نمیتوانیم سیاستهای حاکمان در واشنگتن و تهران را عوض کنیم، اما میتوانیم نشان بدهیم مردم دو کشور خیلی با هم متفاوت نیستند. ما همه انسان و شبیه هم هستیم و وقتی با هم همکاری میکنیم، درست از کار درمیآید.»صنعت سینمای ایران پس از انقلاب شکوفا شد و همچنان این جلوه خود را حفظ کرده است، اما به اعتقاد مجید میرفخرایی طراح صحنه فیلم «در چشم باد» این سینما کاملاً متفاوت با هالیوود است. او میگوید: «صنعت سینمای آمریکا به خوبی تثبیتشده و فیلمسازان برای مقاطع زمانی متفاوت دکورها و لباسهای از پیش آماده در اختیار دارند، اما در ایران همه چیز باید ساخته و تهیه شود.»در هالیوود، میرفخرایی روی کار هنرمندان استوریبورد، طراحان دکور، واحد لباس و تیم جلوههای ویژه نظارت دارد. گروه تولید این پروژه 12 میلیون دلاری پیش از ورود به مرحله تدوین، چند روز هم در سان فرانسیسکو فیلمبرداری دارند. جوزانی که در ایران یک فیلمساز شناختهشده است، به موفقیت فیلم جدید خود در ایران اطمینان دارد. او از این پروژه به عنوان «طولانیترین و پرهزینهترین پروژه تاریخ سینمای ایران» یاد میکند و اعتقاد دارد به تماشاگران آمریکایی تصویری متفاوت از زندگی در خاورمیانه ارائه میدهد. او میگوید: «آمریکاییها درباره شیوه زندگی ما در خاورمیانه کنجکاو هستند. ما آدمهایی بسیار فرهیخته هستیم، اما در 40 سال اخیر با دردسرها و آشفتگیهای بزرگ روبهرو بودهایم.»جوزانی در پایان میگوید: «فیلمهای آمریکایی اغلب ما را به صورت آدمهای بد تصویر میکنند، اما یک داستان واقعی مانند این به آنها نشان میدهد، ما ایرانیها چطور زندگی میکنیم، چقدر هوای هم را داریم و چقدر عاشق خانوادههایمان هستیم. آنها میبینند که آشفتگی کشور ما حاصل روابط بینالملل و جنگ سر نفت بود.» باسکرویل کلید میخوردچند قسمتی از پخش سریال جوزانی گذشته است و از ظواهر امر چنین بر میآید که خدا را شکر قرار نیست در این مجموعه یکسری آدمهای اتو کشیده تاریخ را برایمان تعریف کنند. به گفته جوزانی تکتک دیالوگهای فیلمنامه «درچشم باد» از روی خاطرات مکتوب و کتابهای معتبر برداشته شدهاست که میتوان این مهم را بزرگترین نقطه قوت این سریال قلمداد کرد. اما «در چشم باد» یک ویژگی دیگر هم دارد. این مجموعه نخستین فرآورده سینما و تلویزیون ایران پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ است که با مدیریت اجرایی یک استودیوی سینمایی آمریکایی به سرانجام میرسد. فیلمبرداری مجموعه «در چشم باد» چند روزپیش در آمریکا به پایان رسیده اما گویی جوزانی قصد دارد از فرصت بدست آمده و سر فصل جدیدی که در روابط فرهنگی دو کشور گشوده شده به نحو احسن بهره برده و تا تنور داغ است نان بعدی را بچسباند. بر همین مبنا او پس از پایان فیلمبرداری «در چشم باد» در گفت و گویی ضمن ابراز خوشوقتی و رضایت از نحوه همکاری آمریکاییها در به ثمر رساندن این پروژه اعلام کرد: «حالا که توانستیم تولید فیلم را با موفقیت در لس آنجلس به پایان برسانیم، خوشحالم اعلام کنم پروژه بعدی من «باسکرویل» خواهد بود.» اما اینکه «باسکرویل» از کجا سر و کلهاش پیدایش شد جواب سادهای دارد. جوزانی از سالها قبل فیلمنامهای داشت به اسم «باسکرویل» که در آن به داستان زندگی و مبارزات یک جوان آمریکایی به نام «هوارد باسکرویل» در جریان انقلاب مشروطه پرداخته بود. در خلاصه داستان آن آمده است: «هوارد باسکرویل (1909-1885) یک دانشجوی آمریکایی بود که به قصد آشنایی با تفکرات خاورزمین به عنوان معلم مدرسه مموریال تبریز به ایران آمده و در وقایع سال 1278 و جنبش مشروطه خواهان و هجوم قزاقها به مجاهدین میپیوندد. باسکرویل به عدهای از شاگردان خود آموزش نظامی داده و فوج باسکرویل را تشکیل میدهد. سرانجام در یک درگیری در شام غازان، هوارد باسکرویل در اثر اثابت گلوله طرفداران استبداد شهید شده و در تبریز به خاک سپرده میشود. . .» با خواندن این خلاصه داستان باید تصدیق کرد که حتی اگر فیلمنامه «باسکرویل» متعلق به شخص دیگری بود، این داستان تنها و تنها نام کارگردان «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» را فریاد میکند و بس. از صمیم قلب امیدوارم پروژه جدید مسعود جعفری جوزانی بیهیچ اما و اگری به ثمر بنشیند. وقوع این اتفاق هر حسنی که نداشته باشد، حداقلاش این است که سینما پس از شش سال یکی از کارگردانان صاحب سبک و خوش فکر خود را از تلویزیون پس میگیرد. مطالب بیشتر را با عنوان دوربین جوزانی در آمریکا [اینجا] بخوانید.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]
صفحات پیشنهادی
دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است
دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است-فرهنگ > سینما - مسعود جعفری جوزانی کارگردان ایرانی توانست برای خود و گروهی از عوامل پروژهای که در آمریکا میسازد، ...
دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است-فرهنگ > سینما - مسعود جعفری جوزانی کارگردان ایرانی توانست برای خود و گروهی از عوامل پروژهای که در آمریکا میسازد، ...
تصوير ايران در قلب آمريکا
من واقعاً از اوقات خود در ایران لذت بردم؛ قلب من تا ابد با دوستانم در آنجا خواهد بود. دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن ...
من واقعاً از اوقات خود در ایران لذت بردم؛ قلب من تا ابد با دوستانم در آنجا خواهد بود. دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن ...
دوربین جوزانی در آمریکا
دوربین جوزانی در آمریکا-فرهنگ > سینما - اولین پرتوهای حضور مسعود ... مطالب بیشتر را با عنوان دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است [اینجا] بخوانید.
دوربین جوزانی در آمریکا-فرهنگ > سینما - اولین پرتوهای حضور مسعود ... مطالب بیشتر را با عنوان دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است [اینجا] بخوانید.
پسر بارزاني بازداشت شد
هشدار در مورد پوشیدن دمپايی لاانگشتی و صندل · رفع مشکل دسترسی به عصرایران · پسر بارزاني بازداشت شد · دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است .
هشدار در مورد پوشیدن دمپايی لاانگشتی و صندل · رفع مشکل دسترسی به عصرایران · پسر بارزاني بازداشت شد · دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است .
غولهای نفتی جهان به تاریخ میپیوندند
دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است - اضافه به علاقمنديها ... که در تولید این پروژه با ایرانیها همکاری میکند، میگوید: «غولهای سینمای آمریکا از مدتها .
دوربین سینماگران ایرانی در آمریکا روشن است - اضافه به علاقمنديها ... که در تولید این پروژه با ایرانیها همکاری میکند، میگوید: «غولهای سینمای آمریکا از مدتها .
صداها، هفت پرده و شبهای روشن فیلمنامههای جمع و جور و کم هزینهای ...
صداها، هفت پرده و شبهای روشن فیلمنامههای جمع و جور و کم هزینهای داشتند-سعید عقیقی و فرزاد ... پیش از "صداها" تهیهکنندهای را ترغیب نمیکرد که فیلمنامه را مقابل دوربین ببرد؟ ... اما در آمریکا اگر فیلمی از یک کارگردان مستقل اسکار بگیرد تهیهکننده بخش ... محصول طرز تفکر حاکم بر سینمای ایران "آقای هفت رنگ" و "چارچنگولی" است، ...
صداها، هفت پرده و شبهای روشن فیلمنامههای جمع و جور و کم هزینهای داشتند-سعید عقیقی و فرزاد ... پیش از "صداها" تهیهکنندهای را ترغیب نمیکرد که فیلمنامه را مقابل دوربین ببرد؟ ... اما در آمریکا اگر فیلمی از یک کارگردان مستقل اسکار بگیرد تهیهکننده بخش ... محصول طرز تفکر حاکم بر سینمای ایران "آقای هفت رنگ" و "چارچنگولی" است، ...
تکلیف سینمای ایران در قبال حجت حی خداوند
تکلیف سینمای ایران در قبال حجت حی خداوند-وبلاگ > مستغاثی، سعید - چه تعریفی از ... یا تصویری از موجود اسطوره باستانی ایرانی است که ناگهان در آمریکا حیات پیدا می کند. ... مگر اینکه بگویند مسلمان نیستیم ، تکلیفشان روشن می شود. ... هم اثر قابل تحمل و نه ایده آل مثلا با صدای خاص دالبی و با پرده عریض و دوربین های ویژه و .
تکلیف سینمای ایران در قبال حجت حی خداوند-وبلاگ > مستغاثی، سعید - چه تعریفی از ... یا تصویری از موجود اسطوره باستانی ایرانی است که ناگهان در آمریکا حیات پیدا می کند. ... مگر اینکه بگویند مسلمان نیستیم ، تکلیفشان روشن می شود. ... هم اثر قابل تحمل و نه ایده آل مثلا با صدای خاص دالبی و با پرده عریض و دوربین های ویژه و .
جالبه:می دانید با هوشترين زن دنيا چه مدرکی داره
آيا ميدانيد ايرانيان در آمريكا فرهيختهترين افراد جامعه امريكا هستند. - آيا ميدانيد رئيس ... آيا ميدانيد چشم انسان معادل يك دوربين 135 مگاپيكسل است. - آيا ميدانيد ... آيا ميدانيد گرانترين سينماي خانگي 210 ميليون تومان است. ... آيا ميدانيد رعد و برقي به طول 6 و 1كيلومتر داراي برق كافي براي روشن كردن 1 ميليون لامپ است. آيا ميدانيد ...
آيا ميدانيد ايرانيان در آمريكا فرهيختهترين افراد جامعه امريكا هستند. - آيا ميدانيد رئيس ... آيا ميدانيد چشم انسان معادل يك دوربين 135 مگاپيكسل است. - آيا ميدانيد ... آيا ميدانيد گرانترين سينماي خانگي 210 ميليون تومان است. ... آيا ميدانيد رعد و برقي به طول 6 و 1كيلومتر داراي برق كافي براي روشن كردن 1 ميليون لامپ است. آيا ميدانيد ...
در هر جامعه ای هوندا، سوزوکی و کاوازاکی پیدا می شود
و بعد با جملهای رندانه خودش آتش دعوا را روشن کرد: «این هم از عجایب روزگار است که در ... سال است که ابداع شده و در حال حاضر سینمای مستقل اروپا و آمریکا از این دوربین برای ... *منصوری به یکی دیگر نکات عجیب این فیلم که البته چندان هم در سینمای ایران ...
و بعد با جملهای رندانه خودش آتش دعوا را روشن کرد: «این هم از عجایب روزگار است که در ... سال است که ابداع شده و در حال حاضر سینمای مستقل اروپا و آمریکا از این دوربین برای ... *منصوری به یکی دیگر نکات عجیب این فیلم که البته چندان هم در سینمای ایران ...
صنعت سينماي انگلستان ركورد زد
صنعت سينماي انگلستان ركورد زد-صنعت سينماي انگلستان ركورد زد خبرگزاري فارس: ... فيلم محصول مشترك آمريكا و انگلستان است كه در يك جزيره توريستي يونان ... فانتزي و نوجوانانه «هري پاتر» و Deathly Hallows در انگلستان جلوي دوربين ميروند. ... الکتریسیته خانه ها را روشن کرد، غذاها را پخت و چرخ های صنعت را به گردش درآورد.
صنعت سينماي انگلستان ركورد زد-صنعت سينماي انگلستان ركورد زد خبرگزاري فارس: ... فيلم محصول مشترك آمريكا و انگلستان است كه در يك جزيره توريستي يونان ... فانتزي و نوجوانانه «هري پاتر» و Deathly Hallows در انگلستان جلوي دوربين ميروند. ... الکتریسیته خانه ها را روشن کرد، غذاها را پخت و چرخ های صنعت را به گردش درآورد.
-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها